NUMER 01/2017
NUMER 01/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej przyszłości
szukaj
Śledź nas:

PKP Energetyka nie będzie miała cofniętego certyfikatu bezpieczeństwa

| UTK 13.12.2016 31

PKP Energetyka nie będzie miała cofniętego certyfikatu bezpieczeństwa
Fot. B. Banaszak / PKP Energetyka
12 grudnia 2016 r. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie cofnięcia w całości certyfikatu bezpieczeństwa spółce PKP Energetyka. Oznacza to, że spółka może nadal świadczyć usługi dla kolei.
W wyniku przeprowadzonej w tym roku kontroli spółki stwierdzono nieprawidłowości w zakresie stosowania systemu zarządzania bezpieczeństwem. Skutkiem tego było wszczęcie z urzędu postępowania administracyjnego, dążącego do cofnięcia w całości certyfikatu bezpieczeństwa. Kontrolerzy UTK stwierdzili nieprawidłowości w zakresie stosowania procedur dotyczących m.in. zarządzania ryzykiem, utrzymania pojazdów kolejowych czy badania i analizowania zdarzeń kolejowych. Stwierdzone naruszenia były potencjalnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa transportu kolejowego. PKP Energetyka usunęła jednak wszystkie uchybienia, co pozwoliło umorzyć postępowanie o cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa.

Poprawa w PKP Energetyka

– W toku prowadzonego postępowania spółka PKP Energetyka przedstawiła dowody na usunięcie stwierdzonych w trakcie kontroli i wskazanych w dokumentach pokontrolnych naruszeń. Dlatego mogliśmy podjąć decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie odebrania w całości certyfikatu bezpieczeństwa – mówi Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Ignacy Góra. W celu weryfikacji dowodów dostarczonych przez spółkę, przeprowadzono oględziny, których wynikiem było potwierdzenie usunięcia wszystkich wskazanych nieprawidłowości, a w konsekwencji wydanie przez Prezesa UTK decyzji umarzającej postępowanie w całości.

Bez certyfikatu działalność niemożliwa

Certyfikat bezpieczeństwa to dokument potwierdzający ustanowienie przez przewoźnika kolejowego systemu zarządzania bezpieczeństwem oraz zdolność spełniania przez niego wymagań bezpieczeństwa zawartych w technicznych specyfikacjach interoperacyjności i innych przepisach prawa wspólnotowego i prawa krajowego. Ponadto uprawnia on przewoźnika do dostępu do infrastruktury kolejowej i świadczenia usług trakcyjnych.

Cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa uniemożliwia prowadzenie dotychczasowej działalności przewozowej. W przypadku PKP Energetyki cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa skutkowałoby m.in. brakiem możliwości poruszania się pociągów sieciowych, czyli uniemożliwiłoby np. naprawę sieci trakcyjnej.



tekst alternatywny
 Europejskie Forum Taborowe 2017
Warszawa, 15 marca 2017 r.


Weź udział w największej i najbardziej prestiżowej konferencji w Europie Środkowo-Wschodniej, poświęconej rynkowi produkcji i modernizacji taboru kolejowego. Co roku podejmowane są tematy planowanych zakupów w regionie, nowoczesnych technologii i innowacyjności w konstruowaniu oraz utrzymaniu pojazdów szynowych, zwłaszcza odnośnie zużycia energii, designu i podzespołów. 

Dowiedz się więcej


Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (1994)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (1994)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01/2017
NUMER 01/2017
Tematem numeru jest przyszłość kolei. Piszemy więc o najnowszych zdobyczach kolejowej techniki w Europie i Azji, a także o tym, czy przyszłością szybkiego transportu lądowego może być Hyperloop. W Raporcie opisujemy najnowsze programy, które mają przyczynić się do wzrostu innowacyjności polskiej kolei zwłaszcza w obszarze taboru kolejowego. Skoro mowa o taborze - dokładnie opisujemy najnowszą konwersję popularnego w Polsce ezt EN57, którą wykonuje poznański FPS, piszemy też o najnowszych zakupach w Małopolsce, gdzie właśnie dotarły pierwsze Impulsy z Newagu. W nowym numerze publikujemy też trzy ciekawe rozmowy - z panią prezes SKM Warszawa Krystyną Pękałą, z Piotrem Pawłowskim, prezesem Fundacji Integracja, a także z Ignacym Górą, prezesem Urzędu Transportu Kolejowego.

Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS