Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Co dalej z umową wieloletnią dla PKP PLK?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
16-12-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Co dalej z umową wieloletnią dla PKP PLK?
Fot. DL
Wciąż nierozwiązana pozostaje kwestia umowy wieloletniej na utrzymanie infrastruktury przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Minął ponad rok od terminu planowanej finalizacji sprawy.

W umowie wieloletniej, którą w ubiegłym roku miało podpisać Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju oraz PKP Polskie Linie Kolejowe, miała ujmować szczegółowe wskaźniki utrzymania parametrów odcinków, zgodnie z przypisana kategorią. Z komunikatów PKP PLK wynikało, że w ramach przygotowywania programu analizą objęto wszystkie odcinki linii kolejowych będących w zarządzie PKP PLK S.A. (były to wówczas 1653 odcinki) oraz uwzględniono wszystkie kolejowe branże techniczne oraz poszczególne rodzaje urządzeń i obiektów na liniach. Dla każdego odcinka linii określono kluczowe charakterystyki, w tym m.in.: wielkość i częstotliwość przewozów, prędkość techniczną, znaczenie dla ruchu międzynarodowego i krajowego.

Ówczesne Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju miało podpisać z PKP PLK umowę wieloletnią na utrzymanie infrastruktury. Dokument nie miał opiewać na zakładane wcześniej 10, lecz na 8 lat. MIR uzasadniał to okresem trwania najbliższej perspektywy unijnego dofinansowania. MIR opracowało projekt programu „Pomoc państwa w zakresie finansowania kosztów zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów na lata 2015-2023”, który miał zagwarantować wieloletnie finansowanie ze środków publicznych zarządzania infrastrukturą kolejową, w tym jej utrzymania i remontów.

Co obecnie dzieje się z programem wieloletnim na utrzymanie infrastruktury przez PKP PLK? – Potrzebna jest zgoda ministra finansów. Obecny minister finansów pozytywnie widzi te rozwiązania, ponieważ one są korzystne dla państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych. Jeżeli będą propozycje, będziemy o nich komunikować. Nie zwykłem komunikować o działaniach, co do których nie jestem pewien, że zostaną wykonane. Jednak jestem w tym przypadku optymistą i mam nadzieję, że tak będzie – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury i budownictwa.

Zgodnie z założeniami umowy wieloletniej, zarządca infrastruktury miał być zobowiązany do przekazywania szczegółowego raportu dotyczącego stanu utrzymania linii w cyklu kwartalnym i rocznym. Tym samym środki publiczne przekazywane na rzecz narodowego zarządcy infrastruktury kolejowej w ramach wieloletniego kontraktu miały podlegać ścisłej kontroli. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Stargard: Objazdowe pociągi IC bez postojów handlowych. Dlaczego?

Infrastruktura

PLK zleca remont linii Ostrów Wielkopolski - Grabowno. Szybciej nie będzie

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij