NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

Trzy oferty na remont stacji Gdańsk Główny

| Martyn Janduła 08.03.2017 31

Trzy oferty na remont stacji Gdańsk Główny
Stacja Gdańsk Głównyfot. Martyn Janduła
PKP PLK dokonały otwarcia kopert ofertowych w ramach przetargu na wykonanie robót budowlanych na stacji Gdańsk Główny. Według założeń, poprawić ma się stan infrastruktury kolejowej, a wraz za nim, wygoda obsługi pasażerów. Do remontu idzie także jeden peron wraz ze schodami. Projekt stara się o dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Przedmiotem ogłoszonego przez PKP PLK zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na stacji Gdańsk Główny. Odbywać ma się to w ramach projektu POIiŚ pod tytułem „Poprawa stanu technicznego infrastruktury i obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap II Gdańsk Główny”.

Prace obejmą między innymi nawierzchnię i podtorze, urządzenia sterowania ruchem kolejowym, urządzenia i systemy telekomunikacyjne, sieć trakcyjną, urządzenia i układy elektroenergetyki do 1 kV, przejazdy, perony, sieci wodno-kanalizacyjne oraz obiekty inżynieryjne.

Jak podaje PKP PLK, na stacji Gdańsk Główny mieszkańcy i turyści skorzystają z kompleksowo przebudowanych dwóch peronów. Nowe obiekty będą lepiej oświetlone, wyższe i zapewnią wygodniejszy niż obecne dostęp do pociągów. Pasażerowie będą korzystali z nowych ławek i tablic informacyjnych oraz czytelnego oznakowania. Historyczny kształt zachowają wiaty lecz kompleksowa renowacja podkreśli ich ciekawy wygląd. Zarządca podkreśla, że zakres odnowy był konsultowany z konserwatorem zabytków.

Szacowana wartość projektu to 71,34 mln zł brutto. W ramach zamówienia zamawiający zleci także dodatkowe zadania. Zmodernizowane zostaną dwa przejścia podziemne – od strony ulicy Podwale Grodzkie do 3 Maja, które umożliwi wejście na perony dalekobieżne i podmiejskie oraz drugie, łączące budynek dworca z peronami dalekobieżnymi. W obu przejściach komunikację ułatwią 4 windy i 4 pasy ruchomych schodów.

W zaplanowanym na 8 marca otwarciu kopert, udział w przetargu zadeklarowało trzech wykonawców. Każdy z nich zmieścił się w budżecie zamawiającego. Jednym z kryteriów oceny przetargowej jest cena – 60%, termin wykonania zamówienia – 20% oraz okres gwarancji – 20%. W przypadku ostatnich dwóch kryteriów, wszyscy zaproponowali termin 31 miesięcy realizacji zadania oraz 60 miesięcy gwarancji. Oznacza to, że o rozstrzygnięciu zadecyduje cena. W przypadku tego kryterium, najtańszą ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 60,9 mln zł brutto. Druga w kolejności jest oferta NDI i Poleko Budownictwo – 61,5 mln zł brutto. Trzecia oferta pochodzi od Budimexu ma kwotę 70,8 mln zł brutto.

Projekt ubiega się o finansowanie ze środków UE w ramach projektu z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Gdańsk (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Gdańsk (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS