NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Andrzej Massel: Przykłady udanych rewitalizacji trzeba powielać

| ms, Rynek-Kolejowy.pl 03.03.2015 236

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-03-03 12:25:01 Autor: Driver
---.centertel.pl
Tra la la, dziadek na pianinie gra. Massel to Tuskowo-Nowakowy"specjalista" od kolei, który działał na jej niekorzyść. To za jego panowania stawki dla PLKi wzrastały kosmicznie, nękając przewoźników. On odpowiada za odpływ pasażerów od IC i PR, więc teraz lepiej byłoby na tematy kolejowe się nie wypowiadać specu Massel.
2015-03-03 12:41:27 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
[Admin: zmoderowano] Obrażanie osób publicznych.
2015-03-03 12:45:17 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
Driver - jeśli nie masz zbyt wiele do powiedzenia, milcz! Doktor Massel był bodajże jedyną kompetentną osobą na tym stanowisku na przestrzeni wielu lat i został zwodowany przez minister "taki mamy klimat" Bieńkowską, zastąpiony stosownym podnóżkiem.
2015-03-03 12:47:09 Autor: padlina
---.142.citypartner.pl
@Driver




A kim ty do jasnej anielki jestes by wydawac takie osądy?? No kim? Mikolem z nosem przy monitorze. Co ty wiesz.... To byla jedyna kompetentna osoba. Za odplyw pasazerow odpowiadaja prowadzone modernizacje a nie konkretnie Massel.
2015-03-03 12:50:35 Autor: Rekin
---.static.3s.pl
To właśnie Bieńkowska zwodowała Massela, bo był prokolejowy - a ona chciała właśnie przesunięcia środków na drogi. http://www.biznes.newseria.pl/news/wiceminister_transportu,p1225476337
2015-03-03 12:50:50 Autor: Rak
---.leon.com.pl
Massel to był najlepszy minister d/s kolei po 1989 roku, szkoda że miłośniczka wróżenia z fusów go odwołała. Sam wiem i kilku jego bardzo dobrych posunięciach które będą procentować. Massel to osoba odpowiedzialna za skrócenie czasu przejazdu pociągów między Wrocławiem a Jelenią Górą. Słyszałem anegdotę że sam jechał w drezynie z dyrektorami zakładów i mówił im gdzie niewielkimi nakładami można zwiększyć prędkość. To wybitny fachowiec i pasjonat kolei w jednym.
2015-03-03 12:56:51 Autor: antydriver
---.dynamic.chello.pl
[Admin: zmoderowano] Atak na innego forumowicza.
2015-03-03 13:06:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
@antydriver

a czemuż Ty z kolei wyskakujesz z jakimiś polityczno-idiotycznymi hasłami?

Niektóre modernizacje faktycznie się udały i zostały pchnięte w dobra stronę, a wady..pewnie też każdy ma.
W archiwach netu można znaleźć wypowiedzi byłego ministra z czasów gdy ministrem jeszcze nie był. Ja się z niektórymi jego wypowiedziami nie zgadam. Pisał np., że dalekobieżne pociągi osobowe nie mają sensu - owszem - ale pod warunkiem, że istnieje wiele połączeń dedykowanych do połączeń dalekobieżnych. Jeśli ich nie ma - muszą być choć osobowe. To błąd ciągnący się od lat 90-tych.
Kiedyś zlikwidowane wiele dalekobieżnych pociągów osobowych (choćby takich jak Gliwice - Łódź Fabryczna), ale było sporo pospiesznych. Osobowe pocięto zdekomunikowano co juz utrudniło zycie jadącym do/z mniejszych stacji a potem pospiesznych ubyło - osobowe jednak nie wróciły. zostało nic.
Potrzebne są też osobowe na końcowkach.


Minister także nie ruszył NIC w kwestiach bardzo istotnych imho:
- zmiana formy prawnej PLK (spółka prawa handlowego jako właściciel infrastruktury to absurd)
- zmiana zasady ustalania stawek PLK (zwłaszcza na słabszych liniach)
- jawność kosztów utrzymania danego odcinka linii kolejowej
- poprawa integracji taryfowej i rozkładowej kolei regionalnej z dalekobieżną.

Te zadania ciągle czekają na odważnego, a bez takich zmian nie mamy szans na coś więcej niz CMK, kilka innych magistral (z olbrzymią dotacją) + kolej miejska/aglomeracyjna.
2015-03-03 13:07:07 Autor: g
---.serwistal.pl
Panie Andrzeju zapraszamy na Warmię i Mazury do Sejmiku oraz do oddziału PR , ale również najpierw w PKP PLK, które to o wielu liniach lokalnych zapomniało i kreuje świadomość , że linie są nieopłacalne. Takie linie jak Ełk-Gołdap czy Olsztyn-Czerwonka-Mrągowo- Mikołajki-Orzysz-Ełk. Może przekonałby Pan towarzystwo twardogłowych do myślenia. Mam nadzieję i powodzenia w dobrych i mądrych sugestiach.
2015-03-03 13:23:05 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
"Które inne inwestycje realizowane ze środków RPO Andrzej Massel ocenił jako najbardziej udane, a które okazały się nieefektywne? Odpowiedź znajdziesz na portalu Monitor"

A tam niespodzianka: "Dostęp do tej strefy dostępny jest wyłącznie po zalogowaniu"

Nie ze mną te numery, Brunner!
2015-03-03 13:28:25 Autor: max2
---.merinet.pl

max2
Za odpływ pasażerów nie odpowiadają żadne modernizacje (bo te są prowadzone na całym świecie) tylko to, że jak jadę dziś do Wrocławia i wyszukuję połączenia, to pociąg mnie by kosztował 150-195 zł a autobus 25 zł. Wybór jest oczywisty. Dziękuję za uwagę.
2015-03-03 13:31:24 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
jakby na trasie rzeszów-jasło było 15 par pociągów to też pasażerowie by się znaleźli. czas przejazdu jest wystarczająco dobry.
2015-03-03 13:32:18 Autor: Kflik
---.60.129.178
@g

Każda linia jest nieopłacalna jeśli kursuje po niej kilka pociągów na dobę.
Albo rozsądna oferta - albo zabawa w kolej ma mały sens.
Oczywiście by ostatecznie decydowac trzeba znać koszty utrzymania danej linii kolejowej, prawdziwe koszty - czyli różnicę w całkowitych kosztach PLK między przypadkiem gdy dana linia istnieje i gdy dana linia nie istnieje. Może się bowiem okazać, że utrzymanie jakieś "zapomnianej przez Boga" linii kolejowej gdzie remontu nie było od dawna, gdzie nie ma obsługi - linia w pełni jednotorowa, bez mijanek, po zwolnieniu z opłat za nieruchomości jest tak tanie, że nawet niewielka ilość pociągów ma sens.

Potrzeba też zmian technicznych: np. obsługa bez konduktora, tylko mechanik + lotne kontrole, może też przystanki na żądanie.
2015-03-03 13:35:40 Autor: Kflik
---.60.129.178
@wdr

100% zgody.

Jednak by to osiągnąć trzeba zmian w metodzie ustalania stawek PLK.

5 krotne zwiększenie ilości połączeń (szynobusami, bez zmiany godzin otwarcia linii kolejowej) nie może powodować 5 krotnego wzrostu kosztów!

Także przewoźnicy mają znaczą cześć kosztów stałych: nie wiem jak teraz, kiedyś słynen były przypadki gdy cała dyżur mechanika to był...jeden przejazd 50km a reszta "dojazdy" lub czekanie....
2015-03-03 13:52:18 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Ta, beatyfikujcie Massela. Autora koncepcji modernizacji Wawa-3miasto. "Walczyciela" (równie żarliwego co jego poprzednik) o uchwalenie ustawy o upadłości PR-ów. Nieśmiało przypominam, że pierwszą "kolejową" decyzja Bieńkowskiej było niedopuszczenie do 3 czytania tej ustawy. Drugą: odwołanie wiceministra mikola.
2015-03-03 14:47:33 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Wwa - Trójmiasto kompletnie położył. Zero prostowania łuków, brak czwartego toru do Legionowa, rezygnacja z odbudowy łącznicy Legionowo-Nasielsk, brak obejścia Iławy... można tak dłuuugo, a 10 mld zł poszło się ye..ać. W normalnym kraju ktoś, kto zmarnotrawił taką kasę na nieefektywną inwestycję (skrócenie czasu jazdy w porównaniu do najlepszego czasu z lat 90tych jest ŻAŁOSNE), nie tylko nie byłby przez nikogo wychwalany, ale jeszcze miałby spore kłopoty. Skoro u nas Massel mimo to błyszczy, to na jakim poziomie jest reszta kulejarzy? Przychodzą mi na myśl takie "umiejętności" jak sikanie na Centralnym, branie państwowych dotacji i jednoczesne kasowanie pociągów oraz opychanie czego się da pod developerkę. Tak, w tych sprawach są faktycznie mocni.
2015-03-03 15:07:20 Autor: Via
---.centertel.pl
Hello, mamy już kolejnego vice, ale kurka wodna nazwisko mi wyleciał, kto jest po Klepackim... Może by tak " specjaliści" od krytykowania zajęli się dokonaniami obecnych? A... No tak oni nic nie mówią, bo szkolą się w temacie kolejowym!
Kflik ty taki konstruktywny krytyk jesteś, a nie wiesz, że taka PLK ma swojego Prezesa, nie mówiąc o niejakim Prezesie Karnowskim od PKP ?
Vice jest od roboty, ale za wszystkich matołów nie jest w stanie prostować tych łuków i układać Rozkładów jazdy.
2015-03-03 15:16:40 Autor: obserwujący sytuację
---.tktelekom.pl
Panie Dyrektorze Jerzy Kriger. Proszę zapamiętać nazwisko Malepszak, a konkretnie Piotr Malepszak, bo to ten Pan jest w całości odpowiedzialny za sprawę linii 353 i jeszcze kilka innych efektów na terenie poznańskim i wielu innych pozytywnych przykładach na terenie sieci kolejowej. Z tego co widzę to kolejne pozytywne działania będą wdrażane.
2015-03-03 15:22:39 Autor: Zakaznik
---.static.icpnet.pl
Dodatkowa mijanka pomiędzy Sławą Wlkp a Wągrowcem jest konieczna. Ale na Boga - czy pociągi muszą stać po 8-10 minut i oczekiwać na krzyżowanie?! Dlaczego w Niemczech czy w Czechach wystarczy na to 1.5-2 minuty i pod ten czas jest ułożony rozkład?
2015-03-03 15:35:52 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@Via: jak koncypował tę modernizację, nie śniło mu się nawet, że wygra w łapance na vice...
2015-03-03 16:08:09 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Zakaznik, wszystko zależy od konstruktora :) Zobacz na czas tych krzyżowań na stacji Wadowice:
- 34605 z 43600
- 34611 z 43604
2015-03-03 16:38:54 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Potężny doktorski cios wymierzony w Podkarpacie, ale i w Małopolsce z Tarnowa do Stróży szoku na lepsze nie widać. Nie zmienia to faktu, że warto dokonywać rewitalizacji z RPO, a jak jakiś samorząd nie może się dogadać z jakimś dyrektorem IZ, to dyrektora wymienić! Na ogól jednak ZLK w PLK mają w większości dobrych i operatywnych szefów, z pomysłami. To po stronie samorządu jest cisza i brak działania.
2015-03-03 17:00:56 Autor: haha
---.g-net.pl
Pamiętajcie, żeby te plusy nie przesłoniły wam minusów.

Pamiętacie? No to dla mnie największym minusem jest moderna LK9 zamiast CMK Północ w tych samych pieniądzach.

Dobranoc.
2015-03-03 17:33:56 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@haha
No.... , chyba nie w tych samych. Tak mi się widzi.
2015-03-03 18:10:46 Autor: haha
---.g-net.pl
@beblin:
Coś mi się po głowie kołacze, że RW o tym napomknął. Ale jeśli bzdury gadam - to przepraszam, i chętnie poczytam coś wiarygodnego. Bo temat ciekawy.
2015-03-03 18:20:18 Autor: ZZ
---.200.198.120
Czemu niektórzy tak obrzucają błotem Pana Massela ? Może ktoś podać mi nazwisko lepszego wiceministra odpowiedzialnego za kolej ? Chyba z tym wielu miało by problem. Prosto jest anonimowo wyładowywać się na kimś. A może ktoś z krytykantów podpisze się imieniem i nazwoskiem ? Może brakuje odwagi ?
2015-03-03 18:45:19 Autor: haha
---.g-net.pl
wcięło

Poza tym, to było dobrze, serio.
2015-03-03 19:53:28 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@haha
Nie czytałem tego co RW pisał w tym niewątpliwie ciekawym temacie. W ogóle ciężko jest coś o CMK Północ odnaleźć w sieci. Nie wiem czy taniej byłoby budować tą linię niż modernizować 9.. CMK Północ dzisiaj chyba nie ma sensu. Towar jedzie linią 131 , a tam jednak coś robią , a pasażer pomyka 9. I to na razie tyle.
@ZZ
Fora są po to aby pisać bez nazwisk i pod nickami. ZZ to chyba też nie nazwisko i imię. Pan lubi Pana Massela , i ma Pan do tego prawo , a inni mogą go nie lubić. Forum to nie giełda danych osobowych. Pozdro.
2015-03-03 20:20:17 Autor: haha
---.g-net.pl
@beblin:
zajrzyj tu:
https://www.youtube.com/watch?v=wAboC9IJO9A&list=PLHtQlj2biix5jYNs0lmPR9uMjd5Sxv0ZV

http://www.advectus.polsl.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=149:analiza-koncepcji-przebiegu-linii-kolei-duych-prdkoci-w-polsce&catid=9:rone&Itemid=32

http://www.ns.szybkiekoleje.org.pl/index.php/cmk/122-centralna-magistrala-kolejowa-30-lat-eksploatacji
2015-03-03 20:46:41 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@haha
Zajrzałem , a właściwie zaglądam. Dzięki. Pozdro.
2015-03-03 20:53:08 Autor: beblin
---.108.152.137.wlantech.pl
@haha
Podrzucaj mi więcej takich linków. (-:
2015-03-03 21:03:23 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
Zgierz - Łowicz pozdrawia... Na wiedence Koluszki - Częstochowa też dali dupy, gdyż nie zakładają optymalizacji pod 150km/h, co mogłoby wytworzyć kluczową przewagę nad gierkówką w relacji Warszawa/Łódź - Katowice.
2015-03-03 22:08:01 Autor: rokos
---.230.154.85.omantel.net.om
Co masz dokładnie na myśli?
2015-03-03 23:29:36 Autor: Piotr Malepszak
---.dynamic.chello.pl
@ haha

"Pamiętacie? No to dla mnie największym minusem jest moderna LK9 zamiast CMK Północ w tych samych pieniądzach."

Nie warto powtarzać tej oczywistej nieprawdy. Za pieniądze z L9 - 9 mld, bylibyśmy z budową CMK Północ (koncepcja zmienionego przebiegu Jaktorów-Płock-Włocławek-Toruń-Grudziądz-Szymankowo- wpięcie do L9 przed Pruszczem Gdańskim) pomiędzy Włocławkiem i Toruniem. Koncepcja piękna, ale realne koszty to 20 mld zł za całość. To tylko gdybanie, ale odcinek Warszawa - Nasielsk już by się rozpadł.

@Bozia

Sporo zmian zaszło na odcinku Zgierz - Łowicz. Zniknęło 70% ograniczeń. Poprawia się odcinek Zgierz- ŁK. Co do Wiedenki to proponuję ostrożnie ze słowami jeśli brakuje wiedzy w temacie.

Pozdrawiam serdecznie
2015-03-03 23:43:14 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
@Piotr Malepszak

Szkoda, że Pański zespół nie zajmuje się linią Kraków-Katowice...

Szacunek za wykonane do tej pory prace.
2015-03-03 23:53:35 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
W odpowiedzi na post Piotr Malepszak:
"@ haha

"Pamiętacie? No to dla mnie największym minusem jest moderna LK9 zamiast CMK Północ w tych samych pieniądzach."

Nie warto powtarzać tej oczywistej nieprawdy. Za pieniądze z L9 - 9 mld, bylibyśmy z budową CMK Północ (koncepcja zmienionego przebiegu Jaktorów-Płock-Włocławek-Toruń-Grudziądz-Szymankowo- wpięcie do L9 przed Pruszczem Gdańskim) pomiędzy Włocławkiem i Toruniem. Koncepcja piękna, ale realne koszty to 20 mld zł za całość. To tylko gdybanie, ale odcinek Warszawa - Nasielsk już by się rozpadł.

@Bozia

Sporo zmian zaszło na odcinku Zgierz - Łowicz. Zniknęło 70% ograniczeń. Poprawia się odcinek Zgierz- ŁK. Co do Wiedenki to proponuję ostrożnie ze słowami jeśli brakuje wiedzy w temacie.

Pozdrawiam serdecznie"
Iwan pisał, że nie będzie optymalki. A jeżeli będzie to konkrety.
2015-03-03 23:55:26 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
A spadek ilości ograniczeń na Zgierz - Łowicz, nie przynosi wymiernych efektów. ŁK - Zgierz efekty są widoczne i tutaj nie zaprzeczam.
2015-03-04 08:42:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Piotr Malepszak:
Dziękuję za wyjaśnienia odnośnie CMK Północ, to jednoznacznie ucina dyskusję.
2015-03-04 09:28:13 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Piotr Malepszak

Ale jednak CMK pólnoc biegłaby obok A-1 ( tak jak np. w Niemczech )i wieksze skupiska ludzi by skorzystaly- moze warto bylo troche dolozyc a w przyszlosci mysle ,ze by sie to zwróciło.
2015-03-04 10:17:31 Autor: Via
---.centertel.pl
Olgierd, dobry moment na przypomnienie z jakiego bajzlu startował. Zawsze jest jakiś "sufit" albo ci, co wiedzą lepiej, bo właśnie zostali Prezesami. I jeszcze jedno, zmiany wymagają czasu, aby je dostrzeżono, stąd niektórym się wydaje, że mają same sukcesy. A niestety pogorszenie już następuje....
2015-03-04 17:01:45 Autor: zyga2
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Kiedy będzie 140km/h z Bydgoszczy do Torunia? Coś było kiedyś na tym forum.
2015-03-04 22:33:44 Autor: obserwator kolei
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Olgierd popieram Ciebie , nie wszystko jest czarno - białe a minister AM ma też wiele decyzji i wizji na nie....jako człowiek drogi kolejowej wiele lat twierdził że automatyka ETCS jest nikomu nie potrzebna i to kłopot ...czasem myślę że był wizjonerem ale...wiele jego wizji nie przystaje do współczesnej kolei ot tyle co miałem do powiedzenia.
2015-03-05 15:32:53 Autor: Via
---.centertel.pl
Obserwator, ETCS to kasa, misiu, kasa. Zrobisz ekstra kawałek, a na resztę nie starczy. Tu chodzi o proporcje kasy i efektu. Tak myślę.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5