Kursujący od 9 grudnia pociąg EC „Varsovia” relacji Warszawa – Budapeszt będzie składał się z wagonów czeskich. Będą to klasyczne wagony serii B 237 i 245 w przypadku klasy 2 oraz bezprzedziałowa „jedynka” serii A 146.
Pasażerowie będą mogli skorzystać również z wagonów Bbdgmee 246. To bardzo ciekawa modernizacja byłych wagonów klasy 2 z wydzieloną częścią do przewozu bagażu. Aktualnie służą one do przewozu osób niepełnosprawnych, dla potrzeb których przygotowano bardzo szerokie wejście wraz ze specjalną windą. Spotkać te wagony można już w zestawieniu EC „Praha”.
Ponieważ na odcinku Budapeszt – Ostrawa „Varsovia” zastąpi kursujący do soboty EC Moravia właśnie wagony obsługujące to połączenie będą od niedzieli kursować do Warszawy jako EC 130 (relacja powrotna EC 131). Takie rozwiązanie sprawi, że zniknie jeden z najciekawszych obiegów wagonów, obsługujący jednego dnia 3 relacje w 3 krajach. Zajmuje on 36 godzin. Start z Pragi o 6.17 jako Ex Odra do słowackiej Żyliny. Po godzinnym postoju skład jedzie jako Ex „Kysuca” do Ostrawy, a stamtąd punktualnie o 15 rusza do Budapesztu jako EC „Moravia”. Po noclegu w stolicy Węgier skład obsługuje w odwrotnej kolejności te same połączenia, Moravia (Budapeszt 7.25), Kysuca (Ostrawa 13.37) oraz Odra (Żylina 16.27) i o 21.50 po przybyciu do Pragi obieg zostaje zamknięty. Inną cechą wyróżniającą ten skład jest wagon restauracyjny, należący do kolei węgierskich. Niestety, nie zobaczymy go na trasie Warszawa – Budapeszt. W jego miejsce pojawi się czeski wóz restauracyjny, należący do firmy ILV.
Z kolei PKP Intercity zapewni wagony dla pociągu EC „Comenius” do Brzecławia (wyjazd z Warszawy Centralnej o 14.35). Powrót następnego dnia, Brzecław odjazd 7.10., Warszawa Centralna przyjazd 13.20.