PKP PLK dokonały otwarcia kopert ofertowych w ramach przetargu na wykonanie robót budowlanych na stacji Gdańsk Główny. Według założeń, poprawić ma się stan infrastruktury kolejowej, a wraz za nim, wygoda obsługi pasażerów. Do remontu idzie także jeden peron wraz ze schodami. Projekt stara się o dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przedmiotem ogłoszonego przez PKP PLK zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na stacji Gdańsk Główny. Odbywać ma się to w ramach projektu POIiŚ pod tytułem „Poprawa stanu technicznego infrastruktury i obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny”.
Prace obejmą między innymi nawierzchnię i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia i systemy telekomunikacyjne, sieć trakcyjną, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, przejazdy, perony, sieci wodno-kanalizacyjne oraz obiekty inżynieryjne.
Jak podaje PKP PLK, na stacji Gdańsk Główny mieszkańcy i turyści skorzystają z kompleksowo przebudowanych dwóch peronów. Nowe obiekty będą lepiej oświetlone, wyższe i zapewnią wygodniejszy niż obecne dostęp do pociągów. Pasażerowie będą korzystali z nowych ławek i tablic informacyjnych oraz czytelnego oznakowania. Historyczny kształt zachowają wiaty lecz kompleksowa renowacja podkreśli ich ciekawy wygląd. Zarządca podkreśla, że zakres odnowy był konsultowany z konserwatorem zabytków.
Szacowana wartość projektu to 71,34 mln zł brutto. W ramach zamówienia zamawiający zleci także dodatkowe zadania. Zmodernizowane zostaną dwa przejścia podziemne – od strony ulicy Podwale Grodzkie do 3 Maja, które umożliwi wejście na perony dalekobieżne i podmiejskie oraz drugie, łączące budynek dworca z peronami dalekobieżnymi. W obu przejściach komunikację ułatwią 4 windy i 4 pasy ruchomych schodów.
W zaplanowanym na 8 marca otwarciu kopert, udział w przetargu zadeklarowało trzech wykonawców. Każdy z nich zmieścił się w budżecie zamawiającego. Jednym z kryteriów oceny przetargowej jest cena – 60%, termin wykonania zamówienia – 20% oraz okres gwarancji – 20%. W przypadku ostatnich dwóch kryteriów, wszyscy zaproponowali termin 31 miesięcy realizacji zadania oraz 60 miesięcy gwarancji. Oznacza to, że o rozstrzygnięciu zadecyduje cena. W przypadku tego kryterium, najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 60,9 mln zł brutto. Druga w kolejności jest oferta NDI i Poleko Budownictwo – 61,5 mln zł brutto. Trzecia oferta pochodzi od Budimexu ma kwotę 70,8 mln zł brutto.
Projekt ubiega się o finansowanie ze środków UE w ramach projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.