Największy brytyjski kolejowy operator cargo, firma EWS, może zostać zmuszona do zawieszenia przewozów przez Kanał La Manche. 7 kwietnia drobni udziałowcy brytyjsko-francuskiej spółki Eurotunel, która zarządza tunelem prowadzącym pod kanałem, przegłosowali dymisję zarządu spółki. Pierwszym krokiem nowego zarządu Eurotunnelu ma być podniesienie stawek za przejazdy tunelem, co ma zwiększyć przychody spółki.
Poprzedni zarząd proponował odwrotny krok - obniżenie cen (nawet o 75 proc.), co miało przyciągnąć więcej klientów. Władze firmy EWS zagroziły, że przestaną prowadzić międzynarodowe przewozy kolejowe przez tunel, o ile stawki dostępu do niego nie spadną w tym roku. W ciągu tygodnia przez tunel pod Kanałem La Manche przejeżdża 80 pociągów EWS. Obecnie stawki za dostęp do infrastruktury kolejowej w tych przewozach pokrywane są ze środków publicznych, jednak będzie tak tylko do kwietnia 2005 roku. Władze EWS zapowiedziały, że zamierzają dalej prowadzić przewozy przez tunel, jednak jeśli Eurotunnel nie obniży stawek dostępu, po tym jak przestanie obowiązywać obecna umowa, nie będą w stanie tego robić.