NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Wiosenna korekta w Kolejach Dolnośląskich

| inf. prasowa 10.03.2017 51

Wiosenna korekta w Kolejach Dolnośląskich
fot. Martyn Janduła
W dniu 12 marca wchodzi w życie nowy, wiosenny rozkład jazdy, który będzie obowiązywał do 10 czerwca. Z nadejściem wiosny kończy się czas względnego spokoju na torach – ruszają prace budowlane, dzięki którym – zwłaszcza na linii jeleniogórskiej - występować będą utrudnienia w podróży.
D1: Lubań Śląski – Węgliniec – Legnica – Wrocław

Oferta na linii praktycznie nie ulegnie zmianie – wiele pociągów będzie kursować wręcz w rozkładzie rocznym. Ostatni pociąg z Wrocławia do Legnicy odjedzie nieco później – zamiast o 22:47, wyruszać będzie o 23:01.

D3: Rawicz – Wrocław

W związku z kolejnym sezonem robót budowlanych na odcinku Czempiń – Poznań, nastąpią zmiany w obsłudze pociągów. Pociąg KD 69665 zamieni się miejscami z PR 67923 i będzie wyjeżdżał z Wrocławia do Rawicza dwie godziny wcześniej, o 10:40. Poza tym, pociągi PR jadące z Poznania będą wariantowane w zależności od postępu prac. Z punktu widzenia Pasażerów dojeżdżających rano do pracy we Wrocławiu zmiany będą jedynie minutowe.

D5: Legnica – Dzierżoniów Śląski – Kłodzko – Kudowa–Zdrój / Międzylesie


Na linii od 18 kwietnia do 19 maja prowadzone będą prace budowlane pomiędzy Stanowicami i Strzegomiem, co wymusi uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. Niektóre pociągi będą miały zmienione godziny odjazdów. Największe zmiany wystąpią w przypadku pociągów odwozowych z Legnicy – przez okres miesiąca pociąg odjeżdżający po godzinie 14 zostanie przyśpieszony na 14:24, odjeżdżający po 15 – opóźniony na 16:30, a ostatni – przesunięty na 20:47. W związku z robotami, eksperymentalnie (podobnie na linii D15) Pasażerom zaproponujemy trójdzielny rozkład jazdy – osobno uwidaczniający ruch w sytuacji normalnej, w czasie zamknięcia i w dniu przejściowym.

D6: Wrocław – Wałbrzych – Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna

Zakres robót na linii 274 spowoduje bardzo duże zmiany w kształcie oferty. Poszczególne pociągi będą kursować nawet w siedmiu wariantach, przy czym niektóre z nich będą obowiązywać tylko jeden dzień. Stabilnie (jednowariantowo) odjeżdżać będą tylko poranne pociągi w kierunku do Wrocławia. Pociągi w przeciwpotoku będą miały znacząco wydłużony czas jazdy – np. poranny skład do Jeleniej Góry wyruszy już o 4:30 (37 minut wcześniej). Ze względu na bardzo nieczytelny rozkład jazdy, tu również przygotujemy eksperymentalną ulotkę – w której będzie uwidocznionych mniej wariantów (tylko najwcześniejsze godziny odjazdu, wraz z informacją o wielkości możliwego odchylenia). Oczywiście, wersja klasyczna będzie dostępna na www.

D7: Jelcz – Wrocław

Wystąpią jedynie minutowe korekty odjazdów.

D8: Trzebnica – Wrocław

Wystąpią jedynie minutowe korekty odjazdów.

D9: Kudowa–Zdrój – Kłodzko – Wrocław

Przebudowie ulegnie oferta sobotnia – pociąg 69318, wyjeżdżający z Kudowy o 13:20, będzie kursował również w soboty, w związku z czym pociąg 69316 (odjazd z Kudowy o 14:54) będzie odtąd kursował tylko w niedziele. W powiązaniu ze zmianami w ofercie PR, ma to na celu poprawę warunków powrotu z Kotliny Kłodzkiej do Wrocławia.

D10: Wrocław – Legnica – Zgorzelec – Drezno

Oferta nie ulegnie zmianie. Różnice w stosunku do obecnego rozkładu jazdy mieszczą się w granicach pojedynczych minut.

D12: Lwówek Śląski – Jelenia Góra

Na linii nadal funkcjonować będą dwie pary autobusowej komunikacji zastępczej, realizowanej wyłącznie w dni wolne od pracy.

D15: Wałbrzych – Kłodzko – Kudowa–Zdrój / Międzylesie

Pomiędzy Nową Rudą a Głuszycą w dniach 5–9 czerwca będą prowadzone roboty torowe, kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

D16: Dzierżoniów Śląski – Jaworzyna Śląska – Wrocław

W związku z pracami na linii 274, również pociągi dzierżoniowskie będą miały wariantowane rozkłady jazdy. Nie ulegnie natomiast zmianie podstawowy schemat obsługi, przyjęty przez Organizatora w rozkładzie rocznym – odmiennie jak w latach ubiegłych, zapewnione jest połączenie dowozowe do Wrocławia przed godziną 7 (przyjazd 6:43) i odwozowe po 17 (odjazd 17:08 lub 17:17).

D19: Węgliniec – Zgorzelec / Goerlitz – Lubań Śląski – Jelenia Góra

Pomiędzy Rybnicą a Jelenią Górą w dniach 8–11 maja będą prowadzone roboty torowe, kursować będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

D21: Szklarska Poręba Górna – Liberec

W związku z zakończeniem sezonu zimowego, niektóre pociągi będą kursować tylko w weekendy.

D25: Wrocław – Legnica – Żary – Forst

Zapowiadane wcześniej zamknięcie torów pomiędzy Lesznem Górnym i Żaganiem zostało odłożone w czasie. W związku z tym ruch kolejowy będzie prowadzony bez przeszkód. Nowością będzie uruchomienie w dni wolne – począwszy od 29 kwietnia – weekendowych połączeń bezpośrednich do Forst. Miesiąc później – 3 czerwca, z myślą o amatorach jagód, pociągi zaczną zatrzymywać się na przystanku w Studziance.

D26: Jelenia Góra – Trutnov

Podobnie jak w poprzednim roku, od 29 kwietnia uruchomione zostaną 3 pary pociągów kursujące w dni wolne.

D99: Wrocław – Legnica – Berlin

Pociągi kursować będą normalnie, przy czym tylko 12 marca przez Forst. W związku z wcześniej zaplanowanymi pracami pod Lesznem Górnym i uzgodnioną organizacją ruchu na granicy, w czasie dwóch kolejnych weekendów pociągi pojadą przez nowe przejście graniczne Węgliniec – Horka.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS