Partnerzy serwisu:
Tabor

Bombardier: Nowe rozwiązania techniczne w platformie Traxx

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
23-03-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
mg, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
Bombardier: Nowe rozwiązania techniczne w platformie Traxx
Obecnie w Polsce jeździ około 70 lokomotyw Traxx produkcji Bombardiera. Pomimo faktu, że platforma ta jest wypróbowana i bardzo rozpowszechniona w całej Europie, producent nie ustaje w jej ulepszaniu i poszukiwaniu nowych rozwiązań technicznych, dzięki którym przewoźnicy mogą pokonywać trudności i wykorzystywać szanse pojawiające się przed nimi na nowych rynkach.

Jak dotąd, Bombardier otrzymał zamówienia z polskiego rynku na lokomotywy Traxx MS, Traxx DC i Traxx DE. Tych pierwszych w naszym kraju pojawiło się 39, tych drugich – 21, a trzecich – 10 sztuk. - Przejechały one już ponad 8 mln kilometrów – poinformował Matthias Nemitz, dyrektor ds. sprzedaży lokomotyw w Bombardierze podczas konferencji „Rynku Kolejowego” poświęconej perspektywom tego segmentu branży.

Po torach europejskich jeździ już półtora tysiąca Traxxów. - Ponad 1520 sztuk z platformy Traxx zostało sprzedanych, w eksploatacji znajduje się ponad 1300 pojazdów. Wśród zalet tych lokomotyw można wymienić atrakcyjną cenę, wysoką niezawodność oraz nowoczesne rozwiązania technologiczne – podkreślił Nemitz.

Pomimo wywalczenia sobie tak mocnej pozycji, Bombardier nie ustaje w dążeniu do dalszego rozwoju platformy Traxx. Przykładem może być lokomotywa ALP-45DP, stworzona z myślą o rynku północnoamerykańskim. To maszyna hybrydowa, wykorzystująca silnik elektryczny oraz dwa silniki spalinowe CAT 3512C-HD. 36 takich lokomotyw zostało zamówionych przez New Jersey Transit w celu wyeliminowania kłopotów z obsługą odcinków torów, na których łączą się linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane. Podjęto także decyzję o zakupie kolejnych 10 lokomotyw. Następne 20 ALP-45DP zostało zamówionych przez Agence Metropolitaine de Transport z Montrealu dla obsługi linii Repentigny - Mascouche wagonami piętrowymi dostarczonymi wcześniej również przez Bombardiera. Pojazd jest dłuższy aż o 2 metry od swej elektrycznej wersji (ALP-46) i mierzy 21,8 metrów. Podczas wykorzystywania napięcia trakcyjnego (25 kV 50 Hz lub 12 kV 25 Hz), lokomotywa może osiągnąć prędkość 200 km/h, a wykorzystując silnik spalinowy - do 160 km/h.



Innym rozwiązaniem jest lokomotywy (Traxx AC3 i DC3) wykorzystujące system stworzony z myślą o tzw. „ostatniej mili”. Chodzi o wyeliminowanie konieczności eksploatacji spalinowej lokomotywy manewrowej na niezelektryfikowanym odcinku bocznicy lub linii do terminalu. Traxx AC3/DC3 to lokomotywa elektryczna z wbudowanym silnikiem spalinowym. – Według badań przeprowadzonych w Szwecji, takie rozwiązanie zapewnia obniżenie kosztów obsługi o 17 proc. Silnik spalinowy umożliwia rozpędzenie składu do maksymalnie 40 km/h – podał Matthias Nemitz. – Dzięki temu nie trzeba „zatrudniać” lokomotyw manewrowych dla „ostatniej mili” – dodał.



Kolejnym stosunkowo nowym rozwiązaniem jest Traxx DE ME (multi-engine diesel traction), stworzony specjalnie z myślą o Deutsche Bahn. To spalinowa lokomotywa wielosilnikowa. - Jeden duży silnik zastąpiono czterema mniejszymi. Dzięki temu lepiej udało się spełnić wyśrubowane europejskie normy emisji spalin (Stage IIIB), przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Wykorzystano silniki CAT C18. Takie rozwiązanie zwiększyło także niezawodność pojazdu – tłumaczył Nemitz. W połowie kwietnia 2011 r. Bombardier podpisał umowę ramową z Deutsche Bahn na dostawę 200 maszyn w ciągu 10 lat, o wartości ok. 600 mln euro. Pierwszy kontrakt obejmie produkcję 20 sztuk dla obsługi zarówno transportu pasażerskiego, jak i towarowego.

- Zawsze stawiamy na dalszy rozwój naszej platformy. Wyrazem tego jest rozwiązanie „ostatniej mili” i Traxx wielosilnikowy. Dzięki nim można zoptymalizować prowadzenie działalności przez przewoźnika – podsumował Matthias Nemitz.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Tabor i technika

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Michał Szymajda 16 stycznia 2021

Bombardier dostarczy system ETCS Baseline 3 dla 73 lokomotyw Traxx z Railpool

Tabor i technika

Bombardier z kontraktem na 40 dodatkowych tramwajów dla Zurychu

Zintegrowany transport

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

Tabor i technika

Bombardier dostarcza pojazdy dla kolei jednoszynowej w Bangkoku

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Tabor i technika

Bombardier wraz z CRRC z kolejnym zamówieniem na szybkie pociągi

Michał Szymajda 16 stycznia 2021

Bombardier dostarczy system ETCS Baseline 3 dla 73 lokomotyw Traxx z Railpool

Tabor i technika

Bombardier z kontraktem na 40 dodatkowych tramwajów dla Zurychu

Zintegrowany transport

Bombardier dostarcza CARGOUNIT pierwszą z trzech lokomotyw TRAXX

Tabor i technika

Bombardier dostarcza pojazdy dla kolei jednoszynowej w Bangkoku

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5