Nowoczesna lokomotywa ES64U4 Siemensa, ochrzczona mianem "Husarz", wciąż poddawana jest przez CNTK testom homologacyjnym. Centrum ma wydać świadectwo homologacyjne na przełomie sierpnia i września. Jesienią ma pojawić się w Polsce druga lokomotywa tego typu.
- Lokomotywa właściwie jest wciąż własnością Siemensa. Ale po przyznaniu świadectwa homologacyjnego będzie nasza - mówi rzecznik PKP Intercity, Paweł Ney. Wówczas zostanie ona skierowana na E20, do obsługi połączenia Warszawa-Berlin. Podobnie stanie się z drugą lokomotywą. Pozwoli to na chociaż częściowe wykorzystanie sporych możliwości nowoczesnych maszyn. - Wciąż jednak będą to jazdy testowe - podkreśla rzecznik PKP Intercity. Zgodnie z informacjami spółki, pełna eksploatacja ES64U4 ma zacząć się w okresie od marca do czerwca 2010 r. W tym przedziale czasowym zostanie dostarczonych pozostałe 8 lokomotyw.
Przypomnijmy, że PKP Intercity podpisały z Siemensem kontrakt na dostawę 10 takich lokomotyw. Spółka zapłaciła za nie ponad 44,5 mln euro. Pierwsza maszyna przyjechała do Polski w grudniu zeszłego roku. Niemiecka firma, prócz dostawy, zobowiązała się do świadczenia usług serwisowania aż do naprawy głównej, tj. do piątego poziomu utrzymania przewidzianego obowiązującymi w Polsce przepisami.
Zobacz zdjęcia najnowocześniejszej lokomotywy PKP Intercity

* Fot. Rynek Kolejowy.
Wraz z kwietniowym numerem "Rynku Kolejowego", nasi Czytelnicy otrzymują plakat lokomotywy ES64U4 Siemensa! Zaprenumeruj!