NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Zniżka intermodalna powinna być gwarantowana na kilka lat

| inf. prasowa 21.12.2016 0

Zniżka intermodalna powinna być gwarantowana na kilka lat
fot. Martyn Janduła
Konieczne jest zapewnienie preferencyjnych i stabilnych zasad dostępu do infrastruktury dla przewozów intermodalnych – uważa Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Przede wszystkim chodzi o gwarancję zachowania ulg dla przewozów intermodalnych. Takie działania przyczynią się do rozwoju transportu kolejowego i jednocześnie poprawią bezpieczeństwo na drogach.
Prezes UTK jest zdania, że powinien istnieć wieloletni i wieloaspektowy program promocji przewozów intermodalnych. W dłuższej perspektywie wpłynie to korzystnie na zawieranie długoterminowych kontraktów, jak również zmobilizuje przewoźników do odnowienia posiadanego taboru. Umożliwi to konkurowanie transportu kolejowego z transportem drogowym. O stosowaniu uldze intermodalnej pisaliśmy także tutaj.

– Stabilna polityka wsparcia jest ważna dla dalszego rozwoju transportu towarów koleją. Działania promujące transport intermodalny są priorytetem, ponieważ realnie może on wpłynąć na odciążenie dróg, a tym samym zmniejszy liczbę wypadków w transporcie drogowym – podkreśla Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Ustalona obecnie 25-procentowa obniżka opłat za dostęp do infrastruktury dla przewozów intermodalnych powinna być gwarantowana w okresie kilku lat. Przy planowaniu środków na wypłatę tej ulgi należy uwzględnić stały wzrost przewozów intermodalnych.

Aktualne dane statystyczne pokazują, że przewozy intermodalne posiadają duży potencjał rozwojowy. W trzecim kwartale 2016 roku przewoźnicy przetransportowali ponad 243 tys. jednostek, co stanowiło ponad 368 tys. TEU. W porównaniu z III kwartałem 2015 roku ich liczba wzrosła o blisko 35% (wg TEU o 31,1%). W tym okresie masa przewiezionych ładunków wzrosła o prawie 30%, a wykonana praca przewozowa odpowiednio o ponad 22%. Te dane niewątpliwie wskazują na rosnące znaczenie tej gałęzi transportu.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS