Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Burmistrz Zakopanego: Dworzec zajmuje zbyt obszerny teren

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
12-05-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Krzysztof Kuś/Rynek Kolejowy, 12 maja 2010

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Burmistrz Zakopanego: Dworzec zajmuje zbyt obszerny teren
- Uważam, że przy dzisiejszej liczbie połączeń z Zakopanem dworzec zajmuje zbyt obszerny teren – powiedział w komentarzu dla „Rynku Kolejowego” Janusz Majcher, burmistrz Zakopanego.

Pod koniec kwietnia informowaliśmy za „Tygodnikiem Podhalańskim” o planach władz Zakopanego dotyczących przejęcia budynku dworca kolejowego. Teren pod dworcem należy bowiem do skarbu państwa, a nie do PKP SA. W tej sytuacji wojewoda małopolski może podjąć decyzję o komunalizacji terenu pod dworcem i przekazaniu go miastu. Poniżej prezentujemy komentarz, jaki odnośnie całej sytuacji udzielił nam burmistrza Zakopanego, Janusz Majcher:

Dworzec kolejowy to brama do miasta. Patrząc na dzisiejszy stan zakopiańskiego dworca należy stwierdzić, że nie jest on wizytówką, na jaką nasze miasto zasługuje.

Zakopiański dworzec został zbudowany w 1899 i od tego czasu niewiele się zmienił. Przez wiele lat toczyły się dyskusje nad możliwościami jego zmodernizowania, przebudowy, a nawet przeniesienia na obrzeża miasta. Niestety, dworzec jak straszył, tak nadal straszy miejscowych i przyjezdnych. Za jego wygląd obwinia się (jako osoby odpowiedzialne za wszystko, co dzieje się w mieście) kolejnych burmistrzów. Trzeba więc wyjaśnić, że budynki dworca i grunt wokół niego, liczące około siedmiu hektarów, należą do PKP i to dyrekcja tej firmy odpowiada za wygląd swego obiektu.

Uważam, że przy dzisiejszej liczbie połączeń z Zakopanem dworzec zajmuje zbyt obszerny teren. Potwierdzeniem tego jest fakt, że PKP wynajmuje sporą powierzchnię swoich gruntów innym firmom. Tymczasem Zakopane gwałtownie potrzebuje parkingów. Niewykorzystane przez PKP tereny dworcowe, podnajmowane innym firmom, dają szanse na powstanie parkingu przede wszystkim dla autokarów turystycznych, dzięki któremu można byłoby zlikwidować parkingi autokarowe w centrum miasta, przy Al. 3 Maja.

Dziś rysuje się możliwość komunalizacji części terenu zajmowanego przez PKP. Tam, gdzie miasto dysponuje własnością gminną, istnieją podstawy do inwestycji na tych terenach. Dlaczego miasto nie ma z tego skorzystać? Trzeba jednak pamiętać, że dwa budynki dworcowe w roku 1993 zostały wpisane do rejestru zabytków i wszelkie próby ich przebudowy lub modernizacji będą wymagały zgody wojewódzkiego konserwatora zabytków. Zaznaczam, że nie jest moją intencją ingerowanie w zabytkową substancję dworca, natomiast bardzo mi zależy na sensownym zagospodarowaniu terenów, których PKP nie wykorzystuje zgodnie z ich przeznaczeniem.
 

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Porozumienie w sprawie lokalizacji wiaduktu w Woli Filipowskiej

Infrastruktura

Porozumienie w sprawie lokalizacji wiaduktu w Woli Filipowskiej

przełom.pl, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Dworzec w Nowym Sączu o krok od katastrofy

Infrastruktura

Dworzec w Nowym Sączu o krok od katastrofy

Dziennik Polski, 21 kwietnia 2010 21 kwietnia 2010

Małopolska: zawieszona część połączeń do Balic

Pasażer

Małopolska: zawieszona część połączeń do Balic

Krzysztof Kuś/Rynek Kolejowy, 21 kwietnia 2010 21 kwietnia 2010

Pozostałe z wątku:

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Infrastruktura

PKP SA chcą przebudować dworzec w Lubartowie

Witold Urbanowicz 12 lipca 2023

Zobacz również:

Porozumienie w sprawie lokalizacji wiaduktu w Woli Filipowskiej

Infrastruktura

Porozumienie w sprawie lokalizacji wiaduktu w Woli Filipowskiej

przełom.pl, 19 kwietnia 2010 19 kwietnia 2010

Dworzec w Nowym Sączu o krok od katastrofy

Infrastruktura

Dworzec w Nowym Sączu o krok od katastrofy

Dziennik Polski, 21 kwietnia 2010 21 kwietnia 2010

Małopolska: zawieszona część połączeń do Balic

Pasażer

Małopolska: zawieszona część połączeń do Balic

Krzysztof Kuś/Rynek Kolejowy, 21 kwietnia 2010 21 kwietnia 2010

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5