Bilet metropolitalny obejmie połączenie kolejowe uruchamiane na Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. To krok w dobrą stronę, który powinien zostać wdrożony w momencie uruchomienia linii. Ale poziom skomplikowania oferty wciąż jest wysoki, a dostępność biletów niewielka. Nie należy spodziewać się rewolucji.
Pociągi po linii PKM kursują od 1 września tego roku, natomiast od 1 października dojeżdżają także do Kartuz. Od początku zwracaliśmy uwagę na kłopoty w zakupie biletów na pociąg (obecnie jednorazowe bilety można nabyć niemal wyłącznie u konduktora), a także na brak integracji biletowej z innymi środkami transportu publicznego w Trójmieście.
Obecnie bilet zakupiony na pociągi poruszające się po linii PKM ważne są jedynie w pociągach SKM. Od 1 stycznia na linii PKM można będzie poruszać się także posiadając bilet metropolitalny.
Wprowadzenie obowiązywania biletu metropolitalnego na terenie Trójmiasta to krok w kierunku zwiększenia popularności linii PKM i trudno ocenić go źle. Ale pasażer, który będzie chciał wsiąść na którymś z przystanków linii PKM i nabyć taki bilet przed podróżą i tak tego jednak nie zrobi, bo nie ma tam kas (wyjątki to Gdańsk Wrzeszcz i Gdynia Główna). Powód jest prozaiczny: automaty biletowe tak SKM jak i ZTM Gdańsk takich biletów nie sprzedają. Nie kupimy ich także u konduktora. To tylko pokazuje jak słaba jest oferta zintegrowanego biletu w Trójmieście.
Więcej na portalu Transport-polityczny.pl