Aż jedenaście podmiotów chce przywrócić do życia linię do Mielca - Wszystko na temat branży kolejowej: PKP, Intercity, przewozy regionalne, koleje mazowieckie, rozkłady jazdy PKP, Kolej
NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Aż jedenaście podmiotów chce przywrócić do życia linię do Mielca

| Jakub Madrjas 21.02.2018 230

Aż jedenaście podmiotów chce przywrócić do życia linię do Mielca
Fot. Wojciech Cupiał
PKP PLK po ponad czterech miesiącach udało się otworzyć oferty w przetargu na rewitalizację linii 25 Dębica – Mielec. Chętnych na wykonanie prac, które dadzą szansę na powrót kolei do Mielca nie brakuje, ale wszyscy chcą więcej pieniędzy, niż proponuje PLK.
Jeszcze we wrześniu Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na rewitalizację linii kolejowej nr 25 z Mielca do Dębicy. Prace budowlane obejmą 32 km linii, która obecnie jest wykorzystywana w ruchu towarowym. Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” o szacowanej wartości 162 mln zł będzie finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego. 

Po otwarciu ofert okazało się, że jest ich aż jedenaście. Niestety, żadna nie zmieściła się w podanym przez zamawiającego budżecie wynoszącym niespełna 198 milionów złotych. Najbliżej budżetu była Skanska, która wyceniła prace na 228,4 mln złotych.

Co ciekawe, to właśnie ta firma odwołała się do Krajowej Izby Odwoławczej od specyfikacji zamówienia (chodziło m.in. o brak części niezbędnych informacji w Programie Funkcjonalno–Uytkowym), co mogło mieć wpływ na wydłużenie procedury. KIO nie musiała rozstrzygać sprawy, bo PLK sama uznała zarzuty wykonawcy za słuszne i zmieniła PFU.

Oprócz Skanska, prace zrealizować chcą także następujące podmioty i konsorcja: PNUIK, Swietelsky, ZUE, Rover Rail, Transkol, Rubau, Trakcja PRKiI, Budimex, Colas Rail oraz Schweerbau. Teraz przed PLK ocena ofert oraz decyzja, czy podnieść budżet zamówienia, czy je unieważnić.

To nie jedyna inwestycja w poprawę stanu linii nr 25. PKP PLK podpisały w październiku z firmą ZUE umowę na przebudowę prawie 100 kilometrów torów na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. PLK przygotowują się też do przebudowy 66-kilometrowej trasy Stalowa Wola – Tarnobrzeg/ Sandomierz – Ocice/ Padew. Inwestycja ma objąć trzy linie kolejowe, w tym linię nr 25 na odcinku Sandomierz – Padew Narodowa. Województwo świętokrzyskie postuluje jeszcze modernizację linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Opoczno oraz budowę nowej trasy kolejowej Tumlin – Wąsosz Konecki.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS