Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

11 par pociągów Pendolino do Krakowa, 10 do Trójmiasta

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Data publikacji:
30-06-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
11 par pociągów Pendolino do Krakowa, 10 do Trójmiasta
PKP Intercity przedstawiło na naszą prośbę liczbę pociągów, które – po uruchomieniu Pendolino – połączą Warszawę z największymi polskimi miastami. Na trasach do Krakowa, a zwłaszcza do Trójmiasta liczba pociągów ma się znacząco zwiększyć względem obecnie funkcjonującej oferty.

Choć prezes PKP IC Marcin Celejewski zapewniał w ubiegłym tygodniu posłów z sejmowej Komisji Infrastruktury, że przełom w sporze z Alstomem jest bliski, to mimo wszystko w dalszym ciągu nie ma pewności, czy Pendolino w grudniu 2014 r. zostaną, zgodnie z harmonogramem, włączone do rozkładu jazdy. Ale to nie zmienia faktu, że PKP IC zgłosiły do PKP PLK wnioski na rozkład 2014/15 z uwzględnieniem Pendolino. Na prośbę redakcji „RK”, PKP IC przedstawiły planowaną w rozkładzie 2014/15 liczbę pociągów na głównych trasach, na których mają pojawić się Pendolino.

Oferta IC w nowym rozkładzie ma się prezentować następująco:

  • Warszawa – Kraków: 17 par pociągów, w tym 11 par EIC Premium (Pendolino), 2 pary EIC „zwykłych”, 4 pary TLK (w tym jedno nocne);
  • Warszawa – Trójmiasto: 14 par pociągów, w tym 10 par EIC Premium, 2 pary EIC, 2 pary TLK;
  • Warszawa – Katowice: 14 par pociągów, w tym 5 par EIC Premium, 5 par EIC, 3 pary TLK, 1 para EuroNight;
  • Warszawa – Wrocław: 11 par pociągów, w tym 5 par EIC Premium, 6 par TLK (w tym jedno nocne).

Zuzanna Szopowska, rzeczniczka PKP IC, zastrzega, że jest to jedynie projekt rozkładu, który obecnie podlega weryfikacji przez PKP PLK. – Chcielibyśmy zaznaczyć, że nie są to ostateczne liczby i mogą one ulec zmianie – mówi rzeczniczka.

Marcin Celejewski podczas posiedzenia komisji zwracał uwagę przede wszystkim na wydatną poprawę oferty IC, która nastąpi po uruchomieniu Pendolino na trasie do Trójmiasta. – To będą praktycznie pociągi co godzinę. To nieporównywalna sprawa w porównaniu do obecnej oferty. Jest to namacalny dowód, jak chcemy walczyć o powrót pasażerów. Zwiększenie liczby pociągów, przy jednoczesnym skróceniu czasu jazdy do 2 godzin 58 minut [z Warszawy do Trójmiasta – red.] wpływa na podniesienie konkurencyjności kolei w sposób systemowy – twierdzi Celejewski. Projekt rozkładu PKP PLK ma przekazać przewoźnikom do połowy lipca.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
WPS SA
Elester-PKP
Euroterminal Sławków
Torhamer

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Zobacz również:

20 lat Pendolino w Czechach

Świat

20 lat Pendolino w Czechach

Mikołaj Kobryński 28 czerwca 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5