Partnerzy serwisu:
Warte uwagi

\"Zintegrowany system transportowy Warszawy i Mazowsza - Euro 2012\"

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-06-2007
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK, 14 czerwca 2007

Podziel się ze znajomymi:

WARTE UWAGI
\"Zintegrowany system transportowy Warszawy i Mazowsza - Euro 2012\"
14 czerwca w warszawskiej restauracji Dekanat odbyła się debata pt. „Zintegrowany system transportowy Warszawy i Mazowsza”. Głównymi tematami poruszonymi podczas tego spotkania była rola lotniska Okęcie i Warszawa Modlin oraz lotnisk regionalnych na Mazowszu, rozwój nowoczesnego transportu publicznego w tym szybkich połączeń kolejowych i drogowych oraz zintegrowany system zarządzania ruchem drogowym.

Debatę poprowadziła Monika Mizielińska-Chmielewska, dyrektor Centrum Komunikacji Medialnej, a wśród zaproszonych gości znaleźli się: Tadeusz Bartosiński (dyrektor departamentu infrastruktury Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego, który zastąpił marszałka Adama Struzika, który nie mógł przybyć na spotkanie), Jerzy Miller (wiceprezydent Warszawy), Lech Jaworski (przewodniczący Rady Warszawy), Katarzyna Munio (koordynator Euro 2012 z ramienia Rady Warszawy), prof. Wojciech Suchorzewski (niezależny konsultant z Politechniki Warszawskiej), Janusz Piechociński (ekspert ds. infrastruktury z ZDG TOR), Agnieszka Safuta-Pawlak (członek zarządu PKP PLK), Dariusz Jasak (dyrektor branży I&S Siemens), Remigiusz Kobierski (dyrektor Biura Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa PP „Porty Lotnicze”) oraz Jacek Borek (senior manager Accenture Sp. z o.o.).

Jednym z pierwszych wątków, poruszonych przez wiceprezydenta Warszawy Jerzego Millera, był rozwój komunikacji szynowej w perspektywie Euro 2012: - Infrastruktura naziemna, nawet bardzo sprawna, jest niewystarczająca. Lotniska muszą być skomunikowane. Tylko i wyłącznie transport szynowy jest wystarczająco wydolny dla realizacji tego zadania publicznego. – powiedział Miller. Zgodził się z nim Tadeusz Bartosiński, który wskazał, iż Mazowsze winno postawić na stworzenie sieci czterech lotnisk – w Modlinie, Sochaczewie, Radomiu i Mińsku Maz. Przy okazji poinformował o planach względem kolei. – Województwo stawia na rozwój transportu szynowego. Przede wszystkim chcemy wymienić tabor. Na to przeznaczyliśmy prawie 1 mld zł. – zaznaczył. Bartosiński podkreślił, że władze województwa mają zamiar pozyskać 11 zestawów push-pulli.

Przewodniczący Rady Warszawy Tadeusz Bartosiński wskazał na konieczność zmiany planów rozbudowy infrastruktury: - Szlaki dojazdowe należy rozłożyć w miejscu innym niż dworzec Śródmieście. Może to rozładować ruch w centrum i stymulować rozwój innych dzielnic Warszawy. – powiedział Bartosiński. Stwierdził, iż Warszawa musi wykorzystać to, że Polsce przyznano organizację Euro 2012. – Nie Warszawa dla Euro, ale Euro dla Warszawy. Transport szynowy jest sprawniejszy, bezkolizyjny. I to nie tylko metro, ale i kolej naziemna. Niezbędne jest jednak usprawnienie przepisów, chociażby dotyczących przetargów. Euro 2012 wymaga takich zmian. Bo na Ukrainie powstanie 5 stadionów, nim my zakończymy jeden przetarg. – powiedział.

Tematyką komunikacji miejskiej zajęła się natomiast Katarzyna Munio, przewodnicząca komisji Rady Warszawy ds. Euro 2012. – Miasto nie może realizować wszystkich zadań. – zaznaczyła. – Część z nich musi przekazywać specjalistom. Parkingi podziemne muszą powstać, ponieważ nie wszyscy od razu przesiądziemy się do tramwajów i autobusów. – stwierdziła. Munio przedstawiła także plany rozbudowy miejskiej komunikacji szynowej. Na Moście Północnym znajdzie się miejsce dla torów, które połączą miasto z Białołęką. Tramwaje mają również pojawić się w Wilanowie.

Zapały zebranych ostudził jednak profesor Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej. – Nie przesadzajmy z Euro! Ja to nazywam histerią. Powinniśmy je wykorzystać, by przyspieszyć realizację planów wlokących się od dziesięcioleci. Może przestawmy priorytety, ale nie wymyślajmy zupełnie nowych rzeczy, tylko dla jednorazowego wykorzystania. – zaapelował. Profesor podkreślił konieczność wprowadzenia Systemu Centralnego Zarządzania Ruchem. – Gdyby robić listę porażek władz Warszawy ostatnich lat, to na pierwszym miejscu postawiłbym System Centralnego Zarządzania Ruchem. Ta rzecz powinna być absolutnym priorytetem. W ciągu roku przedsięwzięcie takie się zwraca! – stwierdził prof. Suchorzewski.

Głos zabrał także Janusz Piechociński z ZDG TOR i radny mazowieckiego sejmiku samorządowego. Wskazał m.in. na wyścig z czasem, w którym na razie organizatorzy mistrzostw Europy przegrywają. – Od intencji wybudowania do przecięcia wstęgi mijają ni mniej ni więcej niż 11 lat. A my jesteśmy pięć minut po dwunastej, mamy już tylko cztery lata! – podkreślił. Piechociński wyraził również swoje zaniepokojenie niedociągnięciami w planach rozbudowy infrastruktury: - Gdy w promieniu 100 km od Warszawy na liniach kolejowych będą trwały prace modernizacyjne, to którędy na ten wielki plac budowy dowożony będzie np. tłuczeń i miliony cegieł? – zapytał.

Agnieszka Safuta-Pawlak, członkini zarządu ds. realizacji inwestycji PKP PLK SA przedstawiła członkom debaty i zaproszonym gościom plany modernizacji linii kolejowej nr 8 Warszawa – Kielce – Kraków, jak również połączenia Warszawa Zachodnia – Warszawa Okęcie i łącznicy Warszawa Służewiec – Lotnisko Okęcie. Sufata-Pawlak zadeklarowała, że połączenie Lotniska Okęcie z Lotniskiem Modlin zostanie uruchomione w czerwcu 2009 roku. – W PKP PLK pracują wspaniali ludzie. Ale jeśli nie zmieni się prawo, jeśli będę czekać na decyzję środowiskową 8-9 miesięcy, to nawet z najwspanialszymi ludźmi nic nam się nie uda. – stwierdziła na koniec.

O warszawskich tramwajach wspomniał Darusz Jasak, reprezentujący firmę Siemens. W swojej prezentacji przedstawił m.in. zadania Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem. I etap jego wprowadzania ma zakończyć się już 31 października 2007 r. Jasak wskazał, iż trwa współpraca z Tramwajami Warszawskimi, związana z przebudową torowiska w Alejach Jerozolimskich. W końcu października tramwaje mają tam poruszać się szybciej.

Debatę podsumował Jerzy Miller następującymi słowami: - Prawdopodobnie nie dowiedzieli się państwo tutaj nic nowego. I bardzo dobrze, bo Euro daje nam wreszcie termin, do którego należy wszystkie przedsięwzięcia ukończyć. W przeciwnym razie grozi nam kompromitacja. Od gadania należy przejść do roboty. – stwierdził wiceprezydent Warszawy.

\
* Przemawia wiceprezydent Warszawy, Jerzy Miller.

\
* Janusz Piechociński (ZDG TOR): - W związku z tym, że "mądry Polak po szkodzie", musimy dołożyć wszelkich starań. Bo Euro może odbyć się w Warszawie, ale może nie rozwiązać problemów komunikacyjnych stolicy.
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Zobacz również:

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

Infrastruktura

KE: Słaba poprawa parametrów transportowych w Polsce

ew, Rynekinfrastruktury.pl 23 listopada 2015

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Warte uwagi

Oświadczenie Piotra Mieczkowskiego

Jakub Madrjas 02 listopada 2015

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Fotorelacje

Olsztyn: Tramwaj częściowo już ukończony (zdjęcia cz. 2)

Martyn Janduła, Transport-publiczny.pl 03 września 2015

Testy olsztyńskiego Tramino w Poznaniu zakończone sukcesem (zdjecia + film)

Fotorelacje

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5