Partnerzy serwisu:
Biznes

Zaleśny: Nie jesteśmy dominantem na rynku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
10-07-2009
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 10 lipca 2009

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zaleśny: Nie jesteśmy dominantem na rynku
- UOKiK zarzuca PKP CARGO ograniczanie konkurencji. Fakty świadczą jednak o czymś przeciwnym - pisze Marek Zaleśny, członek zarządu spółki.

"Udział konkurencji w rynku w tonokilometrach wzrósł bowiem od 2004 roku z około 10 do około 40 procent, a udział w tonażu nawet do około 60 procent. Największy w Europie niemiecki rynek kolejowy odnotowuje udział przewoźników prywatnych na poziomie 20 procent, a trzeci, rynek francuski – około 10 procent. Skoro więc mamy najbardziej zliberalizowany rynek kolejowy w Europie, nie może być mowy o ograniczaniu konkurencji" - podaje Zaleśny.

"Nie zgadzamy się ze stwierdzeniem zawartym w decyzji UOKiK, że jesteśmy podmiotem dominującym na rynku. Nie jest spełniony bowiem główny warunek do uznania nas za taki podmiot, gdyż zgodnie z art.4 pkt 10 Ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów PKP CARGO musiałoby mieć „stworzone możliwości działania w znacznym zakresie niezależnie od konkurentów, kontrahentów i konsumentów”. Nie mamy takich możliwości - pisze członek zarządu PKP Cargo.

\

 

* Marek Zaleśny, członek zarządu PKP Cargo (fot. Rynek Kolejowy).

"UOKiK twierdzi, że działamy w warunkach recydywy. Nie jest to do końca prawdziwe. Poprzednia, 40-milionowa kara została nałożona na PKP CARGO decyzją prezesa UOKiK w 2004 roku. Prokurator generalny złożył w kwietniu 2007 roku sprzeciw na tę decyzję, zarzucając jej niedostateczne wyjaśnienie stanu faktycznego oraz zaniechanie wyczerpującego zebrania i rozpatrzenia materiału dowodowego. Ten sprzeciw został przez UOKiK odrzucony. Sprawa trafiła do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Mamy nadzieję, że opinia prokuratora generalnego zostanie tym razem uwzględniona" - pisze Marek Zaleśny.

"Od ostatniej decyzji prezesa UOKiK będziemy się oczywiście odwoływać. Warto dodać, że w tym czasie, kiedy, jak twierdzi Urząd, dusiliśmy konkurencję, zostały sprzedane dwie firmy prywatne - jedna za ponad miliard złotych, druga za ponad pól miliarda euro. W grę nie wchodziłyby tak duże pieniądze, gdyby ludzie znający się na biznesie nie widzieli, że ten rynek się rozwija, a PKP CARGO nie ma możliwości ograniczania konkurencji" - kończy członek zarządu PKP Cargo.

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

PKP Cargo: Większa atrakcyjność kolei to lepszy klimat

Warte uwagi

PKP Cargo ma komplet nowych Vectronów i wagonów intermodalnych

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5