Partnerzy serwisu:
Biznes

ZNPK popiera zerową marżę PKP PLK

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
05-05-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ZNPK/Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
ZNPK popiera zerową marżę PKP PLK
Związek Niezależnych Przewoźników Kolejowych poparł w oświadczeniu odstąpienie przez PKP PLK od pobierania marży zysku w rozkładzie jazdy 2014/2015. Pyta jednak, co będzie dalej, bo zerowa stawka jest w dalszym ciągu tymczasowa.

PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły, że utrzymują zerową marżę zysku przy naliczaniu opłat za dostęp do infrastruktury kolejowej 2014/2015. – Pozwoli to przewoźnikom kolejowym obniżyć koszty i da impuls do rozwoju ruchu pasażerskiego i towarowego – podkreśla Andrzej Pawłowski, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. eksploatacji PKP Polskich Linii Kolejowych.
– Jest to krok w kierunku budowy zaufania przedsiębiorców do państwa. Wprowadzona wraz wejściem w życie (obecnie obowiązującego) cennika 2013/2014 marża zysku PKP
PLK na poziomie 0% przyczyniła się do poprawy konkurencyjności kolei – uważa prezes Związku Niezależnych Przewoźników Kolejowych Wojciech Jurkiewicz.

Jak przypomina ZNPK, z ust przedstawicieli Ministerstwa oraz PKP PLK padły w ubiegłym roku zapewnienia, iż poczynione zostaną działania mające na celu utrzymanie zerowej marży również w przyszłych rozkładach. Niestety, w projekcie Regulaminu PKP PLK zapisano wstępnie, iż od grudnia 2014 marża wyniesie 6% dla indywidualnego rozkładu jazdy (głównie pociągi towarowe) oraz 3% dla rocznego rozkładu jazdy (pasażerskie). Dopiero opublikowana 30 kwietnia zmiana do Regulaminu przywraca zerową marżę również na rozkład jazdy 2014/2015.

– Wychodzi to naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców kolejowych i – co najważniejsze - ich klientów, którzy bardzo „alergicznie” podchodzą do wszelkich wzrostów stawek przewozowych. Pobierana w poprzednich rozkładach marża zysku stanowiła de facto integralny element cennika, ale
pozostawała poza jakąkolwiek kontrolą Prezesa UTK. Umożliwiało to: po pierwsze nieuzasadnione windowanie cennika ponad akceptowalny przez Prezesa UTK poziom (nawet o 10%), a po drugie –uznaniowe doliczanie marży do wybranych segmentów przewozów, co rodziło podejrzenia m. in. skrośnego finansowania przewozów pasażerskich przez przewozy towarowe, co jest prawnie zakazane – przypomina Jurkiewicz.

Szef ZNPK zwraca jednak uwagę, że ustalona obecnie marża na poziomie 0% rodzi ryzyko, iż w przyszłych rozkładach jazdy zostanie ona przywrócona. ZNPK apeluje do rządu o podjęcie działań legislacyjnych ostatecznie likwidujących marżę zysku dla PKP PLK. – Stoimy na stanowisku, iż opłaty pobierane przez PKP PLK powinny w całości podlegać zatwierdzaniu przez Prezesa UTK – czytamy w stanowisku związku
 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

PLK przygotowują remont zabytkowej nastawni na stacji Bytom

Infrastruktura

Remonty wiaduktów w Jabłonowie wstrzymały pociągi do Brodnicy

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5