Od 13 grudnia niektóre pociągi EIC pojadą w wydłużonych relacjach. Czytelnicy zwracają nam jednak uwagę na ceny biletów do tych miejscowości. Przykład? Za bilet z Warszawy do Wrocławia w ofercie Super Promo zapłacimy nawet 59 zł. Ale za bilet do położonej o 65 km dalej Legnicy, jadąc z Wrocławia, trzeba będzie wydać nawet 75 zł. Nie ma też zapowiadanej zmiany cennika na krótkich odcinkach w pociągach TLK i IC.
Problem występuje nie tylko na odcinku Wrocław – Legnica – Węgliniec, gdzie pociąg EIC Łużyce dojedzie raptem raz w tygodniu, ale również na odcinku Katowice – Rybnik – Chałupki, gdzie PKP Intercity udostępni możliwość przejazdu pociągami EIC. Na odcinku Katowice – Chałupki cena biletu wynosi obecnie 41,30 (-30% w oferta wcześniej), a do Rybnika, gdzie w tej chwili można dojechać za 19 zł pociągiem TLK, za EIC zapłacimy 38,50 zł (również -30%). To odległość tylko 45 kilometrów! To o tyle ciekawe, że np. na odcinku Kraków – Rzeszów, gdzie od 13 grudnia pojadą pociągi Pendolino, z powodzeniem można kupić bilet w ofercie promocyjnej (kosztuje on 49 zł, ale odcinek między miastami jest o wiele dłuższy).
– Nowa oferta, która wejdzie w życie od rozkładu jazdy 2015/2016 będzie oznaczać obniżkę cen biletów na krótkich odcinkach. Postulat takiej zmiany sugerowany był przez pasażerów od lat – mówił w październiku prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. Trudno doszukać się realizacji tych planów w wyszukiwarce połączeń na stronie internetowej PKP Intercity. Przykład? Bilety na krótkie odcinki, takie jak Gdynia Główna – Wejherowo, czy Sławno – Słupsk od 13 grudnia wciąż kosztować będą 13 zł. (obecnie, uwzględniając ofertę „wcześniej” 9,10 zł).
PKP Intercity bardzo lakonicznie odpowiada na pytanie w sprawie oferty, która miała się pojawić.
– Od 13 grudnia przewoźnik planuje wdrożyć do sprzedaży specjalną ofertę promocyjną. Kupując bilet z wyprzedzeniem pasażer będzie mógł zapłacić za podróż mniej. O szczegółach poinformujemy wkrótce – napisało biuro prasowe PKP Intercity.