PKP Intercity S.A. zakończyło wdrażanie aplikacji logistycznych Oracle, wchodzących w skład pakietu Oracle E-Business Suite (EBS). Prace wykonali partnerzy Oracle Polska: spółka PKP Informatyka wraz z podwykonawcą, firmą Alatus Sp. z o.o. Instalacja modułów logistycznych jest uzupełnieniem aplikacji finansowych Oracle, które spółka PKP Informatyka wykonała dla PKP Intercity w 2007 r.
Moduły logistyczne, które wdrożono to systemy: Gospodarka Magazynowa oraz Zaopatrzenie. Przedsięwzięcie było poprzedzone kilkumiesięczną analizą biznesową, przeprowadzoną przez analityków PKP Informatyka oraz konsultantów Oracle Polska i PKP Intercity.
Pilotażowo system zainstalowano w pierwszym magazynie spółki w lipcu 2009 r. W pierwszym etapie wdrożenia do systemu włączono siedem najważniejszych magazynów PKP Intercity. Od 1 stycznia 2010 system Oracle EBS działa już we wszystkich magazynach firmy. Aplikacje logistyczne Oracle będą zintegrowane z systemami, które są obecnie eksploatowane przez PKP Intercity. Ważnym elementem przedsięwzięcia było przeniesienie danych z dotychczas używanego systemu magazynowego do nowych aplikacji.
Obecnie w spółce PKP Intercity wdrażany jest system Oracle Purchasing, który będzie koordynował wszystkie procesy związane z zaopatrzeniem, jak np. zgłoszenie zapotrzebowania, zamówienie zakupu, tworzenie budżetu i śledzenie jego wykonania, oraz ścieżki akceptacji dla wszystkich wymaganych dokumentów.
- Największą wadą naszego poprzedniego systemu magazynowego było to, że nie udostępniał menedżerom potrzebnych informacji na bieżąco – powiedział Adam Łagoda, dyrektor z Biura Teleinformatyki PKP Intercity. - Ponieważ dokumenty magazynowe były wprowadzane do systemu z kilkudniowym opóźnieniem, wykonywanie różnorakich analiz biznesowych było bardzo utrudnione i z tego powodu wykonywane bardzo rzadko. W nowym systemie wszelkie zmiany zapasów magazynowych, będą wprowadzane na bieżąco, co pozwoli naszym analitykom na dostęp do aktualnych danych w każdej chwili - podkreślił.