NUMER 05/2018
NUMER 05/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Zielona Kolej
szukaj
Śledź nas:

Nowy rozjazd na CMK przystosowany do prędkości 250 km/h

| inf. prasowa PKP PLK 17.04.2018 31

Nowy rozjazd na CMK przystosowany do prędkości 250 km/h
fot. PKP PLK
Nowy rozjazd na CMK przystosowany do prędkości 250 km/h
Nowy rozjazd na CMK przystosowany do prędkości 250 km/h
Nowy rozjazd na CMK przystosowany do prędkości 250 km/h
Już ponad tydzień (od poniedziałku 9 kwietnia) pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej w kierunku Katowic i Krakowa wykorzystują najnowszy na sieci, nowoczesny rozjazd z systemem hydraulicznego przestawiania i kontroli. Urządzenie jest przystosowane do jazdy 250 km/h przy zachowaniu wszystkich wspólnotowych i krajowych wymagań bezpieczeństwa.
Zabudowany na stacji Psary rozjazd, jest wykonany ściśle według nowych wymagań PKP Polskich Linii Kolejowych. Ich celem jest m.in. zwiększenie efektywności modernizacji linii poprzez stosowanie rozjazdów bardziej trwałych, niezawodnych i nie wymagających częstych przeglądów ani konserwacji.

Nowe standardy w PKP PLK

– Działania PKP Polskich Linii Kolejowych, związane z zastosowaniem nowoczesnego rozjazdu, są nie tylko wypełnieniem nowych wymagań zarządcy Infrastruktury, ale też stanowią element przygotowań palety nowych konstrukcji, które miałyby w przyszłości zastosowanie na liniach dużych prędkości – mówi Antoni Jasiński, członek zarządu PKP PLK.

Znowelizowane standardy, przyjęte przez zarząd spółki przed dwoma laty (9 lutego 2016 r.), wchodzą w życie w czerwcu 2018. Dwa lata od ich przyjęcia to czas, aby producenci operujący w Polsce zdołali zmodyfikować swoją ofertę i przeprowadzić testowanie nowych produktów. Pośród licznych zmian, wynikających z nowych standardów, rozjazd w Psarach jest najbardziej śmiałym wdrożeniem. Wpływa na to jego kompleksowość i wielobranżowość, a także wymogi integracji nowego systemu z urządzeniami stacyjnymi różnych firm.

Rozjazd dostarczono w blokach

Skomplikowana zabudowa rozjazdu została wykonana przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe z Gdańska, spółkę zależną PLK, w sposób sprawny i niezakłócający ruch pociągów. Dzięki spełnieniu nowych wymagań, wprowadzonych przez zarządcę infrastruktury, dostarczono rozjazd w blokach. Odizolowany został też fragment sieci trakcyjnej, a urządzenie zabudowano specjalnym dźwigiem – bez dodatkowego, czasochłonnego montażu rozjazdu w torach i dłuższego wyłączania linii.

W celu rozpowszechniania nowatorskich rozwiązań technicznych, należy przeprowadzić pełny proces certyfikacji produktu zgodnie z obowiązującym prawem zarówno krajowym jak i unijnym. Dla potrzeb ostatecznego potwierdzania walorów nowej konstrukcji, badania rozjazdu i systemu sterowania przeprowadza Instytut Kolejnictwa w Warszawie.

Rozjazd wyprodukowała polska firma Track Tec KolTram Sp. z o.o. w Zawadzkiem. Ta sama firma zintegrowała go z systemem Alstom SmartDrive i dostarczyła blokowo na budowę, gdzie firma Bombardier zaadaptowała swoje urządzenia.



VII Kongres Kolejowy
 

VI Kongres Infrastruktury Polskiej odbędzie się 14 czerwca w Hotelu Sheraton w Warszawie. W tym roku Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury.

Tematyka tegorocznego Kongresu obejmie obszary związane z inwestycjami w infrastrukturę drogową i kolejową, plany rozwojowe żeglugi śródlądowej oraz strategiczne inwestycje z obszaru infrastruktury transportowej. Dyskutować będziemy także o zagrożeniach w realizacji projektów, technologiach dla inteligentnego budownictwa oraz infrastrukturze na potrzeby nowych środków komunikacji. Sprawdź program i zarejestruj się tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Psary (2)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Psary (2)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2018
NUMER 04/2018
Lata zaniedbań w szkolnictwie kolejowym i niskie płace na kolei sprawiły, że do pracy w naszej branży niewielu się garnęło. Teraz kolej musi konkurować o młodych ludzi, a nie będzie to zadaniem łatwym. O tym piszemy w aktualnym raporcie. Oprócz tego w numerze: Rozmowy z D. Blocherem (Budimex), J. Krupińskim i A. Śliwińskim (Strabag), podsumowanie przewozów intermodalnych w 2017 roku oraz rynku tramwajowego w tym samym okresie. Polecamy obszerny artykuł Jana Raczyńskiego na temat Kolei Dużych Prędkości w ujęciu międzynarodowym.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS