Na linii nr 201 Kościerzyna – Gdynia oraz na odcinku z prowadzącym z Krakowa do Centralnej Magistrali Kolejowej, pojawią się dodatkowe odstępy samoczynnej blokady liniowej. Dzięki temu zwiększy się przepustowość.
Odcinek Kościerzyna – Gdynia na linii kolejowej nr 201 jest komplementarny z projektem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Zostaną tu wykonane dodatkowe odstępy samoczynnej blokady liniowej – jeden na szlaku Gdańsk Osowa – Gdynia Wielki Kack i dwa na szlaku Gdynia Wielki Kack – Gdynia Główna.
Na małopolskim odcinku trasy kolejowej Warszawa – Kraków PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały i uruchomiły już w tym roku urządzenia samoczynnej blokady liniowej na dwóch szlakach: Miechów – Słomniki i Niedźwiedź – Zastów. Dalsza rozbudowa SBL między Kozłowem a Miechowem ma się zakończyć w połowie marca 2016 r.
- Urządzenia samoczynnej blokady liniowej zwiększyły przepustowość na małopolskim odcinku linii nr 8 Warszawa - Kraków. Dzięki nim na szlaku może znajdować się większa liczba pociągów. Wcześniej na szlaku mógł przebywać tylko jeden pociąg - mówi "RK" Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.
Oznacza to, że zarządca infrastruktury może przyjmować do rozkładu jazdy więcej pociągów, zgłaszanych zarówno przez przewoźników pasażerskich, jak i towarowych. - Realizacja projektu budowy SBL umożliwia, poza zwiększeniem przepustowości linii, także poprawę bezpieczeństwa - dodaje Szalacha.
Informacje o kosztach i wykonawcach tych inwestycji znajdziesz na portalu MONITOR
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.