Na gdańskiej bocznicy Lotos Kolej – przewoźnika kolejowego należącego do Grupy Lotos – pojawiła się już druga lokomotywa Bombardier Traxx F140 DE. W przyszłym tygodniu przedstawiciele przewoźnika jadą do Kassel, aby odebrać kolejne dwa egzemplarze.
- Bombardier dostarczył zgodnie z harmonogramem drugą jednostkę lokomotywy Traxx DE. W przyszłym tygodniu nasi pracownicy dokonają odbioru technicznego kolejnych dwóch egzemplarzy w niemieckiej fabryce Bombardiera w Kassel – poinformował „Rynek Kolejowy” Mateusz Cabak z biura prasowego Grupy Lotos.
Pierwsza lokomotywa Traxx F140 DE dotarła do Gdańska w już 10 kwietnia. Mimo to wciąż nie może być wykorzystywana do obsługi pociągów. Maszyny wciąż czekają na świadectwo dopuszczenia do eksploatacji. – Wniosek o wydanie dokumentu został złożony w kwietniu. W tej chwili trwa procedura. Trudno powiedzieć kiedy zostanie zakończona – powiedział nam Alvin Gjadhur, rzecznik prasowy Urzędu Transportu Kolejowego. Urząd ma 3 miesiące na rozpatrzenie wniosku.
Umowa na dostawę sześciu lokomotyw Traxx DE z opcją na dodatkowe cztery pojazdy została podpisana w październiku 2009r. Pierwsza maszyna ma trafić do przewoźnika w maju przyszłego roku. Lokomotywy Traxx DE zostaną skierowane przez Lotos Kolej do obsługi baz paliwowych Grupy Lotos w Jaśle, Rejowcu, Koluszkach, Piotrkowie, Lęgajnach i Rypinie.
Lokomotywy spalinowe z przekładnią elektryczną Traxx F 140 DE wyposażone są w silniki 2.400 kW, spełniające najnowsze europejskiej standardy w zakresie limitów emisji spalin poziomu IIIA. Siła pociągowa przy rozruchu lokomotywy wynosi 300 kN. Masa lokomotywy (80 ton + 3%) będzie umożliwiać jej eksploatacje na większości niezelektryfikowanych linii kolejowych w Polsce.