Partnerzy serwisu:
Pasażer

1 września - koniec tramwajów w Gliwicach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-08-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Polska Dziennik Zachodni, 5 sierpnia 2009

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
1 września - koniec tramwajów w Gliwicach
Od 1 września w Gliwicach nie będzie już tramwajów. Dwie linie - 1 i 4 będą kończyć się w granicach Rudy Śląskiej i Zabrza, a w samych Gliwicach pasażerów powiezie linia autobusowa A4 - podaje "Polska Dziennik Zachodni".

Oznacza to, że pasażerowie jadący z Zabrza i Rudy Śląskiej będą musieli się przesiadać. KZK GOP zapewnił jednak honorowanie biletów wykorzystywanych tak w tramwajach, jak i w autobusach na linii A4, a także zsynchronizowanie rozkładu jazdy obu środków transportu.

O likwidację tramwajów w Gliwicach do KZK GOP zwrócił się samorząd miasta, motywując to względami ekonomicznymi. - Miasto ma takie prawo, ponieważ komunikacja publiczna organizowana przez KZK GOP jest finansowana w połowie z wpływów biletowych, a w połowie z dotacji gmin członkowskich. W odróżnieniu od innych miast europejskich, a nawet polskich, komunikacja miejska w aglomeracji katowickiej nie jest dotowana z żadnych innych źródeł. W tej sytuacji wniosek Miasta Gliwice musiał być przez KZK GOP rozpatrzony pozytywnie - informuje "Dziennik Zachodni" rzeczniczka KZK GOP, Alodia Ostroch.

Na linii autobusowej będzie jeździć 8 Solarisów Urbino. Przetarg na jej obsługę wygrał gliwicki PKM (był jedynym oferentem). Koszt jednego wozokilometra w przypadku autobusów to 5,20 zł netto, a w przypadku Tramwajów Śląskich - 8,42 zł netto (pojedynczy wóz o pojemności 150 miejsc), za drugi wóz - 6,77 zł.

- Mówienie, że autobus jest tańszy, to mit. Jeździ po drogach publicznych, za utrzymanie których płacą wszyscy. My sami musimy utrzymać torowiska. Stąd m.in. ta stawka - mówi gazecie Bolesław Knapik z Tramwajów Śląskich.

Więcej

 

\

* Fot. Marek Zięba.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Zintegrowany transport

Pennsylvania: Alstom dostarczy 130 nowych tramwajów dla SEPTA

Mikołaj Kobryński 11 czerwca 2023

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Zintegrowany transport

Historyczne linie tramwajowe San Francisco (relacja)

Tomasz Śniedziewski 17 grudnia 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5