NUMER 07/2017
NUMER 07/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Integracja biletowa
szukaj
Śledź nas:

PKP Energetyka nie będzie miała cofniętego certyfikatu bezpieczeństwa

| UTK 13.12.2016 31

PKP Energetyka nie będzie miała cofniętego certyfikatu bezpieczeństwa
Fot. B. Banaszak / PKP Energetyka
12 grudnia 2016 r. Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie cofnięcia w całości certyfikatu bezpieczeństwa spółce PKP Energetyka. Oznacza to, że spółka może nadal świadczyć usługi dla kolei.
W wyniku przeprowadzonej w tym roku kontroli spółki stwierdzono nieprawidłowości w zakresie stosowania systemu zarządzania bezpieczeństwem. Skutkiem tego było wszczęcie z urzędu postępowania administracyjnego, dążącego do cofnięcia w całości certyfikatu bezpieczeństwa. Kontrolerzy UTK stwierdzili nieprawidłowości w zakresie stosowania procedur dotyczących m.in. zarządzania ryzykiem, utrzymania pojazdów kolejowych czy badania i analizowania zdarzeń kolejowych. Stwierdzone naruszenia były potencjalnym zagrożeniem dla bezpieczeństwa transportu kolejowego. PKP Energetyka usunęła jednak wszystkie uchybienia, co pozwoliło umorzyć postępowanie o cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa.

Poprawa w PKP Energetyka

– W toku prowadzonego postępowania spółka PKP Energetyka przedstawiła dowody na usunięcie stwierdzonych w trakcie kontroli i wskazanych w dokumentach pokontrolnych naruszeń. Dlatego mogliśmy podjąć decyzję o umorzeniu postępowania w sprawie odebrania w całości certyfikatu bezpieczeństwa – mówi Prezes Urzędu Transportu Kolejowego, Ignacy Góra. W celu weryfikacji dowodów dostarczonych przez spółkę, przeprowadzono oględziny, których wynikiem było potwierdzenie usunięcia wszystkich wskazanych nieprawidłowości, a w konsekwencji wydanie przez Prezesa UTK decyzji umarzającej postępowanie w całości.

Bez certyfikatu działalność niemożliwa

Certyfikat bezpieczeństwa to dokument potwierdzający ustanowienie przez przewoźnika kolejowego systemu zarządzania bezpieczeństwem oraz zdolność spełniania przez niego wymagań bezpieczeństwa zawartych w technicznych specyfikacjach interoperacyjności i innych przepisach prawa wspólnotowego i prawa krajowego. Ponadto uprawnia on przewoźnika do dostępu do infrastruktury kolejowej i świadczenia usług trakcyjnych.

Cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa uniemożliwia prowadzenie dotychczasowej działalności przewozowej. W przypadku PKP Energetyki cofnięcie certyfikatu bezpieczeństwa skutkowałoby m.in. brakiem możliwości poruszania się pociągów sieciowych, czyli uniemożliwiłoby np. naprawę sieci trakcyjnej.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 07/2017
NUMER 07/2017
Sporą część lipcowego wydania miesięcznika "Rynek Kolejowy" poświęcamy kwestiom biletowym oraz organizacji transportu. Przedstawiamy problemy we wdrożeniu wspólnego biletu w Polsce i pokazujemy modelowe, szwajcarskie rozwiązania tej kwestii. W dziale "Infrastruktura" piszemy o planowanym powrocie do stolicy stacji Warszawa Główna. Rozmawiamy również z członkiem zarządu Stadler Polska o jubileuszu firmy i przedstawiamy perspektywy wejścia do taboru polskich przewoźników (głównie PKP Intercity) kolejnych elektrycznych zespołów trakcyjnych. W obszernym materiale "Więcej Dartów nie będziemy. Co poszło nie tak?" przedstawiamy historię najbardziej burzliwej dostawy taboru w Polsce. Opisujemy także wątpliwości dotyczące modernizacji magistrali E20 Warszawa - Poznań.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS