Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co dalej z umową wieloletnią dla PKP PLK?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co dalej z umową wieloletnią dla PKP PLK?
Fot. DL
Wciąż nierozwiązana pozostaje kwestia umowy wieloletniej na utrzymanie infrastruktury przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Minął ponad rok od terminu planowanej finalizacji sprawy.

W umowie wieloletniej, którą w ubiegłym roku miało podpisać Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Polskie Linie Kolejowe, miała ujmować szczegółowe wskaźniki utrzymania parametrów odcinków, zgodnie z przypisana kategorią. Z komunikatów PKP PLK wynikało, że w ramach przygotowywania programu analizą objęto wszystkie odcinki linii kolejowych będących w zarządzie PKP PLK S.A. (były to wówczas 1653 odcinki) oraz uwzględniono wszystkie kolejowe branże techniczne oraz poszczególne rodzaje urządzeń i obiektów na liniach. Dla każdego odcinka linii określono kluczowe charakterystyki, w tym m.in.: wielkość i częstotliwość przewozów, prędkość techniczną, znaczenie dla ruchu międzynarodowego i krajowego.

Ówczesne Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju miało podpisać z PKP PLK umowę wieloletnią na utrzymanie infrastruktury. Dokument nie miał opiewać na zakładane wcześniej 10, lecz na 8 lat. MIR uzasadniał to okresem trwania najbliższej perspektywy unijnego dofinansowania. MIR opracowało projekt programu „Pomoc państwa w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów na lata 2015-2023”, który miał zagwarantować wieloletnie finansowanie ze środków publicznych zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów.

Co obecnie dzieje się z programem wieloletnim na utrzymanie infrastruktury przez PKP PLK? – Potrzebna jest zgoda ministra finansów. Obecny minister finansów pozytywnie widzi te rozwiązania, ponieważ one są korzystne dla państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych. Jeżeli będą propozycje, będziemy o nich komunikować. Nie zwykłem komunikować o działaniach, co do których nie jestem pewien, że zostaną wykonane. Jednak jestem w tym przypadku optymistą i mam nadzieję, że tak będzie – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Zgodnie z założeniami umowy wieloletniej, zarządca infrastruktury miał być zobowiązany do przekazywania szczegółowego raportu dotyczącego stanu utrzymania linii w cyklu kwartalnym i rocznym. Tym samym środki publiczne przekazywane na rzecz narodowego zarządcy infrastruktury kolejowej w ramach wieloletniego kontraktu miały podlegać ścisłej kontroli. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5