Partnerzy serwisu:
Świat

Nowe Velaro w barwach Eurostaru już w regularnych kursach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-11-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Nowe Velaro w barwach Eurostaru już w regularnych kursach
Pierwszy pociąg Velaro e320, wyprodukowany przez firmę Siemens, został właśnie włączony do eksploatacji na trasie Paryż – Londyn. Za kilkanaście dni do rozkładu zostaną włączone kolejne pociągi. Zanim to jednak nastąpi, Eurostar zbiera opinie pasażerów dotyczące usług oferowanych na pokładzie nowych pociągów.

Pierwszy szesnastoczłonowy pociąg przewiózł pasażerów 20 listopada. O godzinie 10:24 wyruszył z londyńskiej stacji St Pancras. Skład zakończył swoją podróż na stacji Gare du Nord w Paryżu. Pociąg otrzymał certyfikaty pozwalające na regularne kursy z pasażerami na terytorium Francji i Wielkiej Brytanii na kilka dni przed uruchomieniem pierwszego połączenia.

Teraz operator – firma Eurostar, czeka na opinie pasażerów dotyczące obsługi podróżnych i oferowanych na pokładzie usług. Kolejne pociągi zostaną włączone do eksploatacji w przyszłym miesiącu – najprawdopodobniej w chwili zmiany rocznego rozkładu jazdy. A wszystkich 10 składów będzie w eksploatacji – zgodnie z zapowiedziami przewoźnika – w maju przyszłego roku. Velaro będzie jednak więcej. Eurostar potwierdził, że zamówił już siedem kolejnych, identycznych pociągów Siemensa.

Były trudności

Eurostar zamówił 10 pociągów Velaro e320 do obsługi swoich połączeń, realizowanych tunelem pod kanałem La Manche, w październiku 2010 roku. Zamówienie opiewające na kwotę 700 mln funtów okazało się jednak dość trudnym kontraktem. Dostawa pierwszego pociągu została pierwotnie zaplanowana na rok 2014. Harmonogram dostaw trzeba było jednak zmienić, ponieważ kontrakt oprotestowała firma Alstom, która również walczyła o zamówienie. Dopiero w 2012 roku Siemens miał pewność, że może ruszyć z produkcją. To jednak wierzchołek góry lodowej, bo problem z dotrzymaniem terminów tkwił również w regulacjach dotyczących bezpieczeństwa. Pociągi mają przekraczać terytoria co najmniej czterech krajów, a w związku z tym muszą być one dostosowane do lokalnych przepisów. To okazało się dla producenta dużym wyzwaniem.

Pociągi interoperacyjne

Nowe pociągi mają pozwolić na ekspansję międzynarodowych połączeń Eurostaru. Flota przewoźnika na tę chwilę nie w pełni odpowiada europejskim standardom interoperacyjności oraz narzuca obsługę linii tylko między Wielką Brytanią, Francją i Belgią.

W pierwszej kolejności pociągi e320 będą obsługiwały trasy z Londynu do Paryża i Brukseli, ale Velaro jest także przystosowane m.in. do sieci holenderskiej. W tej chwili przewoźnik zapowiada, że połączenia z Londynu do Amsterdamu ruszą w 2017 roku. W planach jest też uruchamianie połączeń z innymi miastami Francji, a także kursy do Kolonii.

Na pokładzie każdego pociągu zmieści się do 902 pasażerów – o 20% więcej niż w starszym taborze. Nowe pociągi są też bardziej przestronne i wygodne, a także zapewniają lepsze standardy, w tym sieć Wi-Fi, czy choćby gniazdka do ładowania laptopów i telefonów komórkowych. Pociągi znacząco obniżą koszty eksploatacji i utrzymania floty. Nowe składy poprawią również zdolności przewozowe, ponieważ do tej pory w godzinach szczytu brakowało taboru do obsługi linii.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Cargounit z dziewięcioma nowymi Vectronami

Tabor i technika

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2023

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Wiedeń: Nowy pociąg metra X rozpoczyna jazdy z pasażerami

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Tabor i technika

Hiszpania: Testy prototypowego pociągu wodorowego

Mikołaj Kobryński 17 czerwca 2023

Deutsche Bahn zamawia dodatkowe 17 pociągów ICE3Neo od Siemens Mobility

Tabor i technika

Cargounit z dziewięcioma nowymi Vectronami

Tabor i technika

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Infrastruktura

USA. Brightline pojedzie do Orlando

Łukasz Malinowski 30 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5