Grupa CTL odnotowała prawie siedmioprocentowy wzrost pracy przewozowej w Niemczech. W Polsce wyniki przewozowe grupy lekko spadły w zakresie masy.
Grupa CTL Logistics w pierwszym kwartale br. na terenie Polski przewiozła ponad 3,5 mln ton ładunków, wykonując pracę ponad 840 mln tkm. W tym samym czasie poprzez spółkę CTL Logistics GmbH na terenie Niemiec przewiozła 767 tys. ton, wykonując pracę 260 mln tkm.
W analogicznym okresie w ubiegłym roku grupa CTL Logistics przewiozła na terenie Polski o ponad 4 proc. więcej, bo 3,65 mln ton ładunków, wykonując taką samą pracę przewozową, jak w I kwartale tego roku. Ale za to przewozy na terenie Niemiec rosną (w I kwartale 2013 było to: 670 tys. ton i 250 mln tkm).
- Pozyskiwanie nowych klientów zagranicznych, rozwijanie oferty logistycznej dla klientów potrzebujących serwisu logistycznego między terminalami w różnych krajach, inwestowanie w rozwój transportu intermodalnego zgodnie z dyrektywami unijnymi – to najbardziej oczywiste kierunki dla Grupy CTL. Między innymi dlatego zdecydowaliśmy się otworzyć w Niemczech kolejne biuro handlowe. Od lat rynek niemiecki przynosi nam nowe ciekawe relacje biznesowe oraz stanowi swego rodzaju łącznik z resztą Europy - wyjaśnia Jacek Bieczek, Prezes Zarządu Grupy CTL Logistics.
Zdaniem szefa spółki, najbliższe lata w Polsce przyniosą spadek wydajności transportu kolejowego. Nowa perspektywa finansowa i środki unijne jakie Polska będzie miała do wydania w obszarze modernizacji infrastruktury, odbiją się na wydajności firm transportowych. Wielką sztuką będzie takie organizowanie usług dla klientów, które pozwoli optymalnie wykorzystać korytarze transportowe nie obciążone bumem inwestycyjnym. Jak zaznacza Jacek Bieczek, być może rozwiązaniem będzie przeniesienie na ten czas transportu na alternatywne linie po torach innych krajów. CTL Logistcs już od pewnego czasu przygotowuje się na taką ewentualność.