Partnerzy serwisu:
Prawo

Cele długoterminowe na kolei

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Data publikacji:
01-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
W obszarze kolei na kolejne lata wymienić można cały szereg projektów długoterminowych - stwierdził podczas posiedzenia komisji infrastruktury Andrzej Massel, wiceminister transportu odpowiedzialny za kolej. Szef resortu, Sławomir Nowak, podsumował swoją dotychczasową działalność. Wspierali go wiceministrowie, którzy opisywali podległe sobie zakresy tematyczne będące w gestii ministerstwa.

- Struktura grupy PKP wpływa na możliwość zarządzania wchodzącymi w ich skład spółkiami i koordynację wykonywania poszczególnych zadań. Przewidujemy podniesienie jakości zarządzania spółką PKP SA. Powołany jest zespół, którego zadaniem jest monitorowanie działań restrukturyzacyjnych - wskazał Massel.

- Drugim projektem długoterminowym jest restrukturyzacja PKP PLK. Wpływa on na procesy inwestycyjne, jak i koszty pracy tego podmiotu, zatrudniającego 39 tys. osób. Chodzi nam o jak najlepsze wykorzystanie infrastruktury kolejowej - zaznaczył.

- Kolejny projekt długoterminowy to usprawnienie procesu inwestycyjnego. Obecny stan realizacji inwestycji jest niezadowalający. Wiemy, że inwestycje te są trudne w realizacji, dlatego chcemy wspomagać zarządcę, m.in. poprzez powołanie specjalnego zespołu. Bardzo ważna jest współpraca z różnymi organami administracji, tak aby proces inwestycyjny uczynić łatwiejszym. Chcemy też uprościć wydawanie zezwoleń. To jedno z głównych „wąskich gardeł” procesów inwestycyjnych - wyliczał Andrzej Massel.

- Czwarta grupa zagadnień to kontynuacja prywatyzacji. Zaawansowane są procesy prywatyzacyjne w PKP Cargo, TK Telekom i Polskie Koleje Linowe. Chcemy, aby ten proces wygenerował możliwie duże środki, niezbędne sektorowi kolejowemu w jego transformacji - zaznaczył wiceminister.

- Piąty projekt długoterminowy to nowe podejście do dworców kolejowych. Chcielibyśmy zaproponować sieć dworców, które będą obiektami Polskich Kolei Państwowych, istotne dla połączeń międzywojewódzkich, międzynarodowych. Tam pasażer więcej wymaga i oczekuje większej liczby usług. Ich nie wyzbędziemy się. Pragniemy, aby dworce te żyły. Chcemy też wypracować zasady nieodpłatnego przekazania dworców samorządom, tak aby w tworzyć zintegrowane węzły transportowe - mówił Massel.

- Następny pakiet zagadnień to modernizacja taboru. Chodzi tutaj zwłaszcza o tabor PKP Intercity. W toku realizacji są projekty taborowe, spośród których najbardziej spektakularny to zakup 20 składów zespołowych, wraz z budową hali utrzymaniowej w Warszawie. Mamy również dodatkowe projekty, które są na zaawansowanym etapie przygotowania. Chodzi tutaj o odnowę taboru dla relacji Kraków – Szczecin (ponad 60 wagonów do modernizacji) oraz zakup ok. 25 nowoczesnych wagonów pasażerskich dla relacji Wrocław - Gdynia. Oba projekty warte są po 190 mln zł. W przygotowaniu jest też o wiele większy projekt zakupu elektrycznych zespołów trakcyjnych. W przypadku dwóch pierwszych przedsięwzięć, chcemy aby pierwsze jednostki taboru pojawiły się już w przyszłym roku - poinformował wiceminister transportu.

Partner działu

Hanton

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Innowacje

Andrzej Massel mianowany p.o. dyrektora Instytutu Kolejnictwa

Jakub Madrjas 27 października 2021

Massel: Czym zastąpić napęd spalinowy na kolei?

Tabor i technika

Massel: Brakuje elektryfikacji tras do terminali intermodalnych

Infrastruktura

Massel: Inwestycje muszą służyć przewozom, a nie być celem

Infrastruktura

Massel: Szybkie rewitalizacje dały bardzo dobre efekty

Infrastruktura

Massel: Rewitalizacje są znacznie szybsze od modernizacji

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5