Partnerzy serwisu:
Pasażer

SKM Warszawa: Modernizacja WWK poprawi komfort jazdy

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
SKM Warszawa: Modernizacja WWK poprawi komfort jazdy
wiz. Pesa
Warszawska SKM dobrze radzi sobie z utrudnieniami wywołanymi przebudową Warszawskiego Węzła Kolejowego – uważa członek zarządu Jerzy Obrębski. Po zakończeniu prac firma spodziewa się znacznego wzrostu przewozów, co skłoniło ją do ogłoszenia przetargu na ezt możliwe do zestawiania w bardzo pojemne, łącznie 10-członowe składy. Podczas konferencji „Infrastruktura Polska i Budownictwo”, zorganizowanej przez Executive Club, przedstawiciel SKM zadeklarował też uruchomienie w przyszłości nowej linii między stacją Warszawa Gdańska a Piasecznem.

Przedstawiciel SKM podkreślił wyjątkową na skalę Polski specyfikę firmy. – SKM to jedyny kolejowy przewoźnik pasażerski funkcjonujący wyłącznie w systemie transportu miejskiego. Jego organizatorem jest warszawski ZTM. W naszych pociągach obowiązują więc takie bilety, jak w warszawskich autobusach i tramwajach – przypomniał.

Czekając na przebudowę Zachodniej

W pierwszym pełnym roku działalności – 2006 – spółka przewiozła niecałe 4 mln pasażerów. – Rok 2017 natomiast zakończyliśmy wynikiem 23 mln. Bardzo zależy nam na rozwoju SKM i zaoferowaniu pasażerom jak najlepszych możliwości. Zależy to od infrastruktury kolejowej, którą modernizuje PKP PLK – zaznaczył Obrębski. Obecnie SKM odczuwa związane z inwestycjami trudności (konieczność zawieszenia połączeń na modernizowanych odcinkach linii w Warszawskim Węźle Kolejowym spowodowała w ubiegłym roku spadek liczby pasażerów o 800 tysięcy). – Wiemy jednak, że efektem będzie poprawa warunków naszej działalności. Nie możemy jeździć po linii 447 do Pruszkowa, kierujemy więc pociągi linii S1 do Służewca. Na przystanku Warszawa Aleje Jerozolimskie ZTM organizuje przesiadkę na zastępczą komunikację autobusową – poinformował. Przedstawiciele SKM biorą czynny udział w pracach nad zamknięciowymi rozkładami jazdy, które ulegają częstym zmianom.

Drugi zamknięty fragment to linia nr 20 między stacją Warszawa Gdańska a peronem 8 stacji Warszawa Zachodnia. – Na szczęście na Dworzec Gdański dociera metro, pasażerowie skróconej linii S9 mają więc bardzo dobre warunki do kontynuowania podróży – stwierdził Obrębski. SKM zamierza uruchomić po zakończeniu prac nowe linie, jej zarząd z niecierpliwością oczekuje więc na modernizację stacji Warszawa Zachodnia ze szczególnym uwzględnieniem układu torowego. – Umożliwi ona przejazd z linii nr 20 na w kierunku Piaseczna. Wcześniejsze inwestycje PKP PLK przystosowały Piaseczno do kończenia biegu pociągów, ale linia średnicowa i Warszawa Zachodnia pozostają wąskim gardłem. Oczekujemy ich modernizacji – zadeklarował mówca. Przewoźnik rozważa też możliwość obsługi odcinka Wieliszew – Zegrze po jego rewitalizacji.

Większa pojemność nowych jednostek

– Przygotowując się do obsługi nowych linii, musimy zapewnić sobie tabor. W tej chwili do zaspokojenia potrzeb przewozowych wystarczy nam 28 pojazdów. Rozpoczęliśmy jednak procedurę pozyskiwania 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Oferty zostały już otwarte, czekamy teraz na ewentualne odwołania – poinformował Obrębski. Spółka uzyskała na ten zakup dofinansowanie z funduszy unijnych w wysokości ponad 200 mln zł. Część tej kwoty zostanie przeznaczona na modernizację zaplecza. – Mamy już doświadczenie w pozyskiwaniu środków unijnych. W poprzedniej perspektywie budżetowej UE dofinansowała dwa nasze projekty taborowe, z których jeden zakładał leasing pojazdów zamiast ich zakupu – zaznaczył członek zarządu SKM.

Postawione przez przewoźnika w specyfikacji wymagania mają doprowadzić przede wszystkim do poprawy komfortu jazdy. – Dziś większość taboru, którym dysponujemy, to jednostki sześcioczłonowe o długości ok. 110 m. Nie możemy połączyć ich w podwójną trakcję z uwagi na długość peronów, która wynosi ok. 200 m. Jednostki, które zamówimy, będzie można łączyć w takiej konfiguracji, by wypełniały cały peron – wyjaśnił Obrębski. Pojemność składów będzie więc większa, niż tych obecnie eksploatowanych. Dotychczasowy tabor będzie eksploatowany na liniach i w godzinach, które nie wymagają tak dużej pojemności.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5