Bombardier Transportation otrzymał zamówienie od firmy Bure na dostawę siedmiu lokomotyw Bombardier Traxx F140 AC. Lokomotywy przeznaczone są do transportu towarowego w Szwecji oraz Norwegii. Dostawa pojazdów przewidziana jest na czwarty kwartał 2012 roku. Wartość kontraktu wynosi ok. 24 miliony euro (31 milionów dolarów).
Bure zakupił lokomotywy, aby następnie wyleasingować pojazdy operatorowi RushRail AB. W kwietniu RushRail zdobył wieloletni kontrakt na usługi transportowe dla Trätåg AB, firmy logistycznej należącej do Stora Enso and Korsnäs. Lokomotywy przeznaczone będą do transportu produktów leśnych, drewna, papierówki oraz biopaliw. RushRail w efektywny i przyjazny środowisku sposób będzie wykorzystywać transport szynowy do transportu drewna oraz innych produktów leśnych z terminali drewna Stora Enso and Korsnäs do ich zakładów produkcyjnych w środkowej części Szwecji. Jest to jeden z największych tego typu kontraktów w Szwecji.
- Jesteśmy dumni, że Bure, dołączając do grona naszych klientów oraz RushRail jako operator kolejowy, wybrali nasze lokomotywy Traxx na potrzeby tak istotnego przedsięwzięcia - powiedział Peter Ammann, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Dywizji Lokomotyw Bombardier Transportation.
- Wybór lokomotyw Traxx przez RushRail umacnia pozycję Bombardier Transportation jako wiodącego dostawcy lokomotyw na niezwykle konkurencyjnym i całkowicie zderegulowanym szwedzkim rynku komercyjnych operatorów transportu towarowego, gdzie rzetelność i wydajność są wartościami nadrzędnymi - powiedział Klas Wåhlberg, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Szwecję.
- Tu, w Bure, jesteśmy dumni, że możemy wraz z RushRail oferować wysoce konkurencyjne usługi transportowe dzięki lokomotywom Traxx. Oczekujemy na współpracę z RushRail i Bombardierem przy tej długoterminowej inwestycji - powiedział Henrik Blomquist, wiceprezes Bure.
- W RushRail jesteśmy niezwykle podekscytowani, że udało nam się zdobyć zaufanie Trätåg oraz Bure i wierzymy, że będzie to – wraz z lokomotywami TRAXX – solidna podstawa do dalszej ekspansji - powiedział Jan Lindqvist, prezes i założyciel RushRail.
Produkcja lokomotyw odbywać się będzie w fabryce Bombardiera w Kassel. Nadwozia powstaną we Wrocławiu, wózki w Siegen, a napędy i sterowanie w zakładach w Mannheim i Hennigsdorf.
Lokomotywy będą zasilane napędami Bombardier Mitrac. Wyposażone zostaną również w systemy sterowania Mitrac, oferujące bezpieczne i wydajne energetycznie zasilanie trakcyjne, gwarantujące zrównoważoną mobilność. Urządzenia Mitrac stosowane są już w ponad 3 tysiącach lokomotyw, eksploatowanych całym świecie.