Partnerzy serwisu:
Kadry

Bieńkowska ma kredyt zaufania

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-12-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

KADRY
Bieńkowska ma kredyt zaufania
Powołanie do życia nowego superministerstwa wywołało lawinę komentarzy. Na pozytywne zmiany liczą również towarowi przewoźnicy kolejowi. – Mamy nadzieję, że w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju pani minister Bieńkowska będzie takim mężem stanu, którego polska infrastruktura bardzo potrzebuje – mówi Wojciech Jurkiewicz z Freightliner PL.

Czego spodziewa się pan po zmianach w ministerstwie transportu?    

Konstantin Skorik, prezes zarządu Freightliner PL: Patrzymy na te zmiany z optymizmem. Skupienie funduszy unijnych w jednym ręku, może sprawić, że wydatki będą nico bardziej zbilansowane pomiędzy drogi i kolej. A jeżeli chodzi o samą kolej, to tak jak już kilka razy wspominałem, wydatki muszą być rozkładane tak, żeby miało to sens dla całej kolei, a nie tylko dla jakiegoś określonego segmentu.

Wojciech Jurkiewicz, dyrektor zarządzający i członek zarządu Freightliner PL: Zmianom zawsze towarzyszy pewien kredyt zaufania. Do tej pory miałem okazję słyszeć i czytać o pani wicepremier Bieńkowskiej jako o polityku zaliczanym do kręgów mężów stanu, czyli osób, które przedkładają dobro wspólne i pracują na rzecz pomyślności kraju, a nie tylko realizują krótkoterminowe, doraźne cele polityczne. Mamy nadzieję, że w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju pani minister Bieńkowska będzie takim mężem stanu, którego polska infrastruktura bardzo potrzebuje. Potrzebujemy kogoś, kto przemyśli, zbuduje i będzie realizować politykę transportową państwa, politykę prorozwojową dla przyszłych pokoleń, a nie tylko załagodzi bieżące kwestię, jak pomalowanie dworców itp.
Wyrażana jest nadzieja, że minister Bieńkowska to osoba, która mogłaby wrócić do projektu budowy KDP, chociaż ona sam zdążyła powiedzieć, że raczej tego nie zrobi.

Wojciech Jurkiewicz: Nie podzielam opinii, że należy powrócić do budowy KDP. Jest to za drogie i zupełnie nam niepotrzebne. Już sam pomysł budowy linii „Y” bez połączenia jej z siecią szybkich kolei w Europie był mocno chybiony. Polsce nie jest potrzebna kolej dużych prędkości, Polsce jest potrzebna dobra kolej konwencjonalna, tradycyjna. Ona w zupełności wystarczy.

Konstantin Skorik: Jako przykład może posłużyć Wielka Brytania, która poza linią łącząca Londyn z tunelem, nie ma KDP. Jednak na liniach tradycyjnych, pasażersko-towarowych, pociągi jeżdżą do 200 km/h i w miarę szybko docierają do rejonów zurbanizowanych w centrum i na północy kraju. Jeśli chodzi o KDP, to ich rozwój w Wielkiej Brytanii to perspektywa kolejnych 20 czy 30 lat, ponieważ istniejące linie, jak np. między Londynem a Manchesterem, osiągają maksymalną przepustowość. W tym kontekście warto jeszcze dodać, że nie ma problemu z ruchem mieszanym, pasażersko-towarowym – po tych samych torach jeżdżą pociągi pasażerskie z prędkością 200 km/h i towarowe z prędkością 100-120 km/h. Tam perspektywę budowy KDP wymusza konieczność rozwoju gospodarczego, Polska chyba nie jest w takiej sytuacji, że po modernizacjach sieć będzie zapchana.

Przykładowo, trasa Warszawa – Poznań, bardzo popularna i bardzo oblegana. Samochodem, przekraczając przepisy, jedzie się 2,5 godz., pociągiem tyle samo lub ok. 3 godz. To jest ok. 300 km. Jeżeli na tej linii byłaby prędkość tylko 160 km/h, ale efektywnie na całej długości, nie na odcinkach, to podróż do Poznania z kilkoma postojami trwałaby 2 godz. Jest to czas absolutnie konkurencyjny wobec samolotu i samochodu, również w transporcie indywidualnym. Wystarczy więc sensownie wydać pieniądze na modernizowanie linii E20.
 


Z dniem 19 września 2013 r. Rafał Milczarski i Emil Dembiński złożyli rezygnacje z pełnienia funkcji prezesa i wiceprezesa zarządu Freightliner PL i wszystkich spółek zależnych, a na ich miejsce zostali powołani Konstantin Skorik na stanowisko prezesa zarządu, Wojciech Jurkiewicz – dyrektora zarządzającego i członka zarządu, oraz Krzysztof Wróbel – dyrektora finansowego i członka zarządu. Z nowym prezesem i dyrektorem zarządzającym rozmawiamy o przyszłości spółki. W najnowszym numerze miesięcznika „Rynek Kolejowy” opublikowaliśmy większy fragment rozmowy. To co nie zmieściło się w wydaniu papierowym prezentujemy na łamach portalu. Poniżej dostępne są linki do wszystkich części rozmowy.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tchórzewski: Grabarczyk był lepszym ministrem od Bieńkowskiej

Prawo i polityka

Tchórzewski: Grabarczyk był lepszym ministrem od Bieńkowskiej

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2014

Bieńkowska Komisarzem ds. rynku wewnętrznego. Następcą Grabarczyk lub… Schetyna?

Prawo i polityka

Lewandowski: Bieńkowska jest w Brukseli rozpoznawalna

Prawo i polityka

Lewandowski: Bieńkowska jest w Brukseli rozpoznawalna

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 10 września 2014

Nowym szefem MIR jednak Adam Zdziebło? (Aktualizacja)

Prawo i polityka

Nowym szefem MIR jednak Adam Zdziebło? (Aktualizacja)

pr/RMF FM/Rynek Kolejowy 17 września 2014

Bieńkowska przesłuchana w PE

Kadry

Bieńkowska przesłuchana w PE

pr, Rynek Infrastruktury 03 października 2014

Zobacz również:

Tchórzewski: Grabarczyk był lepszym ministrem od Bieńkowskiej

Prawo i polityka

Tchórzewski: Grabarczyk był lepszym ministrem od Bieńkowskiej

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 29 sierpnia 2014

Bieńkowska Komisarzem ds. rynku wewnętrznego. Następcą Grabarczyk lub… Schetyna?

Prawo i polityka

Lewandowski: Bieńkowska jest w Brukseli rozpoznawalna

Prawo i polityka

Lewandowski: Bieńkowska jest w Brukseli rozpoznawalna

Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy 10 września 2014

Nowym szefem MIR jednak Adam Zdziebło? (Aktualizacja)

Prawo i polityka

Nowym szefem MIR jednak Adam Zdziebło? (Aktualizacja)

pr/RMF FM/Rynek Kolejowy 17 września 2014

Bieńkowska przesłuchana w PE

Kadry

Bieńkowska przesłuchana w PE

pr, Rynek Infrastruktury 03 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5