NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Groźne zdarzenie w Łowiczu. Express wpuszczony na zajęty tor

| jm, Rynek Kolejowy 18.02.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2015-02-18 11:02:35 Autor: yeti
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Szkoda zastawy w Warsie, bo jest bardzo ładna. Dobrze, że do niczego tragicznego nie doszło.
2015-02-18 11:04:01 Autor: adam1234
---.wroclaw.dialog.net.pl
Sytuacja była faktycznie trudna.

Pociągi z Łowicza w stronę Poznania są opóźnione (co pokazuje Infopasażer)

Pytanie do redakcji Rynku Kulejącego - do jakich pociągów przesadzono obywateli z Prusa?
Następny na trasie był Portowiec znienawidzonej przez beton PKP spółki PR, a Paderewski jedzie tylko do Poznania.
Co z klientami, którzy kupili bilety z Wawy do Szczecina (lub do Krzyża, Stargardu).

Wy się dowiedzcie o tym więcej, potem publikujcie posty z pełnym info.
Robię screen, aby dyżurny admin znowu nie napisał, że nie zachowujecie usuniętych postów.
2015-02-18 11:05:54 Autor: pisia
---.dynamic.mm.pl
No jak nie doszło zastawa poleciała ,
2015-02-18 11:08:28 Autor: d3
---.158.217.89.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
No kurw.. to w Łowiczu też już blokada nie działa i nie hamuje pociągów ani nawet nie alarmuje dyżurnego ze wjechał pociąg na tor zajęty aby mógł uruchomić radiostop. Interesujące jest także to czy maszynista (skoro to on hamował) zauważył stojący skład czy wcześniej usłyszał sygnał "końcówek" pociągu stojącego na jego torze.
2015-02-18 11:08:53 Autor: IC
---.209.28.70
Przesadzono do Portowca (PR) i Paderewskiego.

Kolego 1234: proszę pamiętać, ze może "góra" się obrażać, ale na dole współpraca idzie wzorowo i ludzie się na siebie nie gniewają i sobie pomagają.
2015-02-18 11:15:23 Autor: gościu123
---.dynamic.chello.pl
"Pociąg PKP Intercity zatrzymał się bezpiecznie ok. 300 metrów przed stojącym pustym składem. Nie było zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi – zapewnia Siemieniec."- bardzo podoba mi się to stwierdzenie. Pociąg wali na tor zajęty ale zagrożenia nie ma, super po prostu.
@d3
Co ty bierzesz chłopie? Jak brzmi sygnał z końcówek?
2015-02-18 11:23:04 Autor: Jakub Karnowski
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wobec pracowników spółki PKP Intercity, którzy dopuścili do przesiadki pasażerów do składu Przewozów Regionalnych, zostaną wyciągnięte surowe konsekwencje służbowe.
2015-02-18 11:29:54 Autor: do d3
---.158.222.40
Kolego d3 - na całe szczęście wszystko zadziałało tak jak trzeba. Maszynista nie musiał nic robić. Blokada automatycznie zamieniła biegunowość zasilania sieci trakcyjnej - silniki w lokomotywie zaczęły kręcić się w drugą stronę (dlatego zastawa w Warsie pospadała). Z tego co słyszałem końcówki jednostki akurat nadawały informacje w drugą stronę - chyba ktoś tego nie przełączył po próbie hamulca.
2015-02-18 11:32:39 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
No to potłuczone sztućce i plastikowe kieliszki - ogromna strata dla WARS...
2015-02-18 11:40:45 Autor: hm
---.centertel.pl
@do d3
Jak zmiana biegunowości zasilania silników szeregowych może zmienić kierunek ich obrotów?
2015-02-18 11:42:42 Autor: adam1234
---.wroclaw.dialog.net.pl
@ IC

to jasne do jakich pociągów przesadzono ludzi, innych w okolicy nie było
i to jasne, że zwykli pracownicy się na siebie nie denerwują (większość zapewne pracowała razem w ramach jednego PKP)

mój wpis był prośbą do redakcji o większe zaangażowanie w płodzenie artykułów, zatem takie informacje powinni dostać od przewoźnika rzeczonego Prusa

z innej beczki - do kogo się zwracać w przypadku zwrotu części należności za przejazd, jeśli kupiło się bilet na IC Prusa, a do Szczecina dojeżdża się Bohunem, czy co tam PR-y włączyły do Portowca (bo zdeklasowane jedynki na pewno miały zajęty komplet miejsc, jeśli one tam są)

a może biedny businessman jadący w Prusie jedynką musiał stać?

od strony wizerunkowej to prawdopodobnie następnych paru klientów PKP IC wyciągnęło swoje wnioski
2015-02-18 11:42:48 Autor: do d3
---.158.218.56.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Normalnie
2015-02-18 11:45:34 Autor: MC
---.centertel.pl
Przyjęcia i wyprawienia pociągów na tor zajęty mają "tradycję" tak starą, jak stara jest kolej. Miały one miejsca bez względu na stosowane urządzenia zabezpieczenia ruchu (srk). Powód? Na starych urządzeniach kluczowych, mechanicznych scentralizowanych i suwakowych, na których tory nie były izolowane - zwykle powodem było niedbalstwo przy sprawdzaniu nie zajętości toru. Na urządzeniach przekaźnikowych i komputerowych - co z tego, że jest zabudowana izolacja torów jeśli prawidłowe działanie tej izolacji przy obecnym stanie zatrudnienia w PKP PLK S.A. jest niewykonalne. Instrukcja Ir-1 (R-1) paragraf 49 ust. 6 dopuszcza nie stosowanie środków pomocniczych (zabezpieczających i ostrzegających), gdy tor jest zajęty nie dłużej, niż 5 minut A 5 MINUT W ZUPEŁNOŚCI WYSTARCZY DO NIESZCZĘŚCIA!!! Władze kolejowe nie pamiętają o zasadzie, że "żadne urządzenie nigdy nie działało z absolutną pewnością i nigdy z absolutną pewnością działało nie będzie". A człowiek - dyżurny ruchu? W świetle obowiązującego prawa nie musi niczym zabezpieczać zajętego toru do 5 minut. Morał? Poczekajmy cierpliwie do następnego nieszczęścia.
2015-02-18 11:59:22 Autor: St. kolejarz
---.173.8.162.tesatnet.pl
Panie i Panowie! Dlaczego w kontekście zaistniałej sytuacji szkaluje się PKP IC? Przecież każdy, a już na pewno kolejarz doskonale zdaje sobie sprawę, że wina jakakolwiek by nie była leży po stronie PKP PLK. Nie wierzę, aby mechanik IC przejechał sygnał "STÓJ". Chwalić personel IC, że tylko na stłuczkach w kuchni się skończyło :)
2015-02-18 12:02:37 Autor: Kustosz
---.centertel.pl
Pies z bazy pewnej firmy w Łowiczu zesrał się po prostu na tory i stąd całe zamieszanie.
Dla nie wtajemniczonych: tak, oczywiście, to wina PNI!
2015-02-18 12:08:56 Autor: IC
---.209.28.70
DO adam1234:
Tam, gdzie się kupiło bilet czyli do IC. IC sobie od sprawcy wypadku to ściągnie.
Odszkodowanie jak najbardziej się należy i nie tylko tym do Szczecina, ale i do Poznania.
2015-02-18 13:00:20 Autor: tomek janiszewski
---.static.ip.netia.com.pl
W odpowiedzi na post hm:
"@do d3
Jak zmiana biegunowości zasilania silników szeregowych może zmienić kierunek ich obrotów?"
Jaja se chłopina robi - nie domyślasz się? Tak samo jak i ten co się pod banksterskie szczurzysko podszywa.
2015-02-18 13:16:37 Autor: CCo
---.internetia.net.pl
Owszem, - kolejka PIKO, jedzie w drugą stronę, jeśli odwrócimy biegunowość zasilania. Na kolei takie rozwiązanie to fantazja. (jaki wielki przełącznik musiałby byś użyty w podstacji. A Różnica nap. na sekcji +3000V na -3000V = 6000V.)
Zmiana kierunku obrotu kół elektrowozu (z poślizgiem) nie wyhamuje skutecznie całego składu.

Nadto w silniku el. prądu stałego z stojanem zwojnicowym, trzeba zamienić biegunowość wirnika, względem stojana, aby zmienić kierunek obrotów.
2015-02-18 14:00:32 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@CCo;
Albo sobie jaja robił, albo chłopina zapomniał o istnieniu uzwojenia wzbudzenia.
2015-02-18 14:05:15 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Skrócić puciongi KM do Sochaczewa i będzie spokój. Łowicz to przecież woj. łódzkie.
2015-02-18 14:10:26 Autor: @do d3
---.play-internet.pl
Pociąg to nie statek. Tu się nie hamuje przez zmianę kierunku obrotów śruby.
2015-02-18 14:21:29 Autor: zeus04
---.133.22.13
d3, to zawsze jakieś niestworzone bajki wymyślał :) Nigdy żadna lokomotywa nie była w stanie odczytać kodów blokady liniowej. COBiRTK testował różne urządzenia, ale zazwyczaj na EN57 i to jednej sztuce. Zresztą "dawno i nieprawda" ;)
2015-02-18 14:39:10 Autor: Sfinks
---.jmdi.pl
@St. kolejarz

Masz rację oczywiście... jednak dziś się mówi "rzeczywiste przyczyny zbada specjalna komisja" :) Nie ma co oczekiwać, że rzecznik PKPPLK powie, że dali ciała.

Co do tego tematu, to dzięki Panu Bogu, że nie było dziś mgły, w przeciwnym razie mielibyśmy poważną tragedię. Jak się wypada zza łuku (jedziesz tam 100 km/h), na wjeździe do Łowicza, przy średniej widoczności widać najpierw drogowskaz, nieco dalej perony i sygnał na semaforze wyjazdowym, który znajduje się pod kładką dla pieszych. Drogowskaz i wyjazd podają na 100. Dobrze, że mechanik zobaczył jednostkę w peronach i przytomnie zadziałał. Widać ED i magnetyki zrobiły swoje, skoro nawet zastawa w Warsie pospadała ;)
2015-02-18 14:56:17 Autor: Głos z USA
---.tmodns.net
@sfinks
A co ma z tym wspólnego bóg?. Gdyby istniał szurnalby dyżurnego aż by ze stołka spadł.
2015-02-18 15:01:58 Autor: Dave
---.centertel.pl
No taaak! Lecąca zastawa w Warsie to niewątpliwie "groźnie i niebezpiecznie" musiało być! :|
2015-02-18 15:06:49 Autor: reklama
---.tktelekom.pl
Jak to brzmi ta reklama o pociągu PKP. Wszak z PICu wsiadali do obskurnego, zaszczanego,śmierdzącego pociągu z lat, kiedy PKP było wspólnym dobrem. Pociągiem Pr jechli, kto ich zmusił do takiego poniżenia?????
2015-02-18 15:07:13 Autor: d3
---.158.217.165.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@zeus04
Bo to nie lokomotywa tylko "przystawka" do niej, znaczy się do każdej dopuszczonej do ruchu na szlakach dawnej PKP - stąd te nieporozumienia, badanie elektrowozu, spalinówki, kibla i nic nie da bo nie ma na stałe nic zainstalowanego więc styropianowi idioci od 20 lat twierdzą że nic takiego nie było, jeszcze gdzieniegdzie jest i nawet działa tylko trzeba wiedzieć co i jak podłączyć ( w okresie prób w latach 1971-1972 roku był rzeczywiście nie ten sam zawór co do radiostopu), urządzeń takich wyprodukowano 4-5 tysięcy więc ci którzy jeździli po blokadzie mieli, co najwyżej nie wiedzieli że działa lub jak działa.
2015-02-18 15:18:30 Autor: Luca
---.dynamic.chello.pl
Pe El Ka! Pięknie [...] pięknie!
2015-02-18 15:35:05 Autor: zeus04
---.133.22.13
W odpowiedzi na post d3:
"@zeus04
Bo to nie lokomotywa tylko "przystawka" do niej, znaczy się do każdej dopuszczonej do ruchu na szlakach dawnej PKP - stąd te nieporozumienia, badanie elektrowozu, spalinówki, kibla i nic nie da bo nie ma na stałe nic zainstalowanego więc styropianowi idioci od 20 lat twierdzą że nic takiego nie było, jeszcze gdzieniegdzie jest i nawet działa tylko trzeba wiedzieć co i jak podłączyć ( w okresie prób w latach 1971-1972 roku był rzeczywiście nie ten sam zawór co do radiostopu), urządzeń takich wyprodukowano 4-5 tysięcy więc ci którzy jeździli po blokadzie mieli, co najwyżej nie wiedzieli że działa lub jak działa."
Ile było linii na PKP w 1971/72 z sbl oprócz jedynki? Ile miała liniowego taboru trakcyjnego oprócz parowozów? PKP oprócz słynnego KHP testowała wcześniej brytyjskie urządzenia z serii Markxx"ileś tam" (a po KHP szwedzkie Ebicabxxx) oraz tzw. CPI. (cyfrowe przekazywanie informacji tor-pojazd) Więcej tu:
http://pl.misc.kolej.narkive.com/09F3pNIf/automatyczny-regulator-hamowania-en57-082
Witam i na dziś ocr z artykułu zamieszczonego w
"Prace COBiRTK" nr 78-79 z 1980roku
(EN57-082 znowu w roli "królika doświadczalnego":))
UKŁADY AUTOMATYCZNEGO REGULATORA HAMOWANIA W ELEKTRYCZNYM
POJEŹDZIE TRAKCYJNYM (ARH). ETAP II BUDOWA I PRÓBY MODELU TERENOWEGO
(Temat: 3309/17)
Zakład Pojazdów Szynowych. Autor: Zdzisław Wiśniewski; współautorzy: Ewa
Kapuścińska, Jerzy Koćwin, Ziemowit Szczakowski
Rok ukończenia pracy: 1979
[ciach]
"(...) Do rejestracji przebiegów
używano rejestratora typu 352 produkcji "Medipan" z trzema niezależnymi
kanałami i rejestratora firmy „Bruel & Kjaer" z jednym kanałem. Próby były
wykonywane na trasie Warszawa Falenica-Otwock, gdzie na trzech odcinkach
zainstalowano urządzenia CPI. Na rysunkach 2 i 3 podano przykładowo otrzymane
charakterystyki.(...)"
2015-02-18 15:42:07 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post St. kolejarz:
"Panie i Panowie! Dlaczego w kontekście zaistniałej sytuacji szkaluje się PKP IC? Przecież każdy, a już na pewno kolejarz doskonale zdaje sobie sprawę, że wina jakakolwiek by nie była leży po stronie PKP PLK. Nie wierzę, aby mechanik IC przejechał sygnał "STÓJ". Chwalić personel IC, że tylko na stłuczkach w kuchni się skończyło :)"
[Admin: zmoderowano]
2015-02-18 15:53:05 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
A kto to wpuścił pociąg KM na peron "warszawski" skoro miał jechać EIC? Peron "skierniewicki" był zajęty?

PS Redakcjo popraw na EIC Prus.
2015-02-18 16:27:29 Autor: d3
---.158.217.1.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@zeus04

System który działał został wprowadzony "od dupy strony" bez dziesięcioletnich prób i podłączania 1500 kolejnych pasożytów z urzędu. System był tajny. Został jedynie udostępniony do Czech-jedna linia, Rumuni -jedna lub dwie linie, Rosyjskiej FSRR, Białoruskiej FSRR, odrębny system powstał dla Łotewskiej FSRR - Systemu nie udostępniono Ukraińskiej FSRR !!! i blokowano jego rozwój w krakowskiej DOKP penetrowanej przez Ukraińcow.
Sowieckie systemy na ich kolei były wzorowane pierwotnie na tym polskim, łącznie z tym w którym są zapowiedzi wskazań semaforów, jazdy na bok, ostrzeżenia o sierżantach, przejazdach itp. jak to u nas działało możesz odsłuchać sobie na filmach z kabiny lokomotywy z Rosji lub Białorusi jest ich sporo na YouTube. Przy czym zaznaczam tych z zapowiedziami słownymi nie było u nas dużo jakieś 200 km do 1978 roku.
Natomiast szlaków z blokadą hamująca pociągi było może nawet z 8 tyś km.

Opisywane przez ciebie próby miały zawsze ta samą wadę, zbyt wielu ojców pasożytów coś w rodzaju dzisiejszego GSM - dziesięć lat na linię Bielawa - Legnica, lub osławionego ERTMS itp.
2015-02-18 18:05:11 Autor: zeus04
---.133.22.13
@ d3:
Trudna do znalezienia obecnie, ale znalazłem :)
Notka historyczna Instytutu Systemów Elektronicznych
http://www.ise.pw.edu.pl/index.php?id=246
Rozwój prac naukowych w Zakładzie Układów i Systemów Elektronicznych w
latach 1946-2000
prof. dr hab. Jerzy Hubert Baranowski

(...) W Zakładzie UE przyjmowano różnego rodzaju zlecenia, nawet niekiedy na
badania nietypowe dla podstawowej tematyki Zakładu, realizowano je w
zakresie prac zleconych. Było ich dużo, dla przykładu można wymienić
opracowania zrealizowane (J.Helsztyński, W.Wierzejski) dla Centralnego
Ośrodka Badań i Rozwoju Techniki Kolejnictwa (COBiRTK): Układ elektroniczny
do samoczynnego hamowania pociągu (1964), Układ elektroniczny do kontroli
zajętości krótkiego odcinka toru kolejowego bez złączy izolowanych (1965),
Układ do sygnalizacji kabinowej w lokomotywie (1966), Aparatura do
ostrzegania drużyn torowych przed nadjeżdżającym pociągiem, zbudowana na
wzmacniaczach i przerzutnikach magnetycznych (1973). (...)
2015-02-18 18:58:17 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
Szkoda, że Adriana do telewizji nie zaprosili. Może znowu zabłysnąłby informacją na temat pedału hamulca w lokomotywie :D
2015-02-18 19:58:43 Autor: busiarzewon
---.centertel.pl
"Nie było zagrożenia dla życia i zdrowia ludzi" ?!
Co w takim razie zdaniem pana rzecznika byłoby zagrożeniem? Ułożono i zrealizowano przebieg sprzeczny. Zaistniała konieczność hamowania nagłego w celu uniknięcia zderzenia. Pół biedy jeśli wjazd był na Sz z jazdą na widoczność, ale jeśli wjazd był na sygnał zezwalający - o zgrozo włos się jeży. Do tego zła widoczność, noc albo EIC pomykał sobie 160...
2015-02-18 21:30:43 Autor: Małopolanin
---.116.200.66
^^
Nie pomykał 160, tylko 100.
2015-02-18 21:37:46 Autor: swinka peppa
---.ssp.dialog.net.pl
Słyszałeś o hamulcu elektrodynamicznym?
2015-02-18 22:05:54 Autor: mol
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post d3:
"No kurw.. to w Łowiczu też już blokada nie działa i nie hamuje pociągów ani nawet nie alarmuje dyżurnego ze wjechał pociąg na tor zajęty aby mógł uruchomić radiostop. Interesujące jest także to czy maszynista (skoro to on hamował) zauważył stojący skład czy wcześniej usłyszał sygnał "końcówek" pociągu stojącego na jego torze."
Ile trzeba tłumaczyć, że to co żeś testował 30 lat temu - nigdy nie zostało wprowadzone i żadnych przystawek na żadnej lokomotywie nie ma od mniej więcej 25 lat, może i dłużej.
2015-02-18 23:29:27 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
Coraz bliżej 3 marca na kolei...
...obyśmy się czegoś nauczyli po Szczekocinach (...).
2015-02-19 16:04:43 Autor: szyna
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Wstępne ustalenia komisji wskazują, że do porannego zdarzenia mógł przyczynić się błąd pracowników stacji.

- Wiele wskazuje na to, że pracownicy obsługi nastawni mogli popełnić błąd. Podawany był niewłaściwy sygnał na semaforze - tłumaczy rzecznik PKP.

Posterunek był kontrolowany dziś rano o godz. 6.00 przy zmianie dyżuru. Przedstawiciele przewoźnika kolejowego dodają, że wszyscy pracownicy byli trzeźwi.
"Zadziałały procedury"

Na razie przedstawiciele przewoźnika nie chcą zdradzać, czy tragedii udało uniknąć się dzięki czujności maszynisty, dyspozytora czy też zadziały zainstalowane w pociągu systemy alarmowe. Mirosław Siemieniec zaznacza, że jest na razie zbyt wcześnie, żeby to analizować.

- Najważniejsze, że zadziałały procedury, które nie dopuściły do tragedii - zaznacza rzecznik PKP PLK.
TVN
2015-02-19 21:16:32 Autor: kolejarz_2
---.icpnet.pl
Myślę ,że zadziałał wspomniany dyspozytor.
Dyspozytor z Olszynki miał objawienie ,że w peronach zaparkował KM.
Natychmiast przedzwonił do maszynisty IC i nakazał hamować.
2015-02-20 01:28:32 Autor: ja
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
To maszynist zachowal sie profesjonalnie bo swiatlo mial na wjazd w pore sie zorientowal i wychamowal. Tez jechalam tym pociagiem i zastawa w warsie ocalala tak jak wszystko inne i przede wszystkim ludzie
2015-02-20 09:38:21 Autor: 33
---.158.221.135
@ja
Nie mąć ludziom w głowach, jak można włączyć " światło na wjazd" na blokadzie (z wyjątkiem zastępczego) gdy tor jest zajęty, no chyba że jesteś kolejnym jajcarzem to proszę bardzo o więcej czegoś śmiesznego..
2015-02-20 23:31:22 Autor: Pikuś
---.icpnet.pl
W Łowiczu można włączyć semafor na tor zajęty.
Może dyżurny chciał zrobić mały eksperyment, ale maszynista mocno nacisnął pedał hamulca i popsuł całą robotę.
2015-02-26 07:12:59 Autor: Cinkowaty
---.mokotowplaza.waw.pl
A ja wczoraj (25.02) jechałem EIC Chrobry i miałem przyjemność podróżować w przedziale z panią z serwisu sprzątającego, która jechała EIC Prus w dniu tego niebezpiecznego zdarzenia. Sęk w tym, że Pani zaprzeczyła, że w Warsie poleciała zastawa. Generalnie wypowiadała się w tonie, że jakby nie dowiedzieli się o sytuacji po wyjściu z pociągu to by nawet nie wiedzieli, że sytuacja była niebezpieczna. Więc jak to było naprawdę?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS