Bombardier Transportation otrzymał zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji w Polsce dla technologii pokładowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym w trybie Europejskiego Systemu Zarządzania Ruchem Kolejowym (ERTMS) poziomu 2.
Bombardier jest pierwszym producentem systemów sterowania ruchem kolejowym, który posiada zezwolenie dla tej technologii w Polsce. Polska staje się więc kolejnym rynkiem, na którym rozwiązania ERTMS firmy Bombardier uzyskały zezwolenia.
Nowe perspektywy dla Bombardier Transportation
– Otrzymane zezwolenie otwiera nowy rozdział w historii Bombardier Transportation w naszym kraju, w którym już teraz jesteśmy liderem na rynku konwencjonalnych systemów sterowania ruchem kolejowym. Daje nam również nowe perspektywy dla instalacji systemu na kolejnych pojazdach szynowych, eksploatowanych na polskiej sieci kolejowej – powiedział Sławomir Nalewajka, Prezes Spółek Dywizji Rail Control Solutions, Bombardier Transportation w Polsce.
Sytemu Bobardiera w EP09
Decyzja Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego zezwala na dopuszczenie do eksploatacji pokładowych urządzeń Bombardier EBI Cab 2000 w lokomotywach elektrycznych typu 104Ec (serii EP09). Rozwiązania należące do rodziny systemów Bombardier Interflo 450 są obecnie instalowane w ramach kilku dużych projektów realizowanych w Polsce, w tym na liniach E30, E65 i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Aktualnie systemy ETCS produkcji Bombardiera są eksploatowane na całym świecie na ponad 29 000 km torów i w 3000 pojazdów.
Bombardier zatrudnia w Polsce około 1500 osób w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu. Szeroki zakres działalności obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw oraz pociągów pasażerskich, ram wózków, projektowanie i produkcję systemów sterowania i kontroli ruchu kolejowego oraz produkcję aparatury elektrycznej, a także serwis utrzymania pojazdów szynowych.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
