O wizerunek medialny kolejowych spółek w pierwszym półroczu 2015 r. zadba najprawdopodobniej Havas Media. Dom mediowy wygrał konkurs, w którym nagrodą jest przystąpienie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki.
Havas Media zyskał więc prawo do zaproponowania spółkom kolejowym strategii wizerunkowo medialnej na sześć pierwszych miesięcy przyszłego roku, a także na planowanie i zakup mediów dla nich w 2015 i 2016 r. Według branżowego serwisu wirtualnemedia.pl Havas miał siedmiu konkurentów.
Chętni do udziału w konkursie musieli wykazać się co najmniej trzema usługami (wykonanymi w ciągu ostatnich trzech lat) polegającymi na opracowaniu i wdrożeniu strategii mediowej na okres minimum roku, w której głównym narzędziem komunikacji była telewizja ogólnopolska (minimum 50 proc.), oraz trzema usługami polegającymi na planowaniu i zakupie mediów dla konkretnej kampanii o wartości minimum 15 mln zł każda. Wymagano też średniego rocznego przychodu ze sprzedaży na poziomie nie mniejszym niż 150 mln zł za rok 2013.
Punktowano zgodność projektu z założeniami (50 proc.), poziom cen zakupu mediów (40 proc.), oraz prowizja domu mediowego (10 proc.).
Wspomniane spółki kolejowe na obsługę medialną związaną z tym projektem chcą przeznaczyć 35 mln zł netto.