NUMER 06/2018
NUMER 06/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Spór o stawki
szukaj
Śledź nas:

Jest umowa na modernizację odcinka linii 139. Mimo przekroczenia kosztorysu

| Jakub Madrjas 30.05.2018 23

Jest umowa na modernizację odcinka linii 139. Mimo przekroczenia kosztorysu
D29-139 Impuls jako pociąg Kolei Śląskich 49552 relacji Żywiec - KatowiceFot. Intercity przemo29, SM42.pl
PKP PLK podpisała z CTL Service umowę na rewitalizację linii nr 139 Katowice – Zwardoń na odcinku Żywiec – Węgierska Górka. W przetargu na wykonanie prac wszyscy wykonawcy przekroczyli kosztorys.
W styczniu PKP PLK rozpisały przetarg na wykonanie rewitalizacji linii kolejowej nr 139 na szlaku Żywiec – Węgierska Górka w ramach projektu dotyczącego odcinka od stacji Czechowice-Dziedzice do granicy państwa (trwają już prace na linii Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra). Cały projekt o wartości 200 mln zł jest finansowany z budżetu państwa.

Na początku marca otwarto oferty – wpłynęło ich osiem, ale każda przekraczała kosztorys (36,9 mln zł). Najniższą cenę zaoferowała firma CTL Service (42,8 mln zł brutto) i to z tą firmą PKP PLK podpisała wczoraj (29 maja) umowę na przebudowę odcinka Żywiec – Węgierska Górka. 

Zakres prac

Jak informuje PKP PLK, w ramach prac PLK przebudują perony na przystankach Radziechowy Wieprz, Cięcina Dolna i Cięcina. Perony będą wyższe, co ułatwi podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Zostaną wyposażone w wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Nowe oświetlenie peronów, dojść oraz oznakowanie przystanków osobowych zapewni większy komfort i bezpieczeństwo podróżnym.

Na 10 przejazdach kolejowo-drogowych wymieniona zostanie nawierzchnia. Na 3 z nich zostanie dodatkowo zainstalowana sygnalizacja świetlna. Przejazdy zostaną wyposażone w nowe oświetlenie i monitoring. Większy poziom bezpieczeństwa na odcinku Żywiec –Węgierska Górka zapewni także montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

W ramach inwestycji wymienionych zostanie ok. 8 km torów i 9 km sieci trakcyjnej, a 21 obiektów inżynieryjnych będzie odremontowanych, w tym 7 mostów, m.in. nad rzeką Leśnianką i Sołą. Inwestycja na trasie Żywiec – Węgierska Górka umożliwi sprawniejsze i szybsze przejazdy pociągów. Po zakończeniu robót składy będą mogły jeździć nawet dwukrotnie szybciej do 100 km/h (obecnie 50-60 km/h) na części wyremontowanej trasy. Rozpoczęcie robót planowane jest w sierpniu 2018 r. natomiast zakończenie w czerwcu 2019 r. Tak duży i szeroki zakres robót będzie wymagał wprowadzenia zastępczej komunikacji autobusowej na odcinku Żywiec – Zwardoń od dnia 07.08.2018 r. do dnia 07.11.2018 r.

Trwają  prace na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra

PLK informuje, że wykonawca odcinka Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra linii 139 wymienił m.in. tory na tym odcinku prac, rozjazdy w stacji Bielsko-Biała Leszczyny. Przebudowano kompleksowo sieć trakcyjną. Zakończono też roboty związane z przebudową peronów na stacjach: Bielsko-Biała Leszczyny, Wilkowice Bystra (peron 2) oraz na przystankach osobowych: Bielsko-Biała Lipnik (peron 2) i Bielsko-Biała Mikuszowice (peron 2). Na dwóch przejazdach kolejowo-drogowych została wymieniona nawierzchnia drogowa, a na czterech montowane są nowe urządzenia sygnalizacji przejazdowej.

Zakończono też remont 25 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. wiaduktów i mostów. Efektem prac będzie podniesienie prędkości do 120 km/h dla pociągów pasażerskich i do 100 km/h dla pociągów towarowych. Zwiększy się poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych oraz komfort obsługi podróżnych. Zakończenie robót na odcinku Bielsko-Biała Lipnik – Wilkowice Bystra planowane jest w październiku 2018 r.

Inwestycja na odcinku Żywiec – Węgierska Górka w liczbach:
– 8,3 km toru,
– 9 km sieci trakcyjnej,
– 3 perony,
– 21 obiektów inżynieryjnych,
– 10 przejazdów kolejowo-drogowych.



VII Kongres Kolejowy
 

Okrągły Stół Energetyczny organizowany jest od 2016 roku jako wspólna inicjatywa Ministra Energii Krzysztofa Tchórzewskiego oraz Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Do tej pory w centrum obrad znalazły się kwestie oczekiwań Unii Europejskiej w zakresie polityki ochrony klimatu oraz krajowe zasoby surowców, które wpływają m.in. na poziom bezpieczeństwa energetycznego, a także temat potrzeb inwestycyjnych w zakresie infrastruktury przesyłowej i mocy wytwórczych. W debatach Okrągłego Stołu udział biorą członkowie rządu, szefowie największych koncernów energetycznych, wpływowi eksperci i naukowcy. Spotkanie co roku gromadzi około 300 gości. Dziś mamy zaszczyt pracować nad trzecią już edycją OSE, która odbędzie się 27 czerwca 2018r. Zapraszamy do sprawdzenia programu i rejestracji na stronie www.okraglystolenergetyczny.pl

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2018
NUMER 06/2018
Zamieszanie wokół kontrowersyjnego projektu cennika PKP PLK stanowi ważną naukę na przyszłość. W miesięczniku znajdziemy również rozmowy z Prezesem Kolei Mazowieckich R. Stępniem i prezesem FPS H. Cegielski H. Stępniewiczem. Oprócz tego wiele miejsca poświęcamy projektom intermodalnym (w tym PKP SA i Portu Gdańsk), planowaniu objazdów na kolei oraz tematyce integracji biletowej. Pytamy również, czy PFR zbuduje narodowego czempiona z Pesy, Solarisa i Newagu?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS