Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Nowe perony na trasie Siedlce – Terespol

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
01-12-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Dziewięć peronów na trasie z Siedlec do Terespola przeszło metamorfozę. Prace modernizacyjne, prowadzone za zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych, koncentrują się przede wszystkim na stacjach w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim.

Ponad 200 nowoczesnych i wyższych peronów na stacjach i przystankach kolejowych w całym kraju zostanie przekazanych w użytkowanie podróżnym do końca 2014 roku. W ramach projektu modernizacji linii kolejowej E 20 / CE 20, działania trwają na trasie między Siedlcami a Terespolem, gdzie gotowe są już cztery z dziewięciu modernizowanych peronów.

Wygoda i bezpieczeństwo na peronach

Już dziś podróżni korzystają z dwóch nowych peronów na przystanku w Łukowie Zapowiedniku. Wkrótce zostaną otwarte dwa obiekty – w Siedlcach i Międzyrzecu Podlaskim. Trwająca na linii Siedlce – Terespol przebudowa obejmuje między innymi wymianę nawierzchni, wydłużenie oraz podwyższenie peronów, dzięki czemu wsiadanie i wysiadanie z pociągów stanie się wygodniejsze. Podróżni zyskają nowe wiaty peronowe, ławki oraz elementy małej architektury. Zamontowany zostanie też system nagłośnienia oraz oświetlenie, a nad bezpieczeństwem oczekujących na pociąg czuwać będą kamery monitoringu. Na wszystkich modernizowanych przez PLK stacjach infrastruktura dostosowywana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych i starszych – w Siedlcach, Łukowie oraz Międzyrzecu Podlaskim windy ułatwią pasażerom dotarcie do peronów. Dojście do pociągu usprawnią nowe oraz wyremontowane przejścia dla pieszych. Remont linii obejmuje również przejazdy kolejowo-drogowe i wiadukty. Po zakończeniu inwestycji w lipcu 2015 roku, pociągi pasażerskie pojadą tędy szybciej, bo z prędkością do 160 km/h, a towarowe do 120 km/h.

700 polskich peronów – od nowa

Tylko w tym roku w całym kraju PKP Polskie Linie Kolejowe modernizują 230 peronów kolejowych. Udostępniły podróżnym już prawie 150 tego typu obiektów po przebudowie. Do końca grudnia 2014 roku oddanych zostanie kolejnych 80.

To efekty największego w historii polskich kolei programu modernizacji sieci kolejowej realizowanego przez PLK, który do końca 2015 roku zakłada unowocześnienie łącznie 700 peronów. Wśród nowo oddanych znajdą się także te na stacjach w Siedlcach, Łukowie i Międzyrzecu Podlaskim. Koszt współfinansowanego z unijnych środków drugiego etapu modernizacji tej linii to ponad 500 mln zł. Projekt zakłada modernizację lub rozbudowę na odcinku Siedlce – Terespol: 9 peronów, 4 wiaduktów, ponad 30 przejazdów kolejowo-drogowych, 6 nastawni oraz 2 przejść podziemnych dla pieszych.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

Infrastruktura

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26 października 2015

Jedenaście nowych peronów we Wrocławiu

Infrastruktura

Zobacz również:

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Fotorelacje

Co zmieniło się po remoncie peronów w Kołobrzegu? [zdjęcia]

Michał Szymajda 27 grudnia 2018

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Infrastruktura

Wieluń: Będzie modernizacja jedynego peronu

Roman Czubiński 23 lipca 2018

Powstanie drugi peron na stacji Opoczno Południe. PKP PLK wybiera ofertę Porr

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Infrastruktura

Perony za długie, perony za krótkie…

Paweł Rydzyński 17 sierpnia 2016

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

Infrastruktura

Na perony w Cieszynie położą stare płyty

jm, Rynek Kolejowy 26 października 2015

Jedenaście nowych peronów we Wrocławiu

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5