NUMER 04/2021
NUMER 04/2021
Temat numeru:
Maszyniści
szukaj
Śledź nas:

„Branża kolejowa jest w DNA naszej firmy” - wywiad ze Zbigniewem Drągowskim, Kierownikiem Zespołu Rynkowego Transport Szynowy w WAGO ELWAG

| informacja prasowa WAGO ELWAG 23.03.2021 2

„Branża kolejowa jest w DNA naszej firmy” - wywiad ze Zbigniewem Drągowskim, Kierownikiem Zespołu Rynkowego Transport Szynowy w WAGO ELWAG
Zbigniew Drągowski, Kierownik Zespołu Rynkowego Transport Szynowy w WAGO ELWAGfot. WAGO ELWAG
Publikujemy wywiad ze Zbigniewem Drągowskim, Kierownikiem Zespołu Rynkowego Transport Szynowy w firmie WAGO ELWAG, która jest partnerem działu Tabor i Technika na portalu Rynek-Kolejowy.pl. 
Na początek prośba o kilka słów wyjaśnienia dla czytelników portalu Rynek-Kolejowy.pl. Ze strony internetowej WAGO poświęconej ofercie dla transportu szynowego dowiadujemy się, że zajmujecie się „techniką połączeń elektrycznych” czy „techniką zacisku sprężynowego”. Czy możemy prosić o kilka przykładów produktów WAGO dla tej branży?

Oczywiście. Oferta WAGO dla branży transportu szynowego jest bardzo bogata. Do produktów i rozwiązań można zaliczyć: złączki listwowe w trzech wersjach – standard, z przyciskiem i z dźwignią;  system rozłączalnych wielowtyków X-COM i X-COM S; złączki do ekranowania przewodów elektrycznych oraz interfejsy elektroniczne, np. przekaźniki, przetworniki i zasilacze. Nie zapominajmy o systemach automatyki, które w wersji Extreme (I/O XTR) spełniają najsurowsze wymagania rynku kolejowego.

Od wielu lat wspólnie z naszymi klientami opracowujemy produkty, które będą najlepiej spełniać oczekiwania tej branży, a nie zostały jeszcze skatalogowane. Możemy do nich zaliczyć: elektroniczne moduły sygnalizacyjne, diodowe czy rezystorowe, moduły bezpiecznikowe pod bezpieczniki systemów automatyki do sterowania ruchem kolejowym.

Pojazdy szynowe, dworce kolejowe, zwrotnice kolejowe, technika sygnałowa na przejazdach kolejowych. W tych wszystkich segmentach rynku transportu szynowego możemy znaleźć produkty WAGO. Który z tych segmentów jest dla Was najistotniejszy z biznesowego punktu widzenia?

Z branżą kolejową współpracujemy od samego początku, gdy tylko powstała koncepcja techniki sprężynowej. Można powiedzieć, że branża jest w naszym DNA, i to właśnie dzięki jej wymaganiom powstała większość produktów. Rozwijaliśmy i nadal rozwijamy współpracę o nowe obszary: w taborze, infrastrukturze kolejowej oraz dworcach, równolegle skupiamy się na potrzebach rynku kolejowego – ten rozwija się prężnie, co widać po inwestycjach we wszystkich segmentach branży.

Innowacyjne produkty WAGO spotkały się z zainteresowaniem ekspertów z branży kolejowej. Zaowocowało to powstaniem nowych produktów do każdego z jej obszarów. Technika połączeń sprężynowych przyjęła się od razu, idealnie sprostała potrzebom rynku. Spełnia ona wszystkie wymagania, tzn. mechaniczne – odporność na drgania i wibracje, środowiskowe – praca w niskich i wysokich temperaturach, elektryczne – rozszerzone zakresy napięć oraz niestarzenie się połączeń w czasie, czy też wymagania dot. wysokiej odporności na zakłócenia EMC w przypadku interfejsów i systemów automatyki.

Zapewnialiśmy i będziemy zapewniać dostawę wysokiej jakości produktów, które spełniają surowe wymogi branży.

WAGO było zaangażowane w jedną z najbardziej spektakularnych polskich inwestycji kolejowych ostatnich lat – modernizację dworca Łódź Fabryczna.  Na czym polegał Wasz wkład w tę inwestycję? 

Dworzec Kolejowy w Łodzi to przykład inwestycji, w której produkty WAGO odpowiadają za bardzo ważny obszar. Jest to imponująca inwestycja. Do zintegrowania systemów automatyki musieliśmy zastosować sprzęt, który będzie kompatybilny i sprawdził się już w innych obiektach kolejowych. Dużym wyzwaniem było między innymi stworzenie systemów sterowania wentylacją, oświetleniem oraz systemu monitorowania kabli grzewczych i sterowania nimi. Zakres tej ogromnej inwestycji można zobaczyć w filmie, do którego obejrzenia serdecznie zapraszam:

 

WAGO to firma dostarczająca produkty dla bardzo wielu segmentów przemysłu. Na ile ważny jest dla Was – w globalny ujęciu – transport szynowy?

Tak, dostarczamy rozwiązania do bardzo wielu obszarów rynku – przemysłu, budownictwa i energetyki. Natomiast transport szynowy jest od początku istnienia firmy ważnym segmentem. Połączenie sprężynowe zostało wymyślone przez WAGO właśnie dla tej branży – pierwsze złączki sprężynowe zastosowano w niemieckich kolejach Deutsche Bahn już 40 lat temu i właśnie dzięki tej branży WAGO umocniło swoją pozycję na całym świecie. Bo gdzie indziej jak nie w kolejnictwie najlepiej sprawdzają się systemy połączeń i automatyki?

Testy w akredytowanych laboratoriach potwierdzają wysoką jakość naszych produktów, zostało to potwierdzone certyfikatem palnościowym przez Instytut Kolejnictwa w Warszawie. 

Dziękujemy za rozmowę!
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

(652)
Wago elwag (2)

Więcej z regionu:

Wrocław (1084)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

(652)
Wago elwag (2)

Wiecej z regionu:

Wrocław (1084)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2021
NUMER 04/2021
W najnowszym numerze przeczytają państwo raport na temat bardzo ważny dla przyszłości kolei: pracy maszynistów. Oprócz tego polecamy przekrojowe materiały o Kolei Dużych Prędkości na świecie, planach modernizacji warszawskiej linii średnicowej czy problemach z budową Szybkiej Kolei Miejskiej w Szczecinie. Jak zawsze nie brakuje też ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5