10 stycznia upłynął termin składania ofert w postępowaniu przetargowym na Świadczenie usługi portalu głosowego w ramach infolinii Zarządu Transportu Miejskiego. W odpowiedzi na ogłoszenie wpłynęła oferta od firmy Primespeech Łukasz Brocki.
Zarząd Transportu Miejskiego 27 grudnia 2011 roku ogłosił przetarg nieograniczony na Świadczenie usługi portalu głosowego w okresie 1 marca 2012 roku-30 listopada 2013 roku. Zgodnie ze Szczegółowym Opisem Przedmiotu Zamówienia, firma przystępująca do przetargu powinna dysponować systemem, który m.in.:
rozpoznaje mowę polską,
umożliwia uzyskanie informacji nt. rozkładu jazdy wszystkich pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie, taryfy przewozowej ZTM, aktualnoŚci ZTM, rozpoznaje 5 tys. nazw przystanków, 300 linii komunikacji miejskiej, godziny i daty, jest w stanie obsłużyć do 60 tys. połączeń telefonicznych miesięcznie.
10 stycznia nastąpiło otwarcie ofert zgłoszonych w postępowaniu przetargowym. Kolejne kroki to wybór najkorzystniejszej oferty oraz, w przypadku spełnienia warunków okreŚlonych w ogłoszeniu, podpisanie umowy.
Portal głosowy został uruchomiony przez ZTM w 2008 roku. System umożliwia uzyskanie informacji bez koniecznoŚci kontaktu z konsultantem. Dzwoniąc na infolinię ZTM (czynną całą dobę), pod nr tel. (22) 194-84, osoby korzystające z komunikacji miejskiej mogą uzyskać informacje dotyczące: rozkładów jazdy, tras i połączeń, taryfy przewozowej, ulg biletowych oraz aktualnoŚci. Istnieje również możliwoŚć zgłoszenia skargi na kierowców i kontrolerów.
W 2011 roku liczba połączeń obsłużonych przez portal głosowy zamknęła się w liczbie blisko 286 tys. Najwięcej informacji – Średnio ok. 37 proc. – dotyczyło rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. Na drugim miejscu znalazły się ulgi biletowe (Średnio 5 proc.), a na kolejnych taryfa przewozowa (Średnio 4,6 proc.) i aktualnoŚci ZTM (Średnio 0,4 proc.).