Pierwsza z dwóch lokomotyw H3 firmy Alstom została dostarczona zamawiającemu – firmie Audi. Będzie ona służyła do wykonywania prac manewrowych na terenie zakładu producenta w mieście Inglostadt w Bawarii.
Lokomotywa Alstomu jest w eksploatacji od 30 października. Na terenie zakładu Audi znajduje się 18 km wewnętrznej sieci kolejowej. Codziennie przyjeżdża tam około 15 pociągów towarowych, a Audi zatrudnia 17 maszynistów.
Trzyosiowa lokomotywa hybrydowa H3 zużywa o 50% mniej paliwa od tradycyjnych lokomotyw manewrowych, a negatywne emisje do środowiska ogranicza do 70%. Poziom hałasu również jest znacznie zredukowany. Silnik diesla o mocy 350 kW spełnia standardy w zakresie gazów spalinowych na poziomie IIIB1. W zależności od zastosowania, lokomotywa hybrydowa H3 pracuje około 50%-70% czasu w trybie bateryjnym. Lokomotywa osiąga maksymalną prędkość 100 km/h, co jest prędkością odpowiednią dla przejazdu na trasach głównych w przewozie towarowym.
Druga z zamówionych lokomotyw H3 przyjedzie do fabryki Audi w przyszłym roku. To nie jedyny kontrakt Alstomu na te lokomotywy. Trafią one bowiem również do fabryki Volkswagena w Wolfsburgu. Dodatkowo pięć lokomotyw H3 pojawi się na testach na towarowych stacjach manewrowych sieci Deutsche Bahn.