Francuska firma Alstom wygrała przetarg na wdrożenie systemu sygnalizacji dla czterech istniejących linii metra oraz dla piątej, będącej w trakcie budowy. System umożliwi automatyczne sterowanie ruchem, co pozwoli na zwiększenie jego wydajności przy oszczędnościach energii. Całkowita wartość kontraktu to 100 mln euro.
Kontrakt obejmuje zaprojektowanie, wyprodukowanie oraz dostawę systemu CBTC (ang. (Communication Based Train Control), opartego na rozwiązaniach systemu Urbalis. W ramach kontraktu ma być zapewniona całkowita wymiana systemów kontroli, nadzoru oraz sygnalizacji. Prace nad wymianą systemów mają być prowadzone w nocy, a wszystko po to, by nie zakłócać dziennego kursowania pociągów. Dla firmy Alstom będzie to już kolejna liniia metra wyposażonych w system oparty na technologii Urbalis. Systemy zainstalowano na blisko pięćdziesięciu liniach.
- Cieszymy się, że możemy zaangażować się w modernizację metra w Amsterdamie, gdzie poza naszym systemem sygnalizacji, będą także nasze najnowsze wagony Metropolis – powiedział Andreas Knitter z firmy Alstom Transport, odpowiedzialny za region Europy Północnej. – Ten kontrakt jest potwierdzeniem pozycji naszej firmy – dodał.
Metro w Amsterdamie to ponad 40 km linii i 58 stacji. System zostanie zainstalowany najpierw na jednej linii, gdzie jego wymiana ma zakończyć się do roku 2015. Prace na pozostałych liniach zakończą się w roku 2017.