Partnerzy serwisu:

Chińczycy wspierają elektryfikację magistrali kolejowych na Białorusi

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Chińczycy wspierają elektryfikację magistrali kolejowych na Białorusi
Około 175 mln dolarów trafi z Chin na Białoruś na elektryfikację linii kolejowych oraz zakup taboru do obsługi linii. To jeden z punktów porozumienia, które podpisały głowy państw: Aleksander Łukaszenka oraz Xi Jinping.

Dzięki umowie zawartej pomiędzy Kolejami Białoruskimi oraz chińskim bankiem EximBank, zostanie zelektryfikowany centralny odcinek linii Mińsk – Wilno, pomiędzy  miejscowościami Mołodeczno, Gudogaj i granicą z Litwą. Wartość inwestycji szacowana jest na 76,4 mln dolarów. EximBank zapewni również 99,4 mln dolarów, przekazane w dwóch transzach, na zakup 18 elektrycznych lokomotyw, który zostanie zrealizowany w ramach umowy z chińskim przedsiębiorstwem CNR Datong, podpisanej jeszcze w 2014 roku.

Od roku 2010 Chiny zapewniają Białorusi środki na elektryfikację głównych linii prowadzących na południowy wschód od Mińska, w kierunku granic z Rosją i z Ukrainą. Na początek przeznaczono na ten cel blisko 74 mln dolarów, co pozwoliło na sfinansowanie 85% prac na odcinku Osipowicze – Bobrujsk – Żłobin. Do tego Chińczycy zapewnili ponad 80 mln dolarów na odcinek Żłobin – Homel, który w tej chwili jest w trakcie realizacji.

Podpisane ostatnio porozumienie ws. finansowania elektryfikacji magistrali to nie jedyne zawarte przez przedstawicieli Chin i Białorusi. Wśród innych umów znalazło się porozumienie ws. pożyczki między Chińskim Bankiem Rozwoju i Bankiem Rozwoju Białorusi. Kredyt sięgnie kwoty 700 mln dolarów i na jego spłatę Białoruś będzie miała 15 lat z pięcioletnim okresem karencji.

 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5