NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Grabarczyk: Łódź Fabryczna powinna być bramą dla KDP

| Roman Czubiński 13.12.2016 82

Grabarczyk: Łódź Fabryczna powinna być bramą dla KDP
KDP - Eurostarfot. FlickrLickr, lic. CC BY 2.0, Wikipedia
Łódzki poseł PO Cezary Grabarczyk apeluje do rządu o wznowienie prac nad polskim systemem kolei dużych prędkości. Linia „Y” o prędkości 300-350 km/h ma połączyć Warszawę z Wrocławiem i Poznaniem przez stację Łódź Fabryczna, na której z myślą o KDP powstał dodatkowy peron i para torów w tunelu. Były minister infrastruktury namawia łodzian, by podpisywali adresowaną do rządu petycję w tej sprawie.
Na stronie www.szybkakolej.com umieszczono skierowaną do premier Beaty Szydło petycję w sprawie skierowania projektu KDP „Y” do realizacji. – Program został przyjęty przez polski rząd 19 grudnia 2008 r. W latach 2013-2015 ukończono studium wykonalności [chodzi o uzupełnienia dotyczące przedłużenia linii do granic niemieckiej i czeskiej – przyp. RC] – przypomina Grabarczyk.

Skorzystają nie tylko metropolie

„Dzięki składom KDP znacząco skróci się czas przejazdu między największymi metropoliami kraju, np. Wrocław – Łódź 1:05h (zamiast 3:56 h), Wrocław – Warszawa 1:40 h (5:03 h) [w rzeczywistości podróż w tej relacji pociągiem EIP obsługiwanym Pendolino jest znacznie krótsza – przyp. RC], Warszawa – Poznań 1:35 h (2:42 h). Dodatkowo dzięki projektowanym przedłużeniom KDP stanie się częścią sieci korytarzy paneuropejskich oraz linii z krajów bałtyckich przez Warszawę do Wrocławia i dalej do Pragi oraz do Berlina i Drezna” – czytamy w petycji. Integralną częścią projektu jest też połączenie Łodzi z CMK przez Opoczno (modernizacja istniejącej linii i elektryfikacja odcinka Tomaszów Mazowiecki – Opoczno oraz budowa łącznicy). W ten sposób, zdaniem autora, „KDP pozwoli na szybkie przemieszczanie się nie tylko mieszkańcom wymienionych aglomeracji, ale wszystkim mieszkańcom Polski”.

Jego zdaniem, mimo decyzji z 2011 roku o odroczeniu projektu o 10 lat, rządy PO „konsekwentnie popierały” powstanie kolei dużych prędkości. – Projekt „Y” został wpisany do sieci TEN-T. Budowa KDP jest przewidziana do 2030 roku, a ten czas upłynie bardzo szybko. Aby linia dużych prędkości mogła powstać w tym terminie, prace trzeba rozpocząć już dziś – dodaje poseł PO.

Czy nie za późno na środki z KPK?

– Mamy w tej perspektywie budżetowej 67 mld zł do wydania na kolej. Mamy nadzieję, że część z tych pieniędzy posłuży do rozpoczęcia budowy KDP. Trzeba się spieszyć, ale brama do budowy KDP została otwarta. Bez stacji Łódź Fabryczna program „Y” nie mógłby być zrealizowany – argumentuje były minister.

Środki w ramach Krajowego Programu Kolejowego są już jednak rozdysponowane, a jego realizacja i tak się opóźnia. – Zdaję sobie z tego sprawę, ale tym bardziej należy brać pod uwagę perspektywiczne potrzeby polskiej kolei. Dlatego chcemy apelować do pani premier, by środki pozostawione do dyspozycji polskiej kolei posłużyły do realizacji programu przyjętego już w grudniu 2008 r. – odpowiada Grabarczyk.




Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1237)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1237)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS