PKP PLK otworzyły oferty w przetargu na wybór wykonawcy prac na linii kolejowej nr 7 na odcinku Lublin – Lublin Północny. Najniższą przedstawiła aktywna ostatnio firma ZUE.
To pierwszy etap prac na odcinku z linii nr 7 na odcinku od Lublina do Dorohuska. Prace budowlane do wykonania w ramach zamówienia dotyczą kompleksowej wymiany nawierzchni toru nr 1 i nr 2 na odcinku ok. dwóch kilometrów między stacją Lublin a Lublin Północny. Prędkość maksymalna pociągów osobowych wynosi tu obecnie 100 km/h. Przewiduje się też przebudowę przejścia dla pieszych i wiaduktu w Lublinie.
Oprócz tego prace obejmą wymianę rozjazdów na stacji Brzeźno z likwidacją toru nr 6 i wymianę jednego przejazdu kolejowego. Wykonawca będzie też musiał wykonać mniejsze prace na linii, np. odbudować schody na peron stacji Świdnik. Więcej na ten temat
piszemy tutaj.
Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (80 proc.) i terminu realizacji (20 proc.). Wczoraj otwarto oferty w tym postępowaniu. Złożyło je osiem podmiotów. Najniższa byłą oferta ZUE, która opiewała na 11,3 mln zł brutto przy kosztorysie sięgającym 17,5 mln zł. Oprócz ZUE, oferty złożyły konsorcja: ZIK Leśkiewicz, Kosmala – Intop Tarnobrzeg; Track Tec – Infrakol; El-In – Torkol; PRB TOR – Intop Warszawa oraz jako samodzielne podmioty firmy Expol, Transkol oraz PNUIK.
Wszystkie podmioty oprócz konsorcjum El-In – Torkol zadeklarowały skrócenie wykonania robót do 24 listopada, co oznacza że na tą chwilę najkorzystniejsza jest oferta ZUE. Jedynie dwie oferty przekroczyły kosztorys – do tego nieznacznie. Oferta krakowskiej firmy jest za to niższa od kosztorysu o jedną trzecią.
W ostatnim czasie ZUE wygrało długą batalię o inne postępowanie o skali 10-50 mln zł:
na prace w Poznaniu. W tym samym zakresie jest również kolejne niedawno pozyskane przez firmę zlecenie: na
wzmocnienie podtorza na liniach 93, 139 i 143 przy użyciu specjalistycznego pociągu.