NUMER 04/2019
NUMER 04/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
PKP podsumowują 2018 r.
szukaj
Śledź nas:

Problemy z częścią Linków w DB Regio? „Usterki są na bieżąco usuwane”

| Michał Szymajda 12.04.2019 112

Problemy z częścią Linków w DB Regio? „Usterki są na bieżąco usuwane”
Link na stacji w Dortmund HBF 11 kwietnia 2019Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Obecnie już 42 spalinowe Linki kursują po regionalnych niezelektryfikowanych liniach kolejowych w Niemczech. Kilka niemieckich gazet z Zagłebia Ruhry zwróciło uwagę, że cześć Linków ma awarię i jest zastępowanych starszymi pojazdami.
Jak podaje niemiecka prasa, z przyczyn technicznych część pociągów na linii RE 17 z Hagen do Warburga i na linii RE 57 z Dortmundu do Brilon bądź Winterberg wykonują stare jednostki, a nie nowoczesne pociągi. Kłopoty mają dotyczyć przede wszystkim oprogramowania w Linkach, które odpowiada za sprzęganie jednostek. Zweckverband Nahverkehr Westfalen-Lippe (NWL) – zamawiający usługę w Deutsche Bahn, od początku zakładał, że w zależności od frekwencji, Linki będą łączone nawet w pociągi składające się z trzech jednostek. Lokalne media widzą przyczynę awarii w tym, że testy sprzęgania pociągów przed dostarczeniem ich do klienta odbywały się głównie w Polsce, a nie w Niemczech.

– Jako operator sieci Sauerland zdajemy sobie sprawę z odpowiedzialności wobec pasażerów i klientów, zawsze staramy się spełniać nasze standardy jakościowe. Jako niezawodny partner kontraktowy jesteśmy w stałym, konstruktywnym kontakcie z NWL. Ze strony Pesy oczekujemy szybkiego rozwiązania i usunięcia problemów technicznych – napisał rzecznik prasowy DB Regio Heiner Spannuth. Dodaje, że DB jako zleceniodawca producenta pojazdów ściśle współpracuje w tej kwestii z Pesą. – Do czasu rozwiązania problemów, poza pojazdami Link na tych liniach będą wykorzystywane pociągi zastępcze, a pasażerów przepraszamy za powstałe w ten sposób utrudnienia – czytamy. Swój komentarz przysłał do „Rynku Kolejowego” także Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy.

W tej chwili DB eksploatuje 36 LINK w Dortmundzie i 6 we Frankfurcie. Nie ma mowy o ich wycofywaniu z ruchu – pojazdy wożą pasażerów zgodnie z planem, a występujące problemy to drobne usterki, typowe dla pierwszego okresu eksploatacji i są na bieżąco usuwane przez serwis Pesy – napisał Maciej Grześkowiak. Rzeczywiście – podczas wizyty w Dortmundzie 10 i 11 kwietnia sami obserwowaliśmy, że polskie pojazdy normalnie woziły pasażerów, choć ani jeden z nich nie poruszał się w trakcji ukrotnionej.

Kilka tygodni temu pisaliśmy o uwagach mieszkańców linii kolejowej na południe od Frankfurtu, którym nie podoba się hałas, który emitują Linki. Tam również część czytelników zwracała uwagę na odwołania pociągów ze względu na brak możliwości ich sprzężenia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Niemcy (794)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Niemcy (794)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2019
NUMER 04/2019
W najnowszym numerze miesięcznika Grupa PKP podsumowuje 2018 rok. W kontekście gospodarki “narodowej” pytamy, jaka firma jest naprawdę polska. Poruszamy również najważniejsze aktualnie tematy: intermodalu, IV pakietu kolejowego oraz Krajowego Programu Kolejowego. Polecamy jak zawsze ciekawe rozmowy, m. in. z prezesem ŁKA Januszem Malinowskim.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5