Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Stadler i Pesa tłumaczą przyczyny awarii swoich pojazdów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-01-2016
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Stadler i Pesa tłumaczą przyczyny awarii swoich pojazdów
Najnowsze pojazdy zakupione przez PKP Intercity miały sporo problemów z kursowaniem w mroźnym dniu 3 stycznia. Stadler i Pesa wyjaśniają czym były spowodowane usterki.

– Faktycznie, z powodu niskich temperatur wystąpił problem z rejestracją parametrów pracy pantografów we kilku Flirtach, co powodowało trudności z ich podniesieniem – wyjaśnia Marta Jarosińska, Kierownik ds. Komunikacji Stadler Polska. – Wdrożyliśmy już jednak odpowiednie rozwiązanie techniczne i mamy nadzieję, że dalsze problemy nie będą występowały. W dniu dzisiejszym wszystkie składy wyjechały na trasy i kursują bez problemów – informuje.

Problemy były także z jednym z dwóch pociągów Dart, które rozpoczęły kursowanie z pasażerami. Jeden z nich, obsługujący relację IC Bystrzyca z Warszawy do Lublina, dojechał tylko do Rembertowa.

– W przypadku pojazdu PesaDART wstępna analiza wykazała usterkę komputera sterującego, dzisiaj pojazd jest na trasie z powrotem – informuje PKP Intercity przy okazji przypominając, że serwisem zakupionych właśnie elektrycznych zespołów trakcyjnych Dart i Flirt zajmują się ich producenci.

– Zgodnie z umową za sprawność pociągów odpowiadają producenci. To oznacza, że wszelkie, nawet najdrobniejsze awarie muszą naprawić w jak najkrótszym czasie – wyjaśnia Beata Czemerajda.

Problemy z Gamami

Największe problemy na sieci kolejowej sprawiły jednak spalinowe lokomotywy Gama, które Pesa Bydgoszcz dostarczyła PKP Intercity w liczbie 10 sztuk w 2015 roku. W związku z ich awariami PKP Intercity odwołało m.in. pociągi na odcinkach Rzeszów – Zagórz, Rzeszów – Zamość, Stróże – Zagórz, a dziś (4 stycznia) także na odcinku Krzyż – Gorzów Wielkopolski i Piła – Gorzów Wielkopolski. Pasażerów do stacji przeznaczenia przewożono z wykorzystaniem autobusowej komunikacji zastępczej.

– W związku z czasowymi wyłączeniami lokomotyw Gama informujemy, że w największym stopniu wynikają one z panujących warunków, zwłaszcza niskich temperatur. Problemy są rozwiązywane przez nasz serwis i służby techniczne przewoźnika na bieżąco, a Gamy będą wracać na tory dzisiaj i jutro – informuje Michał Żurowski, rzecznik prasowy Pesy. – Jednocześnie informujemy, że w obecnych warunkach pogodowych jeszcze bardziej wzmocniliśmy zespoły serwisowe, cały czas jesteśmy w kontakcie z klientami i gwarantujemy pełne wsparcie 24h na dobę – dodaje Michał Żurowski.

PKP Intercity "wyciągnie konsekwencje"

O problemach z lokomotywami Gama informuje także ich użytkownik .Zapowiada on wyciągnięcie konsekwencji w związku z niepełną dostępnością taboru.

– W ostatnich dniach zanotowaliśmy zwiększoną liczbę usterek lokomotyw spalinowych Gama. Zgodnie z kontraktem za sprawność lokomotyw odpowiada producent. Zobowiązał się do dostarczenia nam jeszcze dziś 4 sprawnych jednostek, a jutro 3 kolejnych. Umowa przewiduje także kary za brak dostępności sprawnego taboru. Zamierzamy skorzystać z tej opcji – powiedziała Beata Czemerajda, rzecznik przewoźnika

Jednocześnie PKP Intercity poinformowało, że na Podkarpaciu pasażerów ponownie wożą pociągi, a nie zastępcza komunikacja autobusowa.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Biznes

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Łukasz Pastor 20 czerwca 2016

Pierwszy Flirt 3 do obsługi połączeń w rejonie Dolnego Renu już gotowy

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

Tabor i technika

Finał rekordowego zamówienia Kolei Mazowieckich

inf. pras oprac. JM 24 lipca 2023

Stadler wygrywa przetarg na do 120 pociągów bateryjnych

Tabor i technika

Zobacz również:

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Biznes

Wszystkie Kissy Stadlera już w Azerbejdżanie

Łukasz Pastor 20 czerwca 2016

Pierwszy Flirt 3 do obsługi połączeń w rejonie Dolnego Renu już gotowy

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5