NUMER 01/2018
NUMER 01/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej a CPK
szukaj
Śledź nas:

Odcinek KDP Madryt – Lizbona otrzyma dofinansowanie UE

| Łukasz Kuś 14.04.2016 1

Odcinek KDP Madryt – Lizbona otrzyma dofinansowanie UE
fot. Mikel Ortega CC BY-SA 2.0
Komisja Europejska zatwierdziła finansowanie projektu budowy linii kolei dużych prędkości z Madrytu do Lizbony. Nowa linia planowana jest jednak tylko po stronie hiszpańskiej.
6 kwietnia KE ogłosiła, że dofinansowanie otrzyma odcinek, który połączy stolicę Hiszpanii z regionem Extremadura i granicą z Portugalią.

Linia Madryt – Lizbona została wpisana w system transeuropejskich połączeń TEN-T i jest częścią magistrali Atlantyk, która połączy półwysep Iberyjski z Paryżem i Strassburgiem. Dofinansowanie otrzyma budowa nowej linii między Navalmoral de la Mata a Mérida. Projekt został uznany jako kwalifikujący się do wsparcia z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Koszt inwestycji ma wynieść ok. 312,1 mln euro z czego 205,1 mln pokryje wsparcie unijne.

Oprócz tego planowana jest modernizacja odcinka Navalmoral de la Mata – Madryt natomiast na linii szerokotorowej z Plasencia do Mérida zostanie podniesiona prędkość maksymalna do 200 km/h.

Hiszpański zarządca infrastruktury kolei dużych prędkości ADIF Alta Velocidad zdecydował się kontynuować budowę nowej dwutorowej linii w kierunku Lizbony, mimo że Portugalczycy w 2012 roku podjęli decyzję o wstrzymaniu budowy odcinka linii KDP na swoim terenie. Zamiast tego po stronie portugalskiej nastąpi jedynie modernizacja jednotorowej linii wykorzystywanej obecnie w ruchu towarowym.

Ogółem w perspektywie 2014-2020 Hiszpania zamierza wybudować 475 km nowych linii w ramach sieci TEN-T oraz modernizacji 1082 km linii, z kolei modernizacje obejmą ponad 1800 km linii kolejowych.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hiszpania (0)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hiszpania (0)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
RYNEK KOLEJOWY 01/2018
NUMER 01/2018
Tematem numeru jest przyszłość polskich kolei i ich miejsce w planie transportowym, jaki w związku z podjęciem decyzji o budowie Centralnego Portu Lotniczego przygotował rząd. Sporo miejsca poświęcamy na rozmowy z przedstawicielami czołowych firm z branży kolejowej: Siemensa, KZN Bieżanów, Cargounit. Rozmawiamy też o przyszłości kolei na Pomorzu – z Ryszardem Świlskim, członkiem zarządu województwa pomorskiego. Również o przyszłości transportu w aglomeracji warszawskiej rozmawiamy z prezes Krystyną Pękałą, kierującą stołeczną SKM-ką.

Sporo miejsca poświęcamy problemom transportu towarów. Piszemy np. o najnowszych wynikach PKP Cargo i nielicznych inwestycjach w spółce, rozmawiamy z Radimem Paigerem, kierującym polskim oddziałem producenta taboru Legios Loko, o potencjalne polskiego rynku.

Warto przeczytać obszerny tekst na temat najnowszego produktu Alstomu – pociągu na wodór, a także rozmowę z Leszkiem Miętkiem na temat poziomu bezpieczeństwa przewozów w Polsce. Analizujemy też wdrożony właśnie rozkład jazdy pociągów.

 

współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS