NUMER 10/2017
NUMER 10/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Polska kolej roku 2017
szukaj
Śledź nas:

Zamknięcia torowe w południowo-zachodniej Polsce w 2018 r.

| Kasper Fiszer 13.09.2017 55

Zamknięcia torowe w południowo-zachodniej Polsce w 2018 r.
Roboty torowefot. Kasper Fiszer
Wczoraj podsumowaliśmy na naszych łamach założenia wynikające z opublikowanego niedawno przez PKP Polskie Linie Kolejowe harmonogramu zamknięć torowych w przyszłorocznym rozkładzie jazdy na terenie województwa lubelskiego. Dziś przedstawiamy podstawowe informacje o utrudnieniach w ruchu, jakie będą miały miejsce w czterech kolejnych regionach w okresie od grudnia 2017 do grudnia 2018 r.
Śląskie

PKP PLK zaplanowały duże zmiany związane z modernizacją linii nr 1 pomiędzy Częstochową a Katowicami. Przez prawie pół roku – w zależności od odcinka od czerwca do listopada lub grudnia – zamknięty będzie jeden tor pomiędzy Częstochową a Porajem oraz Myszkowem a Zawierciem. Ruch ma być prowadzony jednotorowo i jednokierunkowo, można więc spodziewać się, że przewozy w drugą stronę prowadzone będą m.in. po linii 155 Kucelinka – Poraj. Pewne utrudnienia czekają też na podróżujących drugim ciągiem łączącym GOP z centralną Polską – linią CMK. Zaplanowano tam bowiem kilka nocnych przerw w ruchu od 11 marca do końca roku. Przyczyną ma być m.in. modernizacja stacji Opoczno Południowe.

Ponadto szereg zmian dotknie pasażerów pociągów regionalnych. Przez kilka dni w kwietniu przyszłego roku zamknięty będzie szlak Cieszyn Marklowice – Cieszyn na linii z Zebrzydowic (PLK wyremontuje tam przejazd kolejowo-drogowy). W maju z podobnych przyczyn przez niecały tydzień pociągi nie będą kursować pomiędzy Wilkowicami-Bystrą a Łodygowicami (na trasie do Żywca). Na linii nr 139 Katowice – Zwardoń zaplanowano też roboty rewitalizacyjne, które jednak nie będą wiązały się z całkowitym wstrzymaniem przewozów. W kwietniu opóźniona modernizacja trasy Kraków – Katowice wymusi całkowite wstrzymanie ruchu na stacji Jaworzno-Szczakowa i w kierunku Krakowa (przerwa potrwa aż rok).

Ponadto całkowitą przerwę w ruchu zaplanowano na towarowych liniach nr 142 Katowice Ligota – Tychy (na różnych odcinkach od stycznia do listopada; PLK wyremontuje tam nawierzchnię) i 146 Wyczerpy – Chorzew-Siemkowice (od grudnia 2017 do października 2018; rewitalizacja). Remont w standardzie tzw. rewitalizacji linii 148 Pszczyna – Rybnik i 151 Kędzierzyn-Koźle – Chałupki nie będzie wiązać się z całkowitym wstrzymaniem przewozów.

Wielkopolskie

Najważniejszym pakietem zamknięć będzie rzecz jasna ten dotyczący remontowanej magistrali E20. Przez miesiąc od połowy września zamknięty będzie szlak Barłogi – Kłodawa, co wykluczy prowadzenie objazdów z wykorzystaniem zjazdu na magistralę węglową. Zaplanowano także szereg jednotorowych zamknięć pomiędzy Poznaniem a Podstolicami (zjazd z E20 do Wrześni). Zgodnie z harmonogramem wyłączany z ruchu będzie też fragment z Koła do Konina. Po raz kolejny zmiany w organizacji ruchu wymusi także modernizacja ciągu Wrocław – Leszno – Poznań.

W listopadzie przyszłego roku zaczną się roboty torowe na linii nr 351 Poznań Główny – Szczecin Główny. Do sierpnia 2019 r. ruch na większości odcinków pomiędzy Poznaniem a Wronkami prowadzony będzie jednotorowo. Wcześniej, bo w grudniu tego roku, rozpocznie się przebudowa linii nr 354 Poznań Główny – Piła Główna. W tym przypadku wprowadzone zostaną zamknięcia całkowite.

Dolnośląskie

Wśród zaplanowanych robót szczególną uwagę zwracają te związane z budową sieci trakcyjnej na linii nr 278 Węgliniec – Zgorzelec. Na razie założono je na odcinkach Węgliniec – podg. Pieńsk i Zgorzelec – Zgorzelec Miasto. Nie będą się one wiązać ze wstrzymaniem ruchu, ale będzie on prowadzony jednotorowo. Kilkudniowe przerwy lub ograniczenia wymuszą natomiast roboty na całym szeregu przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. na liniach 274 Wrocław Świebodzki – Zgorzelec (w okolicach Wałbrzycha i Mikułowej) czy 278 Wrocław Główny – Międzylesie (w okolicach Strzelina i Kłodzka).

Od grudnia 2017 r. do października 2018 r. wstrzymany ma być ruch na linii nr 281 od Grabowna Wielkiego do Milicza i dalej do granicy terenu zakładu PKP PLK. Od dłuższego czasu nie prowadzi się tam ruchu pasażerskiego. Kilka zamknięć, w tym całkowite od października 2018 do kwietnia 2019 r., zaplanowano też na linii nr 289 Legnica – Rudna Gwizdanów na odcinku Lubin Górniczy – Rudna Gwizdanów. Wpłynie to m.in. na obsługę sieci KGHM.

Opolskie

Większe utrudnienia czekają na podróżujących pomiędzy Opolem a Kędzierzynem-Koźlem. Sporo robót w okresie od maja do końca roku wpłynie na zmniejszenie przepustowości trasy, bo zamknięty będzie jeden z torów. Na kursowanie pociągów wczesnoporannych i późnowieczornych wpływ mogą mieć także nocne przerwy w ruchu. Aż do lipca 2019 r. potrwać ma natomiast rewitalizacja trasy Opole – Nysa. Ruch w kwietniu przyszłego roku przejmą tam autobusy zastępcze. Od kwietnia 2018 do marca 2019 r. trwać mają natomiast roboty na linii nr 293 Jełowa – Kluczbork, a także na odcinku linii nr 301 pozwalającym dotrzeć do Jełowej z Opola. Również tam pasażerowie przesiądą się do autobusów.

Wczoraj opublikowaliśmy podsumowanie zaplanowanych robót na terenie województwa lubelskiego. W najbliższych dniach przedstawimy harmonogram zamknięć dla pozostałych regionów.



VII Kongres Kolejowy
 VII Kongres Kolejowy


23 listopada 2017 r. w warszawskim hotelu Sofitel Victoria odbędzie się kolejna, VII edycja Kongresu Kolejowego. To największe i najbardziej prestiżowe wydarzenie konferencyjne w branży transportu szynowego, organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wspólnie z Forum Kolejowym - Railway Business Forum. Wszystkie poprzednie edycje Kongresu miały ogromne znaczenie dla branży transportu kolejowego w naszym kraju oraz były jedyną tak szeroką platformą dyskusji poświęconej polskiemu kolejnictwu. W zeszłym roku udział w dyskusjach wzięło ponad 700 osób ze świata polityki, samorządu, nauki, biznesu i przemysłu. W 2017 r. poruszać będziemy m.in. następujące tematy:

• Rola kolei w systemie transportowym państwa – jak przywrócić transportowi szynowemu należne mu miejsce?
• Kolejowe przewozy towarowe – jaki jest potencjał wzrostu sektora?
• Smart Railways – inteligentna kolej na miarę XXI wieku
• Gdzie będzie infrastruktura kolejowa w Polsce w roku 2023?
• Inwestycje w transport kolejowy a oczekiwania wspólnot samorządowych
• Bezpieczeństwo na kolei w Polsce

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, za akredytacją. Zapraszamy do rejestracji pod www.kongreskolejowy.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2017
NUMER 10/2017
W związku z targami Trako 2017 przygotowaliśmy trzy edycje „Rynku Kolejowego” z różnymi okładkami. Numer jest dostępny bezpłatnie na targach na naszym stoisku: nr 04 w hali B. Serdecznie zapraszamy! W tym wyjątkowym numerze postanowiliśmy podsumować aktualny stan polskiej kolei. Analizujemy zmiany w Krajowym Programie Kolejowym, pokazujemy, jakie zmiany czekają Centralną Magistralę Kolejową i jakie wyzwania stoją przez PKP Intercity i PolRegio. Nie brakuje ważnych rozmów, w tym z prezesami spółek: PKP SA, PKP Intercity, STK, OT Logistics, ZUE, KZN „Bieżanów”, Torprojektu, czy Pol-Miedź Trans. Ciekawej lektury nie zabraknie – objętość tego numeru wynosi ponad dwieście stron!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS