NUMER 06/2022
NUMER 06/2022
Temat numeru:
Logistyka między Polską a Ukrainą
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Bombardier dostarczy tramwaje dla Wiednia

| lp, Transport-publiczny.pl 03.12.2014 179

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-12-03 13:12:35 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Mam nadzieję, że nowe jednostki będą lepiej rozplanowane wewnątrz niż obecnie jeżdżące po Wiedniu tramwaje niskopodłogowe
i że będą częściej czyszczone...
2014-12-03 13:16:42 Autor: jan123
---.play-internet.pl
Kto jeszcze brał udział w tym postępowaniu przetargowym? Mają państwo jeszcze jakieś informacje?
2014-12-03 15:22:20 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
To zapewne ważne dla Polaków kto i ile dostarczy tramwajów do Wiednia. Zapewne będę jeździł niskopodłogowymi wiedeńskimi tramwajami.
2014-12-03 15:25:35 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
Soad, ja akurat ostatnio miałem okazję nimi pojeździć...
i nie mamy się czego wstydzić w Warszawie

jedynie nad czym trzeba popracować to nad ustaleniem priorytetów dla transportu szynowego tak, aby na każdych światłach nie stać jak idiota (przez co podróż 5 przystanków może zająć i 15 minut)
2014-12-03 15:46:06 Autor: krakus1234
---.dynamic.chello.pl
razi w oczy widok odbieraka z przodu.
2014-12-03 16:57:30 Autor: Głos USA
---.56.12.34
Kraków juz powinien sie starać o te złomu z Wiednia. Może bedą w dobrej cenie?. Przewaga wiedeńskich tramwaji w Krakowie to lata 60
2014-12-03 17:15:19 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ Głos z USA

Nie będą już sprowadzane do Krakowa wycofane wagony w Wiedniu typu E1, E1+ c3,
E2 + c5.
Mam nadzieją że miasto i MPK Kraków, dotrzyma słowa i nie będzie tego więcej w Krakowie.
A jest tego sporo, z tego co pamiętam to 68 składów E1+c3 i "luzaków E1 chyba 10.
Choć nie wiem czy nie 9 sztuk, bo w ostatnią sobotę 29 XI pasażerom tramwaju linii 21, jadącego z Pleszowa o 13. 17 nr. wagonu E1 (163), - pasażerom nie było do śmiechu, kiedy w wagonie pojawił się dym i "żywy ogień" spod podłogi, nie znam szczegółów, ale to cos podobnego z czasów komuny, kiedy tramwaje często dymiły na ulicach, albo z filmów Stanisława Barei, Tak, czy inaczej po dostawach 36 "krakowiaków" z PESY, szykuje się następny przetarg w Krakowie na kolejne 36 wagonów, które mają właśnie zastąpić ex- wiedeńskie składy.
2014-12-04 05:31:35 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Huciński...:
"@ Głos z USA

Nie będą już sprowadzane do Krakowa wycofane wagony w Wiedniu typu E1, E1+ c3,
E2 + c5.
Mam nadzieją że miasto i MPK Kraków, dotrzyma słowa i nie będzie tego więcej w Krakowie.
A jest tego sporo, z tego co pamiętam to 68 składów E1+c3 i "luzaków E1 chyba 10.
Choć nie wiem czy nie 9 sztuk, bo w ostatnią sobotę 29 XI pasażerom tramwaju linii 21, jadącego z Pleszowa o 13. 17 nr. wagonu E1 (163), - pasażerom nie było do śmiechu, kiedy w wagonie pojawił się dym i "żywy ogień" spod podłogi, nie znam szczegółów, ale to cos podobnego z czasów komuny, kiedy tramwaje często dymiły na ulicach, albo z filmów Stanisława Barei, Tak, czy inaczej po dostawach 36 "krakowiaków" z PESY, szykuje się następny przetarg w Krakowie na kolejne 36 wagonów, które mają właśnie zastąpić ex- wiedeńskie składy."
Ale wiedeńców to raczej w całości nie zastąpią; przecież Pesy mają wejść na 4 i 50,czyli zastąpią ufoki i zluzują trochę bombek z 50 (jak wrzucą NGT6 zamiast E1+c3,to się ludzie do łez ucieszą); a te 36 nowych,nawet jak będą długości bremeńskiego NGT8-1,to i tak "załatwią" tylko część tego wiedeńskiego padła.
2014-12-04 11:01:24 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
@ Eurotram

Tak, będzie deficyt nowych tramwajów po dostawie tych 36 (43 - metrowych) i kolejnych 36 (33 - metrowych) wagonów. Sądzę że składy wiedeńskie E1+c3 w Krakowie najdłużej utrzymają się na linii 22 (Borek Fałęcki - Walcownia). Chociaż niewykluczone że i te wagony będą zastępowane np. wagonami przebudowanymi ze starych wagonów na coś podobnego do np. EU8N, GT8C, N8C,... ?

Natomiast "krakowiaki" mają zastąpić składy 3x105Na, na linii 4, 24. W szczycie jest na tych liniach wykorzystywane 14 (15 - 405 Na) składów na 4 - z f - co 10 min. i 13 składów na linii 24 z f - co 10/20 min. Pozostanie jeszcze teoretycznie 9 "krakowiaków" gdzieś mogą jeszcze trafić np. na linię 1, 3, 13, 50, 52,... ? Ale to będą raczej wyjątkowe sytuacje. Nie sądzę żeby 50 - KST - była obsadzona w całości 43 - metrowymi wagonami. nie ma takiej potrzeby, wystarczą NGT6 i część NGT8, a jak linia pojedzie przez Płaszów i nową estakadę, to w zupełności wystarczą NGT6 z f - co 5 minut.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2022
NUMER 06/2022
Najnowszy numer Rynku Kolejowego poświęcony jest logistyce pomiędzy Polską a Ukrainą, a szczególnie palącemu problemowi przewozu zbóż. Czy kolej jest w stanie wywieźć zbiory ze „spichlerza Europy”? Oprócz tego piszemy m. in. o problemach kolei w sezonie wakacyjnym, układzie węzła kolejowego CPK i drugim torze WKD. W numerze prezentujemy też najnowszy raport ZDG TOR; nie brakuje również ciekawych rozmów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5