Największą determinację do przejęcia PNI oprócz Budimeksu może mieć Alpine Bau. Niewiadome jest za to pochodzenie funduszu MCI Private Ventures - donosi "parkiet.com".
PKP SA ogłosiło krótką listę kontrahentów, z którymi będzie negocjować sprzedaż udziałów w Przedsiębiorstwie Napraw Infrastruktury. Są to: Alpine Bau GmbH (Austra), Budimex, MCI Private Ventures Fundusz Inwestycyjny Zamknięty działający na rzecz subfunduszu MCI Euroventures 1.0, PBG oraz Polimex-Mostostal.
- Chcemy się rozwijać na rynku kolejowym, a trudno na nim zaistnieć przez rozwój organiczny – tłumaczy dla "parkiet.com" chęć przejęcia PNI Dariusz Blocher, prezes Budimeksu. Dodaje, że spółka jest ciekawa, ma dużo sprzętu, ale niską rentowność. – Będziemy analizowali spółkę, mając na uwadze możliwość wzmocnienia Torpolu. Chcemy sprawdzić, czy i na ile jest to możliwe przez kolejną akwizycję – powiedział z kolei Konrad Jaskóła, prezes spółki Polimex-Mostostal.
26 października PKP SA zaprosiło wszystkich zainteresowanych do negocjacji w sprawie nabycia nie mniej niż 29 231 udziałów o wartości 500 zł każdy, należących do PKP SA stanowiących nie mniej niż 10 proc. kapitału spółki Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury. W dniu 6 grudnia minął termin składania pisemnych odpowiedzi na publiczne zaproszenie do negocjacji w sprawie nabycia udziałów Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury.
Więcej