Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

„Varsovia” bez kuchni węgierskiej

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-12-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Jerzy GoŚciński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
„Varsovia” bez kuchni węgierskiej
Kursujący od 9 grudnia pociąg EC „Varsovia” relacji Warszawa – Budapeszt będzie składał się z wagonów czeskich. Będą to klasyczne wagony serii B 237 i 245 w przypadku klasy 2 oraz bezprzedziałowa „jedynka” serii A 146.

Pasażerowie będą mogli skorzystać również z wagonów Bbdgmee 246. To bardzo ciekawa modernizacja byłych wagonów klasy 2 z wydzieloną częścią do przewozu bagażu. Aktualnie służą one do przewozu osób niepełnosprawnych, dla potrzeb których przygotowano bardzo szerokie wejście wraz ze specjalną windą.  Spotkać te wagony można już w zestawieniu EC „Praha”.

Ponieważ na odcinku Budapeszt – Ostrawa „Varsovia” zastąpi kursujący do soboty EC Moravia właśnie wagony obsługujące to połączenie będą od niedzieli kursować do Warszawy jako EC 130 (relacja powrotna EC 131). Takie rozwiązanie sprawi, że zniknie jeden z najciekawszych obiegów wagonów, obsługujący jednego dnia 3 relacje w 3 krajach. Zajmuje on 36 godzin. Start z Pragi o 6.17 jako Ex Odra do słowackiej Żyliny. Po godzinnym postoju skład jedzie jako Ex „Kysuca” do Ostrawy, a stamtąd punktualnie o 15 rusza do Budapesztu jako EC „Moravia”. Po noclegu w stolicy Węgier skład obsługuje w odwrotnej kolejności te same połączenia, Moravia (Budapeszt 7.25), Kysuca (Ostrawa 13.37) oraz Odra (Żylina 16.27) i o 21.50 po przybyciu do Pragi obieg zostaje zamknięty. Inną cechą wyróżniającą ten skład jest wagon restauracyjny,  należący do kolei węgierskich. Niestety, nie zobaczymy go na trasie Warszawa – Budapeszt. W jego miejsce pojawi się czeski wóz restauracyjny, należący do firmy ILV.

Z kolei PKP Intercity zapewni  wagony dla pociągu EC „Comenius” do Brzecławia (wyjazd z Warszawy Centralnej o 14.35). Powrót następnego dnia, Brzecław odjazd 7.10., Warszawa Centralna przyjazd 13.20.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity planuje nową lokomotywownię na Grochowie

Infrastruktura

PKP Intercity planuje nową lokomotywownię na Grochowie

Daniel Siwak 15 lipca 2024

Pendolino w podwójnym zestawieniu. Intercity zadowolone z frekwencji

Pasażer

Więcej czeskich wagonów w PKP Intercity. Ruszył TLK Pirat i Wydmy

Tabor i technika

PKP Intercity chce zatrudniać pracowników z PKP Cargo

Biznes

Zobacz również:

PKP Intercity planuje nową lokomotywownię na Grochowie

Infrastruktura

PKP Intercity planuje nową lokomotywownię na Grochowie

Daniel Siwak 15 lipca 2024

Pendolino w podwójnym zestawieniu. Intercity zadowolone z frekwencji

Pasażer

Więcej czeskich wagonów w PKP Intercity. Ruszył TLK Pirat i Wydmy

Tabor i technika

PKP Intercity chce zatrudniać pracowników z PKP Cargo

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5