Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Problemy ATR220 we Włoszech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
27-10-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Problemy ATR220 we Włoszech
Włoska prasa szeroko rozpisuje się o problemach nowych pociągów ATR220, które dostarczyła Pesa. Producent zapewnia, że wkrótce problem zostanie rozwiązany.

Od marca nowe ATR220Tr Pesy wożą pasażerów w barwach państwowego włoskiego przewoźnika Trenitalia. W sumie zamówiono 40 takich składów. Pesa dostarczyła w pierwszym półroczu tego roku osiem składów dla trasy Piza – Lucca Aulla. Dwa następne weszły do eksploatacji w lipcu w Sienie (mają tam jeździć jeszcze trzy kolejne). Za jedenaście składów władze Toskanii zapłaciły 48 milionów euro, za dwa kolejne płaciła Trenitalia. 

Jednak od inauguracji z końcem sierpnia Swingów na trasach Fabriano – Civitanova oraz Ascoli – Ankona zaczęły pojawiać się coraz częstsze problemy. Pociągi jeździły w żółwim tempie, zatrzymywały się nieplanowanie, były też całkowicie odwoływane. Nieoficjalne informacje mówiły o awariach systemu kontroli jazdy, które powodowały jazdę ze zmniejszoną prędkością i duże opóźnienia w ruchu. Gazety publikowały listy zdenerwowanych podróżnych.

Przeklęta linia

Rozgoryczenie pasażerów powiększało całkowite milczenie Trenitalii i władz regionu na temat przyczyn opóźnień. Jak czytamy we włoskiej prasie, są już tacy, którzy mówią o „przeklętej linii Lucca – Aulla”. Kilka lat temu doszło tam do nieudanej próby wprowadzenia pociągów Minuetto.

W końcu stanowisko wydała Trenitalia: „Niestety to prawda, że w nowych pociągach mamy do czynienia z kilkoma problemami technicznymi, szczególnie związanymi z systemem sygnalizacji i bezpieczeństwa ruchu, a z którymi nie mieliśmy do czynienia w fazie poprzedzającej wprowadzenie do użycia komercyjnego, mają zaś one wpływ na regularne wykonywanie usługi” – napisał w oficjalnym komunikacie przewoźnik. Przewoźnik czeka na działania korygujące: i oczekuje wyeliminowania nieprawidłowości do 15 listopada.

Co na to producent? – W eksploatacji na jednym z najtrudniejszych we Włoszech odcinków, zwanych „Przeklętą trasą”, gdzie wcześniej nie dawały sobie rady pojazdy innych producentów – wystąpiły pewne problemy z niektórymi systemami odpowiadającymi za komunikację z infrastrukturą. Systemy te (czy też precyzyjnie – podsystemy) zostały dostarczone przez włoskiego dostawcę zgodnie ze strategią Pesy realizowaną na wszystkich rynkach, polegająca na współpracy z możliwie szeroką reprezentacją miejscowych kooperantów – mówi „Rynkowi Kolejowemu” rzecznik Pesy Michał Żurowski.

Wkrótce rozwiązanie problemu?

Jak przypomina, te same systemy zastosowano w przypadku ATR220 dla Toskanii, od lat współpracujące zresztą z tamtejszą infrastrukturą. – Okazało się jednak, że jeden z nich niekiedy nie współpracuje i wymaga korekty. Przyczyna została zidentyfikowana, obecnie trwają prace z udziałem wszystkich stron (przewoźnik – Pesa – dostawca podsystemów) będące dziś na etapie prób. Wkrótce problem zostanie rozwiązany – obiecuje rzecznik.

Żurowski podkreśla, że nieprawdą jest informacja kilku włoskich dzienników, że „Trenitalia naliczyła dziesięcioprocentowe kary umowne za niską niezawodność”. – Kontrakt w ogóle nie przewiduje takiej opcji – wyjaśnia „Rynkowi Kolejowemu”.

– Generalnie przewoźnik zadowolony jest z dotychczasowej eksploatacji naszych pojazdów, czego dowody mieliśmy we wrześniu – gdy Pesa zgłaszała ATR220 do organizowanego na targach Trako konkursu im. inż. Nowkuńskiego, w którym otrzymaliśmy wyróżnienie dzięki referencjom Trenitali – mówi rzecznik. Przypomna także, że dwie generacje ATR220 to pierwsze składy spośród wszystkich pojazdów kolejowych produkcji polskiej, które otrzymały homologację we Włoszech.

 

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Pozostałe z wątku:

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Tabor i technika

České dráhy z kolejnym RegioFoxem od Pesy

Daniel Siwak 03 sierpnia 2025

PKP Intercity: 152A po modernizacji oficjalnie zaprezentowane [ZDJĘCIA]

Tabor i technika

Zobacz również:

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Tabor i technika

PESA: W lutym przyszłego roku testy pociągu na 200 km/h

Jakub Rösler 08 lipca 2025

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Tabor i technika

PESA. Gama 3.0 nadchodzi (wizualizacje)

Jakub Rösler 16 czerwca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij