1 marca 2009 rozpoczynają się roboty torowe w Niemczech na trasie Berlin – Hamburg. Całkowicie zamknięty zostaje dla ruchu odcinek Nauen – Wittenberge.
Na remontowanym odcinku wymienionych zostanie 250 tys. wadliwych podkładów, które położono przy modernizacji trasy i przystosowaniu jej do ruchu szybkich pociągów w 2004 roku. Wszystkie pociągi dalekobieżne z kierunku stolicy Niemiec do Hamburga i z powrotem kierowane będą do połowy czerwca objazdem przez Stendal i Uelzen, gdzie nie będą się zatrzymywać. Między dwoma największymi miastami Niemiec pociągi będą jednak kursować w dalszym ciągu co godzinę. Czas przejazdu wydłuży się nawet do 40 minut, gdyż pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością 160 km/h.
Ruch pociągów osobowych z Hamburga do Wittenberge odbywał się będzie po jednym torze. Między Nauen i Wittenberge kursować będą autobusy, pociągi osobowe do Nauen jeździć będą bez zmian.
Dla osób podróżujących między Berlinem a Hamburgiem wprowadzone zostaną specjalne oferty i bonusy. W klasie 1 pociągów ICE pasażerowie otrzymają dodatkowo ciepły lub zimny napój i małą przekąskę, rozszerzona zostanie także oferta bezpłatnej prasy. Podróżni w 2 klasie otrzymają również zimny napój oraz dodatkowo (od poniedziałku do piątku) codzienną prasę. Specjalny rabat zostanie wprowadzony dla osób posiadających bilety miesięczne na tę trasę. Dwukrotnie zwiększona zostanie pula promocyjnych biletów w cenie 29 euro.

* Fot. Artur Bogdanowicz.