NUMER 10/2018
NUMER 10/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Maszyniści vs 160 km/h
szukaj
Śledź nas:

Nowoczesne rozwiązania systemów hamulcowych dopasowanych do konkretnych projektów pojazdów

| inf. pras. 09.07.2018 0

Nowoczesne rozwiązania systemów hamulcowych dopasowanych do konkretnych projektów pojazdów
Vulcano fot. Newag
Nowoczesne rozwiązania systemów hamulcowych dopasowanych do konkretnych projektów pojazdów
Nowoczesne rozwiązania systemów hamulcowych dopasowanych do konkretnych projektów pojazdów
Nowoczesne rozwiązania systemów hamulcowych dopasowanych do konkretnych projektów pojazdów
W związku ze zróżnicowanymi wymaganiami producentów taboru kolejowego oraz operatorów kolejowych, a także różnicami związanymi z panującymi standardami oraz zastosowaną infrastrukturą, do której mają być przystosowane pojazdy, szczególną uwagę należy zwrócić na projekt poszczególnych systemów składowych pojazdu.
Specyficzne wymagania operatora oraz dostępna infrastruktura mają bardzo duży wpływ na projekt układu hamulcowego pojazdu. Przykładem takiego projektu jest pojazd produkowany dla prywatnego przewoźnika działającego na Sycylii i prowadzącego przewozy dookoła wulkanu Etna, wyprodukowanego przez jednego z czołowych producentów taboru szynowego w Polsce, wyposażony w system hamulcowy Knorr-Bremse.

W związku ze specyficznymi wymaganiami linii, do której pojazd miał być przystosowany, głównym problemem była niestandardowa wartość skrajni wynosząca 950 mm. Należało zrezygnować z zastosowania standardowych rozwiązań, ponieważ żadne z istniejących nie sprostałoby tak wygórowanym wymaganiom. W tym wypadku głównym problemem staje się wyposażenie wózka, na który wartość skrajni ma największy wpływ. Potrzeba zaprojektowania wózka, który w jak największym stopniu będzie miał kompaktową budowę, powoduje zmniejszenie przestrzeni dostępnej dla komponentów montowanych na wózku. Mała odległość pomiędzy kołami oraz zabudowa podzespołów odpowiedzialnych za napęd wewnątrz wózka doprowadza do potrzeby znalezienia rozwiązania, które w jak najmniejszym stopniu będzie wykorzystywało przestrzeń znajdującą się wewnątrz zestawów kołowych. W tym przypadku, aby nie ingerować w pozostałe podzespoły, zastosowane zostało rozwiązanie opierające się na montażu urządzeń na osiach po zewnętrznej stronie kół. W celu uzyskania jak największej ilości miejsca, dzięki któremu ryzyko konfliktu komponentów ze skrajnią jest obniżane, należy szukać rozwiązań, które będą w dużym stopniu kompaktowe. Przykładem przedstawiającym doprowadzanie do minimalizacji wykorzystywanego miejsca jest projekt tarczy hamulcowej, której grubość wynosi 45 mm, co jest wartością częściej spotykaną w tramwajach niż w zespołach trakcyjnych. Stosując rozwiązania, które są niespotykane w klasycznych rozwiązaniach należy liczyć się z tym, że będą miały one wpływ na pozostałe współpracujące komponenty. Wąska tarcza hamulcowa wymaga odpowiednio zaprojektowanych zacisków hamulcowych, których wszystkie podzespoły zostaną odpowiednio dostosowane. Nastawiacz luzu, dźwignie hamulca oraz moduł równoległy to główne podkomponenty, które wymagają gruntownej przebudowy w celu poprawnego prowadzenia okładzin. Ciasna zabudowa wózka uniemożliwia odpowiednie prowadzenie przewodów, przez co w przypadku luzowania hamulca postojowego lepszym rozwiązaniem okazuje się zabudowa luzowania bezpośrednio na cylindrze. Aby wyeliminować wszelkie pozostałe konflikty wymagana jest również dodatkowa analiza, aby ułożyć komponenty w jak najkorzystniejszym położeniu.

Podczas projektowania systemu hamulcowego należy mieć na uwadze wszelkie wymagania oraz potrzeby finalnego klienta, aby przygotować układ, który w pełni im sprosta oraz każdy z jego podzespołów będzie funkcjonował niezawodnie oraz zapewni jak najwyższe bezpieczeństwo użytkowania.



VII Kongres Kolejowy
 Kongres Kolejowy


7 listopada na stadionie warszawskiej Legii odbędzie się Kongres Kolejowy, największe w branży wydarzenie organizowane już po raz ósmy przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR oraz Magazyn Rynek Kolejowy. Po raz kolejny poruszone zostaną na nim najważniejsze kwestie dotyczące sektora kolejowego w Polsce: od spraw związanych z prowadzonymi inwestycjami infrastrukturalnymi, poprzez rozwój przewozów pasażerskich i towarowych aż po tematy dotyczące taboru czy wykorzystania nowoczesnych technologii informatycznych.

Zapraszamy do zapoznania się z programem i rejestracji udziału na stronie /www.kongreskolejowy.pl

Udział w Kongresie jest bezpłatny po rejestracji na stronie i otrzymaniu akredytacji.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

Knorr Bremse (10)
(200)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

Knorr Bremse (10)
(200)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2018
NUMER 10/2018
W tym numerze miesięcznika raport poświęciliśmy planom umożliwienia przewoźnikom jazdy z prędkością 160 km/h w pojedynczej obsdzie. Oprócz tego jak zawsze ciekawe rozmowy, w tym z prezesami ZUE i PKP Energetyki. Polecamy również dział tabor i technika, w którym m. in. podsumowujemy dotychczasowe dostawy taboru szynowego w tym roku. W numerze trzy organizacje pozarządowe prezentują swoją propozycję „Strategia kolejowa 2040”, dotyczącą między innymi budowy nowych linii kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS